Nieuwe partitie(s)

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

spedel
Lid geworden op: 17 jul 2011, 17:31
Locatie: Ekeren

28 aug 2011, 14:04

Hoi iedereen,
Ik heb een nieuwe iMac met OS X Lion aangekocht. Mijn vraag is nu of ik zomaar in plaats van 1 partitie, een 2de partitie kan bijvoegen, zonder enige problemen natuurlijk. Ik weet dat ik de opstartpartitie (systeem) terug moet installeren, wat ik ook met een "image" daarvan kan doen. Mijn grootste vraag is eigenlijk of ik geen problemen voor later kan krijgen, daar bij aankoop van een nieuwe Mac, er geen installatieschijven meer bij zijn, en men een herinstallatie vanop de Mac zelf doet (opstarten met "alt"-toets ingedrukt).
Groeten en bij voorbaat dank voor de (hopelijk) perfecte info
spedel

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

29 aug 2011, 12:14

Proficiat met uw aankoop. Ik veronderstel dat je een welbepaalde reden hebt om te partitioneren. Een partitie aanmaken doe je gemakkelijk met schijfhulpprogramma. Na het partitioneren zal je niets moeten terugzetten, je kan gewoon weer verderwerken. Normaal gezien verloopt alles zonder problemen maar de ervaring leert ons om vooraf een back-up te maken, je weet maar nooit (backuppen moet je eigenlijk altijd doen).
Mocht je later Lion opnieuw willen installeren dan kan dit via de "Recovery" of via Time Machine. Info op www.apple.com/nl/macosx/recovery/.
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma