macbook air

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

jdc
Lid geworden op: 20 sep 2005, 04:06
Locatie: Tilff

03 sep 2011, 19:35

1, Hoe kan men in de macbook-air cd's (muziek) introduceren in de i-Tunes bibliotheek? Er is geen cd of dvd lezer meer (vermoed ik)
2, Is de klankkwaliteit van de macBooks hetzelfde als van de iMacs als men deze aansluit op een hoogwaardige Hifi-installatie via de koptelefoonuitgang?
De dig/analoog-omzetters (Dac's) , is dat allemaal hetzelfde bij de verschillende modellen?
Deze vragen komen op, omdat ik mijn "bijna ex"-iMac gebruikte als juke-box voor mijn versterker, en dat ging nogal aanvaardbaar qua klankkwaliteit.
mvg

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

04 sep 2011, 08:45

Als je nog niet weet of de MacBook air wel of geen CD-speler aan boord heeft dan heb je jezelf niet heel erg verdiept. Deze Mac heeft namelijk vanaf het eerste model al geen CD-speler aan boord. Apple heeft daar een oplossing voor: http://store.apple.com/nl/product/MC684 ... Tk0MjUxMjc

Óf je deelt de CD-speler in een andere Mac in hetzelfde netwerk, de MacBook air kan deze dan draadloos gebruiken.

De verbinding tussen je iMac/MacBook en je versterker kan op twee manieren: analoog en digitaal. Analoog gaat met een koperdraadje, en is beide keren hetzelfde: de audio-processing is dik in orde. Ook kunnen beide machines optisch het geluid naar je versterker brengen, wat stukken ongevoeliger is voor storingen van buitenaf.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.