20 kg er af op 4 maand tijd op mijn manier...

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!

m a f
Lid geworden op: 16 aug 2011, 12:24
Locatie: geraardsbergen

17 aug 2011, 03:41

Is allemaal een gewoonte.Ik mis brood niet meer.Ik eet iedere morgen mijn appel,een goed stuk kaas,of een pan met eieren en spek,of tomaten,met bieslook,kaas erover.Ik eet best lekker,veel,en heb nooit honger.En zonder honger lijden,is het gemakkelijker vol te houden.Op restaurant leg ik uit dat ik enkel vlees en groenten eet.Ik krijg dan steeds extra groenten of een slaatje erbij.

ghila
Lid geworden op: 14 dec 2003, 17:59
Locatie: Dendermonde

17 aug 2011, 16:30

Als je geen brood eet, dan eet je ook 's morgens geen boterham met con fituur of zoiets?
Eet je dan voor je warm eten: vlees en groenten alleen?
Ik kan me niet voorstellen hoe dat gaat, geen brood of aardappelen. Pasta en rijst kan je nog wel laten, maar de andere 2 ?
Mogen wij eens weten, hoe jouw eten-schema per dag, er dan uitziet?

m a f
Lid geworden op: 16 aug 2011, 12:24
Locatie: geraardsbergen

17 aug 2011, 21:53

Ik begin iedere morgen met een grote appel,dan een groot stuk kaas,en mijn koffie met koffiemelk.
Er zijn ook morgenden dat ik eieren bak met spek,of met tomaten en bieslook.
's Middags eet ik eerst weer fruit,kiwi's of aardbeien,annanas,hangt ervan af.Dan eet ik een stuk lunchworst ,of een paar bouletten,soms zwanworstjes.Als het warm is,maak ik mij een gemengde sla met hesp of tonijn.En in de winter gooi ik regelmatig eens een paar curryworsten of cervela's in mijn fritpot,en eet die dan met veel mayonaise.
's Avonds gewoon groenten,en bij bloemkool,prei of broccoli,maak ik mij een beetje bechamel- of kaassaus.Wortelen of princessen maak ik met ajuin in boter.Maar ik koop ook dikwijls verschillende soorten groenten die ik stoom,en dan eet met zelfgemaakte tartaresaus,en een goed stuk vlees of vis.En een glaasje wijn.Dan eet ik geen fruit ervoor,omdat ik heel veel groenten eet.Later op de avond eet ik dan nog een tros witte en blauwe druiven.Dat eet ik doodgraag.
Maar brood of aardappelen mis ik helemaal niet meer.
Als je een maand geen brood of aardappelen eet,en het dan toch eens een keer doet.Wel,je darmen zijn daar niet gelukkig mee,dat merk je dan wel,aan de krampen die je krijgt.
Veel mensen hebben na warm eten,een loom gevoel,ze zijn moe.Dat komt door de koolhydraten.Laat die weg en je voelt je veel fitter,en je hebt veel meer energie.Ik heb dat toch.
Als het seizoen is,eet ik veel aardbeien,kersen.Heb ik tussenin toch eens honger,of geen tijd om 's middags thuis te eten,dan eet ik een banaan,en noten.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

26 aug 2011, 16:43

Maf,
Ja ge gebruikt geen kooldydraten,zoals brood, rijst, pasta, aardappelen,koekjes, snoep chocolade , maar eet veel vetten zoals ge schrijft.Hebt gij geen hoog cholesterol gehalte ? Ik zou geen frikadellen en veel kaas binnen krijgen en curryworsten , om geen brood te moeten eten.
Ik heb vroeger naar een dietiste geweest en die vertelde dat 1 koffiekoek met crème gelijk was aan 6 boterhammen eten, dat kan tellen hé.
Op 7 jaar tijd ben ik terug op gewicht gekomen gelijk toen bij die dietiste als ik begon 83 kg, ik zou graag 73 kg wegen !!!?? ge gaat ergens heen en er wordt taart gegeven , dan zou ik moet weigeren er te eten en dat is met veel zo hé .Geen vlees, geen vette charcuterie , geen vette kazen , geen ijcreem enz , alles zeer matig dat was de raad van de dietiste , geen bier of wijn wel water , koffie .
groetjes
gigi2

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

27 sep 2011, 11:06

Wij eten ook sinds enkele maanden, niet koolhydraatvrij maar koolhydraatarm, en het lukt wonderwel. De kilo's gaan er af zonder moeite.
Mijn man had een licht verhoogde bloeddruk maar dat is nu verleden tijd. Fruit en groenten stonden al altijd op het menu, nu nog veel meer terwijl pasta, aardappelen en wit brood niet meer op tafel komen, wel een sneetje volkoren of zuurdesem maar niet alle dagen. Af en toe wordt er gezondigd als we gaan ontbijten en ik bak cakes en taarten zoals vroeger en toch komen we niet meer bij omdat tijdens de rest van de dag alle koolhydraten worden vermeden. Zelfs een wijn, bier enz. worden hier regelmatig gedronken, maar water drinken we het meest, met liters.
Zoals Maf zegt dat na een maaltijd met veel koolhydraten je je loom voelt en als je die weglaat niet meer, klopt als een bus. De klassieke combinatie aardappelen, vis of vlees en groenten is funest voor onze darmen. Koolhydraatarm eten geeft je een goed gevoel, het is ook een kwestie van gewoonte.
Vergeet het kijken en tellen van de caloriëen, let op de koolhydraten. Vergeet vooral de lightproducten.
Hier is een interessante site:
http://www.koolhydratentabel.nl/
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

m a f
Lid geworden op: 16 aug 2011, 12:24
Locatie: geraardsbergen

03 okt 2011, 11:28

Hallo,ik ben blij,dat er iemand bevestigd,dat ik hier geen onzin vertel.Ik zou zeggen voor iedereen,probeer het,en je zult versteld staan van het resultaat.Voor mij is dit een gezond dieet,dat ik kan vol houden,voor de rest van mijn leven.Ik zal altijd moeten opletten.Ik kan me niet volstoppen,met alles waar ik zin in heb.Maar ook ik zondig af en toe,en daarna ga ik gewoon verder met mijn eetgewoonte.Ik kan dit geen dieet noemen,want ik heb geen honger,het word niet eentonig,en voel me er ook kiplekker mee.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

03 okt 2011, 19:46

Volledig akkoord Maf, dit is niet echt een dieet wel een l'eefregel' maar het is te begrijpen dat veel mensen schrik hebben om hun jarenlange inname van koolhydraten te veranderen.
En met creativiteit ivm dit dieet kom je zéér ver. Wij doen in alle geval verder

:lol:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
alfa

16 sep 2012, 04:26

@ Maf en Air....
we zijn nu een jaartje verder....hoe gaat het met jullie eetregel ? Eten jullie nog steeds koolhydraatarm ?

En mag ik vragen ; volgen jullie dat alleen ? of zijn er nog meer gezinsleden die dezelfde dingen eten/niet eten ?
En vallen die ook af door koolhydraatarm te eten ?

Waarom ik het vraag ?
Wel : dat boek waarover nu zoveel heibel is : 'de voedselzandloper' ; stelt ook voor om brood/rijst/pasta/aardappelen te laten.
Ik heb het drie weken geprobeerd.
Ik vond het geen probleem om brood en zo te laten. Onverwachts zelfs.
Ik vond het ook wel OK wat er mocht gegeten worden.
Ik voelde mij ook goed bij het feit dat ik niet meer alles moest tellen.
maar het resultaat voor mijn gewicht is minder goed.
Ik ben bijgekomen....terwijl ik wou afvallen.
(en ik had al licht overgewicht)

Daarom wil ik graag weten of het bij iedereen helpt.
of is het zoals met vele eetplannen/diëten : als je de eerste keer zoiets doet lukt het wel ; maar als je een jojo-er bent....lukt er op den duur niets meer ?

m a f
Lid geworden op: 16 aug 2011, 12:24
Locatie: geraardsbergen

16 sep 2012, 09:16

Hallo,

Ja ook ik heb enkele kilootjes toegenomen.Eigen schuld.Ik was lange tijd in het buitenland,en heb daar alles,maar dan ook alles gegeten.Het was zelfs daarvoor zo,dat ik uiteindelijk te mager werd.Niet voor mijn grootte,maar op mijn ouderdom,kan men best niet te mager zijn.Als ik nu die foto's bekijk,zie ikzelf ook,dat ik er oud uitzag.
Ik ben nu ook weer terug begonnen,en ben ook nog niet afgevallen.Ik weet het van toen ik er de eerste keer mee begon.Het heeft toen meer als een maand geduurt,voor ik begon af te vallen.Ik moet ook wel zeggen,vanaf dat je iets eet,wat niet mag,zoals suiker of koolhydraten,verlies je geen gewicht.Dan kun je deze levenswijze beter vergeten.En zeker niet te veel op de weegschaal gaan staan,1 keer per maand,is genoeg.Ook ik weeg de ene dag meer dan de andere,terwijl ik met mijn dieet begonnen ben.Maar ik weet ook,dat eens het lichaam eraan gewend is,men kilo's verliest,en dat is voor iedereen.Mijn dochter en schoonzoon zijn nu ook begonnen.Ze hebben eerst iets anders uitgeprobeert,maar daar zijn beperkingen,of het is te eentonig.En ze kennen de werking,van hetgeen ik doe.Een jojo effekt is er echt niet.Maar natuurlijk,als men alles terug begint te eten,komt men terug bij.Toen ik indertijd mijn Dr vertelde wat ik deed,zei hij mij direkt,dat dit voor heel mijn leven zou zijn.Maar dat het prima was,dat ik 1 kilo per week afviel.Hoe sneller men gewicht verliest,hoe sneller ze er weer aankomen.Ikzelf,ben ook benieuwd,wanneer ik mijn eerste kilo weer verlies ??????????Maar ik doe gewoon verder.Ik ken het resultaat.Ik hou je op de hoogte,hoe het verder gaat.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

16 sep 2012, 12:18

Mijn gewicht is ongeveer hetzelfde gebleven, ik blijf wel trouw weinig koolhydraten eten, dus niet alle koolhydraten weg, gewoon minder. Met veel groenten (liefst in de wok) en vlees of vis of vegetarisch lukt dat wel.
Zelf bak ik veel cakes en taarten, dus die zijn er ook en met koolhydraten maar ze worden 'met mate' gegeten.
Wijn drink ik niet (meer) maar wel af en toe een Maredsous of Keizer Karel. Het komt er een beetje op neer van niet te veel te, te weinig of te veel of te dik of te dun enz.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

16 sep 2012, 14:57

beste,
Wat zou Bart Dewever gegeten hebben om 60 kg te verminderen in gewicht ? Het is een Pronocal dieet, is onder begeleiding van dokter , sportarts en dietiste , het is een eiwitrijk dieet Proteinnen .Hij heeft ook een boek uitgegeven, want het boek van de zandloper is niet aanvaard door de KUL .
groetjes
ik zou ook graag minder wegen!!!
gigi2
alfa

16 sep 2012, 15:46

Daar staat niks mis in , hoor in de voedingszandloper ?
Wel heel veel tips én motivatie om veel groenten te eten .
Het ligt hier op mijn nachttafel....ik herlees af en toe een hoofdstuk omdat het mij helpt om te kiezen voor groenten.

Bart de Wever heeft in de eerste fase maaltijdvervangers genomen ( voor zover ik kan afleiden op de site van pronokal.)