goden - een subjectieve visie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

11 feb 2013, 12:35

talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: je weet goed genoeg dat je uit de kontext trekt;
O ja, en waar haal ik iets uit zijn context ??????
het ging over de oorsprong der ladiing uit Spanje of Turkije : ivoor ? pauwen ? apen ?
En wat is het probleem hier ? Ik denk toch dat je nu aan het trollen bent hoor. Apen vind je blijkbaar niet enkel in Turkije...
ik ben gewoon op u ingegaan :

op die ene reis in opdracht van farao is men nooit rond afrika gevaren

en de scheepswerf was in de Rode zee, geen doorgang naar Middelandse zee

hoe komen die Tarsis-schepen, als karavanen, zwwar beladen met goud, zilver, pauwen en IVOOR dan in de Middelandse zee met hun exotische lading
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

11 feb 2013, 14:36

Albert Van den Bosch schreef:
talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: je weet goed genoeg dat je uit de kontext trekt;
O ja, en waar haal ik iets uit zijn context ??????
het ging over de oorsprong der ladiing uit Spanje of Turkije : ivoor ? pauwen ? apen ?
En wat is het probleem hier ? Ik denk toch dat je nu aan het trollen bent hoor. Apen vind je blijkbaar niet enkel in Turkije...
ik ben gewoon op u ingegaan :

op die ene reis in opdracht van farao is men nooit rond afrika gevaren

en de scheepswerf was in de Rode zee, geen doorgang naar Middelandse zee

hoe komen die Tarsis-schepen, als karavanen, zwwar beladen met goud, zilver, pauwen en IVOOR dan in de Middelandse zee met hun exotische lading
Laatst al eens naar de dokter geweest Albert ? Nu maak ik me toch al zorgen hoor.

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

11 feb 2013, 15:42

talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef:
talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: je weet goed genoeg dat je uit de kontext trekt;
O ja, en waar haal ik iets uit zijn context ??????
het ging over de oorsprong der ladiing uit Spanje of Turkije : ivoor ? pauwen ? apen ?
En wat is het probleem hier ? Ik denk toch dat je nu aan het trollen bent hoor. Apen vind je blijkbaar niet enkel in Turkije...
ik ben gewoon op u ingegaan :

op die ene reis in opdracht van farao is men nooit rond afrika gevaren

en de scheepswerf was in de Rode zee, geen doorgang naar Middelandse zee

hoe komen die Tarsis-schepen, als karavanen, zwwar beladen met goud, zilver, pauwen en IVOOR dan in de Middelandse zee met hun exotische lading
Laatst al eens naar de dokter geweest Albert ? Nu maak ik me toch al zorgen hoor.
- u schreef zelf : slechts 1 reis, on opdracht farao gekend, alleen een verkenningstocht rond Afrika

en op mijn volgende vraag :
- hoe komen die Tarsis-schepen, als karavanen, zwaar beladen met goud, zilver, pauwen en IVOOR dan in de Middelandse zee met hun exotische lading

antwoorde U niet, allee een heel rare zin, maar geen antwoord

dus opnieuw :

leefden er dan genoeg olifanten in het wild in Turkije en Spanje, dat je zonder ze uit te roeien toch jarenlang (er waren maar om de drie jaar reizen) in scheepsladingen ivoor te voorzien?

de Tarsis-vloten lagen in de Rode zee en hadden geen toegang tot de middellandse zee!

Als je googelt met GOOGEL EARTH naar Rode Zee en gaat naar AKABA dan zal je zien dat dat vlak naast ELAIT ligt ... en daartussen een vlak gebied (in oude tijden = vroeger bebouwd ) en ZEER oude havens .
Toch weer een prachtig geografisch bericht uit de bijbel
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

11 feb 2013, 16:29

Albert Van den Bosch schreef: dus opnieuw :

leefden er dan genoeg olifanten in het wild in Turkije en Spanje, dat je zonder ze uit te roeien toch jarenlang (er waren maar om de drie jaar reizen) in scheepsladingen ivoor te voorzien?
Dus opnieuw: Lees mijn posts en verder kunt ge voor mijn part den eersten de beste palmboom in. :evil:

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

11 feb 2013, 16:42

talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: dus opnieuw :

leefden er dan genoeg olifanten in het wild in Turkije en Spanje, dat je zonder ze uit te roeien toch jarenlang (er waren maar om de drie jaar reizen) in scheepsladingen ivoor te voorzien?
Dus opnieuw: Lees mijn posts en verder kunt ge voor mijn part den eersten de beste palmboom in. :evil:
okee, als niet wil antwoorden, mag je ook niet meer op mijn postings reageren, laat dat duidelijk zijn
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

11 feb 2013, 16:55

Albert Van den Bosch schreef:
talisman schreef:
Albert Van den Bosch schreef: dus opnieuw :

leefden er dan genoeg olifanten in het wild in Turkije en Spanje, dat je zonder ze uit te roeien toch jarenlang (er waren maar om de drie jaar reizen) in scheepsladingen ivoor te voorzien?
Dus opnieuw: Lees mijn posts en verder kunt ge voor mijn part den eersten de beste palmboom in. :evil:
okee, als niet wil antwoorden, mag je ook niet meer op mijn postings reageren, laat dat duidelijk zijn
Doeiiii :lol:
En laat je maar eens goed nakijken.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 feb 2013, 19:04

Vermits dit interessant topic blijft afglijden naar een steekspel tussen Talisman en Albert, wil ik eens iets anders in het midden gooien .
Als dit topic toch over goden gaat, zou ik willen vragen waar de godin Lillith haar plaats heeft in de bijbel ??

Sommigen beweren dat zij de allereerste vrouw van Adam was, anderen maken gewag dat ze de vrouw van den Boze is .

En, in welke soorten bijbels of geloofsverhalen vinden we haar terug ?

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 feb 2013, 19:56

Heb ondertussen nog eens een weblinkje bezocht dat heel neig interessant is :


- nl.wikipedia/wiki/Moedergodincultus

Nog dit, Lilith zou een hebreeuwse godin zijn in de cultus van Innanna .

groetjes-werewoef
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

11 feb 2013, 19:58

werewoef schreef:Vermits dit interessant topic blijft afglijden naar een steekspel tussen Talisman en Albert, wil ik eens iets anders in het midden gooien .
Als dit topic toch over goden gaat, zou ik willen vragen waar de godin Lillith haar plaats heeft in de bijbel ??

Sommigen beweren dat zij de allereerste vrouw van Adam was, anderen maken gewag dat ze de vrouw van den Boze is .

En, in welke soorten bijbels of geloofsverhalen vinden we haar terug ?

mvg-werewoef
Kun je hier al iets mee WW ? Maar zet eerst een zonnebril op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lilith_%28mythologie%29 :lol:
Er zit wel een klein foutje in deze link ( afbeelding Sixtijnse kapel ). Dat is niet Lilith maar Sophia. http://www.vanhalewyck.be/boek/de-sixtijnse-geheimen

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 feb 2013, 23:18

Thank, you, Talis, neig interessant links ....

Van die vernoemde Benjamin Blech heb ik het volgend boek :

-- If God is good, why is the world so bad ? --

Deze joodse bekende schrijver heeft ook zijn eigen website :

- www.benjaminblech.com


a.u.b- werewoef
AMEN en AUM