Spry dropdownmenu dreamweaver op ipad

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

27 mar 2013, 18:21

dropdownmenu maken voor gebruik website op ipad

op pc werkt perfect, niet op ipad

wat is er mogelijk om dat te wijzigen?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 mar 2013, 13:47

Beste cas44,

Maakt het dropdownmenu gebruik van Javascript ?
Indien ja, kijk dan eens na of in je browser (Safari) Javascript is ingeschakeld.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

28 mar 2013, 15:35

Dropmenu maakt gebruik van JavaScript
Op safari ingeschakeld, dus dit kan de reden om niet te werken niet zijn
Dank voor je info

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 mar 2013, 22:57

Beste cas44,

Wat is de url (link of webadres) van je website?
Indien je dat niet hier openbaar op het forum wil plaatsen, kan je dit steeds met een privé-bercht naar mij sturen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 apr 2013, 22:36

Beste cas44,

Het gebruikte menu heeft inderdaad zijn kuren op een iPad (soms werkt het maar meestal niet)
Je zou dit kunnen oplossen door het menu uitsluitend met css op te bouwen.

Kijk ook je html code eens na want er staan fouten in die ervoor kunnen zorgen dat het op een iPad niet doen werken.
Haal de pagina's eens door een --> html validator <--

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

16 apr 2013, 09:08

Coderunner
Ik heb alles nagekeken op fouten.
De fouten die aangegeven worden door de html validator staan nochtans juist ingevuld.
Doe ik wat verkeerd?

Dank voor de gewaardeerde hulp.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

16 apr 2013, 15:32

Beste cas44,

Ik las jouw vraag ook in een ander forum en zag daar dat je nog dreamweaver cs4 gebruikt.
De versie van "SpryMenuBar.js" die je gebruikt zal dus niet compatible zijn met iPad.
De enige manier om je menu ook werkende te krijgen op een iPad is de code voor het menu te herschrijven zonder gebruik te maken van het javascript "SpryMenuBar".

Hier vind je alvast enkele voorbeelden --> 100 Great CSS Menu Tutorials <--

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

16 apr 2013, 19:52

Dank voor je hulp.
Ik ga daar op die css menu zonder javascript zoeken wat best past.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

16 apr 2013, 20:16

Okay cas44 bedankt voor de update.

Ik zou wel eerst proberen met een pagina aan te maken met alleen het menu en deze dan eerst uitproberen op de iPad alvorens je al de rest van de codes van de pagina er aan toevoegt. Als deze dan werkt, dan kan je gewoon, omdat het menu toch op alle pagina's hetzelfde is, de code van het menu op alle pagina's aanbrengen.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

18 apr 2013, 13:38

coderunner,

Ik heb op mijn indexpagina onderaan links van de pagina enkele linken geplaatst naar de testen met dropdownmenu die ook op tablet werken.

mvg cas44

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 apr 2013, 13:51

Goed zo cas44,

Bedankt voor de update.
Nu kiezen welke je gaat gebruiken en dan op alle pagina's aanbrengen en je probleem is opgelost :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

07 jul 2013, 08:35

Probleem opgelost.
Dank de hulp van coderunner.