Fietshouding

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

01 sep 2011, 08:45

fregat schreef: Laat je dus ook eens observeren door iemand die er wat van kent . Begin niet te fietsen met verre afstanden , wen eerst aan uw nieuwe houding !!!
Zoals door "gezondheids"-goeroes ? Nee, bedankt. Er bestaan geen kenners op dat gebied, zelfs al hebben ze unief gedaan om een bedenkelijk papiertje te verkrijgen om zich "wetenschapper" te noemen.
Voor die technieken moet men uitgaan naar eigen ervaringen, en je niet laten opdringen door die zgn betweters...

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

01 sep 2011, 11:38

@teloorlekker . Iemand die al jaren fietst al of niet in competitie merkt ook wel of iemand scheef zit . Dit is oorzaak van aanslepende pijnen ! Vooral tendinitis ! Geen uniefman of vropuw voor nodig !!!
Doe wel en zie niet om !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 sep 2011, 12:44

Of ge nu scheef of krom zit heeft weinig om handen als men zich goed voelt.
Ikzelf heb een aan geboren lichtjes scheef staande voet.
Het is dus onmogelijk met klikpedalen te rijden omdat er dan spanning op mijn knie komt. Nochthans voel ik mij prima met de dus verkeerde houding.
En er zijn plenty bekende sportlui die er ook maar raar bijzaten of liepen.
Van Impe als coureur en Lismont als loper.

welkom01
Lid geworden op: 26 sep 2004, 20:35

30 apr 2013, 08:07

Er zijn wel basisinstellingen ,
maar alles afstellen dat je u goed voeld , en niet teveel naar de zogezegde kenners luisteren .
je fietsmaken zal je zeker wel op weg helpen . :P

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

30 apr 2013, 18:43

Op een fiets zonder zadel zit men meestal recht op de zadelpen... :lol:

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

01 mar 2021, 21:50

Er zijn wel wat regels natuurlijk
Maar kijk eens goed naar de koers en hoe sommige renners op de fiets zitten
Men kan het zelfde gestel hebben maar toch verschillende spieren
Zelfs het rechter en linkerbeen kan meer of minder kracht hebben dan heeft de afstelling van de fiets geen normale afstelling