Doorlinken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

frae
Lid geworden op: 26 jun 2013, 10:35

26 jun 2013, 11:06

Beste mensen,
Ik kom voor het eerst op de senioren website en meteen een serieus vraagje! Wie kan mij helpen?
Kent iemand een HTML script (code) om in een website automatisch te doorlinken naar een andere beveiligde website met gebruikersnaam en paswoord om verder op die website te kunnen navigeren! Of is dit onmogelijk?
Frae

opa52
Lid geworden op: 06 dec 2011, 23:06

26 jun 2013, 14:46

Je kan een pagina maken met de meta-tag "refresh"
http://www.meta-tags.be/meta_http_equiv_refresh

Je kan de tijd erin zetten wanneer je doorgestuurd wordt.

frae
Lid geworden op: 26 jun 2013, 10:35

26 jun 2013, 16:02

Beste opa52,
Allereerst bedankt voor het snelle antwoord. De moeilijkheid zit hem hierin, wanneer iemand in de website op een hyperlink klinkt die doorverwijst naar een beveiligde website dient hij een gebruikersnaam en een paswoord in te vullen en dit zou ik graag automatisch willen realiseren. De bedoeling is dat de bezoeker niet zelf de login gegevens dient in te vullen. Mogelijk is dit duidelijk?
Of het realiseerbaar is weet ik niet, ik ken zelf amper iets van html! Frae

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

26 jun 2013, 19:42

Beste frae,

En hoe is de login opgesteld naar de doorgelinkte pagina (php, javascript, ...)?
Wat zijn de beide urls van zowel de pagina als van de pagina waarneer er doorgelinkt wordt?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

frae
Lid geworden op: 26 jun 2013, 10:35

26 jun 2013, 20:07

Beste Coderunner
Hier de URL’s waarvan ik wel de toegangscodes ken maar zoek een code om deze in een andere website automatisch door te linken:
Laatst gewijzigd door frae op 28 jun 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

opa52
Lid geworden op: 06 dec 2011, 23:06

26 jun 2013, 22:05

De eerste kan je een link maken als volgt:
http://user:password@syntranet.syntra.b ... iaal/html/
De tweede is wat moeilijker, is via javascript gedaan.

frae
Lid geworden op: 26 jun 2013, 10:35

27 jun 2013, 20:55

Beste opa52,
Hartelijk dank voor uw suggestie, jammer dat het niet werkt. Ik wil u graag de login gegevens verstrekken, maar kan dit moeilijk om begrijpelijk reden via deze senioren website publiceren?
Kan ik u deze bezorgen via een andere weg? Frae

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

29 jun 2013, 09:33

dag Frae,

Als je iemand een privébericht wil sturen, kan je op privébericht onderaan in zijn antwoord klikken.

Maar ik begrijp het doel van uw originele vraag niet: waarom een login als je vanuit een andere website, waar je blijkbaar zo op kan, er zo op kan ?

groetjes en succes!

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home

frae
Lid geworden op: 26 jun 2013, 10:35

29 jun 2013, 17:09

Beste Kris,
Het gaat hem om een cursus, de eerste website cursus (de belangrijkste) gemaakt met Ms SharePoint (html) is enkel toegankelijk met een login. Deze cursus wordt niet meer geupload (2007).
Om deze reden werd een tweede website cursus in leven geroepen(html). Deze is ook enkel met een login toegankelijk.
Deze laatste website cursus bevat vele links naar de eerste website.
Alle webbestanden van de eerste naar de tweede website brengen is onbegonnen werk! Ben al lang op pensioen en het is zuiver liefdadigheidswerk (liefde voor het vak).
Daar er veel misverstanden zijn tussen de eerste en de tweede login zou het eenvoudig zijn mocht ik de linken naar de eerste website automatisch kunnen doorlinken! Beide login gelijk maken kan spijtig genoeg niet!
Ik hoop dat het duidelijk is?
Denk je mij ter hulp te kunnen zijn wil ik u graag de webadressen en de login doorsturen!
Frae

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

29 jun 2013, 19:34

Dag Frae,

Bedankt voor je uitgebreid antwoord. Nu begrijp ik de bedoeling.
Het spijt me , maar ik zal u niet kunnen helpen. Ik heb er al wel over nagedacht, maar zie niet hoe het opgelost zou kunnen worden. (Ik ben al wel een hele tijd met websites bezig, maar blijf een krabber.)

Ik zie dat Coderunner hier ook al op gereageerd heeft. Die heeft me al dikwijls heel goed geholpen. Misschien kan je hem vragen of je je gegevens via een privébericht aan hem mag bezorgen ?

Maar best eerst zijn vragen beantwoorden:
En hoe is de login opgesteld naar de doorgelinkte pagina (php, javascript, ...)?
Wat zijn de beide urls van zowel de pagina als van de pagina waarneer er doorgelinkt wordt?
Anders denk ik dat hij moeilijk een oplossing zal kunnen geven.

groetjes,

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 jun 2013, 20:58

Beste frae,

De beveiligde pagina's waar je naar wilt linken (waarvan je de urls reeds uit je post hebt verwijderd) zijn volgens ik kan zien één met een javascript waarvan de code d.m.v. het programma html password lock werd omgezet en één met .htaccess.

Beschouw het volgende zeker niet als kritiek maar als een overweging om even bij stil te staan en om over na te denken ... !!!
Nu is mijn vraag: Zijn beide beveiligde websites waar je naar wil doorlinken jouw eigendom m.a.w. zijn deze websites van jou of behoren deze toe aan iemand anders?

1- Wanneer deze beide van jou zijn, waarom zijn deze websites dan beveiligd en niet toegankelijk voor iedereen. Door een link te leggen naar een beveiligde website moet je deze login gegevens meesturen met de link waardoor deze zichtbaar worden voor iedereen wat dan weer niet de bedoeling kan zijn.

2- Wanneer jij niet de eigenaar bent van deze websites, dan heeft de eigenaar bewust en met een bepaalde reden deze map(pen)/bestand(en) beveiligd met een login en wachtwoord omdat de bezoeker bv. lid moet zijn en/of er hiervoor een lidgeld moet voor betaald worden. Wanneer jij dit tracht te omzeilen (m.a.w. buiten het medeweten en goedkeuring van de respectievelijke eigenaar) om vanaf je eigen website niet-leden toch te laten meegenieten dan mag dit niet en ga je in de fout met alle gevolgen vandien als dit uitkomt.

Dit even om zeker te zijn dat je geen domme dingen doet waarvan je later spijt zou van krijgen :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

29 jun 2013, 23:07

Dag Coderunner,

Ik had begrepen dat Frae (of iemand die hem gevraagd had de website over te nemen) dit met een programma gemaakt had dat niet meer bestaat. Maar nu ik het herlees, denk ik dat het over de cursus gaat in plaats van over dat programma
Het gaat hem om een cursus, de eerste website cursus (de belangrijkste) gemaakt met Ms SharePoint (html) is enkel toegankelijk met een login. Deze cursus wordt niet meer geupload (2007).

Als het inderdaad om de 2° situatie die u beschrijft zou gaan, dan sorry dat ik naar u verwezen heb.

Dag Frae,

Als het om toch uw eigen websites gaat, denk ik dat het misschien minder werk zou zijn om de logins te verwijderen en ze voor iedereen toegankelijk te maken. De logins zouden dan toch hun functie verliezen. Zie:
Door een link te leggen naar een beveiligde website moet je deze login gegevens meesturen met de link waardoor deze zichtbaar worden voor iedereen wat dan weer niet de bedoeling kan zijn.
groetjes,

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 jun 2013, 00:26

Beste opa52,
opa52 schreef:De eerste kan je een link maken als volgt:
http://user:password@domeinnaam.be/***/html/
De tweede is wat moeilijker, is via javascript gedaan.
Zoals je schrijft zou dit moeten gaan in de meest gebruikte browsers zoals Firefox (vraagt om een bevestiging OK), Chrome, Safari (deze laatste geeft een waarschuwing voor een eventuele phishing website). Bij Opera en Internet Explorer werd deze functie uitgeschakeld juist hiervoor.
>> Lees hier meer << (Nederlands)
>> Lees hier meer << (Engels)
Wanneer je naar beneden scrolt in bovenstaande link (Engels), zie je op de pagina een Fix it for me en dit tooltje zou het probleem in Internet Explorer moeten oplossen. Probleem: dan zou elke bezoeker, die IE gebruikt, eerst deze Fix-it moeten installeren ...

Het tweede is juist makkelijker daar je de gegevens (inputvelden) in de broncode kan aflezen als je de login gegevens kent en frae kent deze dus ... :wink:
MAAR in beide gevallen (eerste en tweede) zijn login én wachtwoord voor elke bezoeker zichtbaar én is het eigenijk overbodig deze map/webpagina te beveiligen :wink:

mvg,
Coderunner

@kris.gua : dat is geen enkel pobleem hoor Kris :)
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.