animatie werkt nog enkel in Google Chrome

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

11 nov 2013, 02:02

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een website gemaakt met een animatie op de startpagina.

Die werkte in FF en in Google chrome, maar niet in IE. Nu zie ik dat ze in FF ook niet meer werkt (Ze ziet eruit zoals IE er vroeger uit zag, en in IE is het nog erger geworden: gewoon een wit vlak.) In Google Chrome werkt ze nog wel.

Ik veronderstel dat dit gekomen is na een Update van IE en FF. Weet iemand hier een oplossing voor ?

http://www.triangulovzw.be/fotos2013/index.php

Alvast bedankt!

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2013, 16:04

Beste Kris,

Hoe de animatie terug werkende te krijgen in FF weet ik ook niet maar voor een afbeelding zonder animatie, probeer dit eens

1- Verwijder uit de broncode

Code: Selecteer alles

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
2- Verbeter een fout in je code (verwijder de rode code)
<object data="textpathET.svg" width="880" height="750" margin-left ="-500px"
type="image/svg+xml">Animatie kan niet getoond worden in IE</br>El Tumbador 2013 </object>
naar
<object data="textpathET.svg" width="880" height="750"
type="image/svg+xml">Animatie kan niet getoond worden in IE</br>El Tumbador 2013 </object>
Hopelijk is de afbeelding dan in IE en FF terug zichtbaar maar alleen in Chrome, Opera en Safari met animatie.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

11 nov 2013, 19:09

Dag Coderunner,

Bedankt om me weeral eens te redden. Ik heb stap 1 uitgevoerd, en het werkt zoals zei.

Het script van stap 2 vind ik eerlijk gezegd zelf niet meer, maar vermits het werkt, denk (of hoop eigenlijk) ik dat ik er even goed verder af kan blijven.

(Ik werk met verschillende bestanden, die ik include. Voordeel dat ik maar één keer iets moet wijzigen, dat dikwijls voorkomt. Het nadeel is wel dat ik soms niet meer terug vind waar een bepaald script zit. )
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2013, 19:35

Beste Kris,

Ben je zeker dat de animatie op vroegere versies van FF werkte?
Ik heb je pagina opgeroepen in FF versie 3.5.2 en daar is ook geen animatie te zien.
(Huidige versie FF is 25.0)

Stap 2 moet je ook doen want dat is geen geldige/werkende code en bestaat niet.
Als je het toch wil gebruiken, wat ik niet zou doen want dan valt het links uit de kader(!), dan is de juiste code
<object data="textpathET.svg" width="880" height="750" style="margin-left:-500px;"
type="image/svg+xml">Animatie kan niet getoond worden in IE</br>El Tumbador 2013 </object>
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

15 nov 2013, 19:25

Dag Coderunner,

Sorry voor mijn late reactie: ik had het bericht van de plaatsing van een nieuw bericht gemist (misschien was dat bij Calimero ook het geval ?)

Ik ben zeker dat het vroeger in FF werkte. (Ik heb het in FF gemaakt), en het zat op zijn plaats. De tekst kwam wel van meer naar links (van -500), maar werd pas zichtbaar in de website zelf. Het zag eruit zoals nu in Chrome. Als ik die -500 er niet bij zette, vertrok de animatie met heel de bewegende tekst zichtbaar, herinner ik me nu. Ik wil hem maar stilaan te voorschijn laten komen. Maar bij het stilstaand beeld moeten ze alle twee zichtbaar zijn.

Ik hou dan toch maar het statisch beeld zoals het nu is: alle teksten staan op hun plaats, zoals ik ze wil.

toch bedankt om nog te reageren.

groetjes,

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home