BUG: Chatbox warnings door Java

Vragen/antwoorden betreffende de chatbox SEN.CHAT van Seniorennet.be

JVApen
Lid geworden op: 21 jan 2014, 19:58

21 jan 2014, 20:20

Goeiendag iedereen,

laat me beginnen met te zeggen dat ik zowel http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=175238 als http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=175203 al bekeken/gevolgd heb.

Bij het inloggen op de chatbox (65+, Normal, Java) krijgt mijn bomma (vaste klant op deze chatbox) een Security Warning.
Meer specifiek over het feit dat deze applicatie een probleem heeft mijn zijn certificaat. Het bijhorende certificaat blijkt verlopen te zijn.
(Om niet in te veel details te treden, is het certificaat van JPilot geldig van 16 januari 2002 tot 17 januari 2003.)
Dit word gevolgd door een andere waarschuwing dat er 'onveilige componenten' moeten gedraaid worden.

Met de meer recentere problemen die Java heeft gehad (om niet te zeggen dat de beveiliging een zeef was), zijn hier blijkbaar meer/sneller waarschuwingen. En ik dat dat we hierbij mogen concluderen dat er bij het maken van deze applicatie met mindere veiligheidsoverwegingen gewerkt werd dan diegene die momenteel als standaard gebruikt worden.

Zijn jullie al naar een oplossing voor deze veiligheidsproblemen, of is het interessanter om (om erger te voorkomen) java gewoon van deze computer af te gooien, en enkel de html-weergave laten gebruiken (die op het eerste zicht zelfs geen beveiliging van data aanbied) of zelfs de chatbox in het geheel blokeren?

tnx in advance
JVApen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jan 2014, 22:46

Beste JVApen
Eigenlijk zou u moeten weten , dat op de website seniorennet een leeftijdsgrens is .
In regel daarmee zullen we u dan ook Volgens ART.17-, met spijt u de toegang ontzeggen om nog verder aktief deel te nemen aan de interactieve diensten op seniorennet .

ps.
We zijn ons bewust van eventuele certificaat verlopen van java ,
en besteden er de nodige aandacht aan .
Het is niet de eerste keer dat er soms certificaat probleempjes opduiken .
Die hebben in het verleden echter nog nooit een probleem opgeleverd , maar houden het wél nauwlettend in het oog .
Toch bedankt voor uw bezorgdheid .

Met de meeste hoogachting
Verhaegen

Voor verdere vragen kan u contact opnemen via émail ,met pascal vyncke
De webmaster zelf .