Groot Begijnhof Leuven

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

dobber
Lid geworden op: 27 jul 2005, 09:43

21 feb 2014, 11:48

Over de restauratie van het Groot Begijnhof te Leuven kan ik enkel zeggen FANTASTISCH mooi gedaan.
Ik ben echter met een paar vragen blijven zitten, en geen antwoord gevonden op internet, maar misschien weet iemand daar meer over.
Ik hoorde zeggen dat er pas elektriciteit gekomen is in dat begijnhof NA de tweede wereldoorlog klop dat ?
Ook over een publieke WC wat moet ik mij daar bij voorstellen .Waren er vroeger al kasseien en een riolering. Waren de huisjes binnen geplaveid? Er is daar een oude waterput moest iedereen daar water komen halen voor het eten ,sanitair enz
Ik zou het tof vinden als iemand daar meer kon over vertellen
:D

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

21 feb 2014, 13:22

Ben je al gaan kijken op deze site? :

https://inventaris.onroerenderfgoed.be/ ... heel/25415

Voor meer gedailleerde info over de geschiedenis van het Groot Begijnhof kan je hier ook terecht :

Groot Begijnhof 14
3000 Leuven
T. 016 32 95 00
info@facultyclub.be

dobber
Lid geworden op: 27 jul 2005, 09:43

21 feb 2014, 15:46

bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb deze door U vermelde literatuur gelezen en veel geleerd over de architectuur enz
Waar ik nu specifiek naar op zoek ben is hoe leefden die mensen toen, met dan de vragen over sanitair, riolering, bestrating enz.
Daar vind ik nergens iets van terug Hopelijk is er iemand die het één en ander weet van horen te vertellen van zijn grootouders
toch bedankt.