openen van PPS ipv opslaan

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

bibi4you
Lid geworden op: 21 nov 2004, 08:52
Locatie: Oostende

13 mar 2014, 11:34

Vroeger kon ik een via mail verkregen PPS gewoon met download 'openen' en bekijken. Sedert enige tijd moet ik ze eerst 'opslaan' en kan ze pas daarna bekijken. Vermits ik veel mailtjes krijg komen die dus allemaal in mijn 'downloadmap' te zitten. Als ik één bekeken heb ,mag het weg in mijn mailtjes, maar moet dan nog eens extra in de downloadmap alles gaan zoeken om bepaalde PPs te verwijderen. Wat is er mis gegaan?
De Gustibus Non Est Disputantum...Ik laat iedereen vrij in hun keuze;laat mij ook vrij!
Profiteer van dit kort aards bestaan en leef van dag op dag...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 mar 2014, 08:44

Hoe lees je je mail (welk programma)????

bibi4you
Lid geworden op: 21 nov 2004, 08:52
Locatie: Oostende

14 mar 2014, 19:17

Ik lees mijn mailtjes nog altijd in 'hotmail'....
grtz.
De Gustibus Non Est Disputantum...Ik laat iedereen vrij in hun keuze;laat mij ook vrij!
Profiteer van dit kort aards bestaan en leef van dag op dag...

bibi4you
Lid geworden op: 21 nov 2004, 08:52
Locatie: Oostende

14 mar 2014, 21:29

...via "outlook",als dit je vraag was. :roll:
De Gustibus Non Est Disputantum...Ik laat iedereen vrij in hun keuze;laat mij ook vrij!
Profiteer van dit kort aards bestaan en leef van dag op dag...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 mar 2014, 09:26

OK, uit je twee antwoorden kan ik gokken dat je Internet Explorer start, en naar outlook.com gaat (of dat is je startblad in Internet Explorer).
Ga dan eens op de Startknop naar Configuratiescherm - kies daar Internetopties. In de bovenste rij tabbladen staat dan "Programma's", klik daarop, dan neem je onderaan "Programma's instellen".
Dan krijg je een nieuw venster en daar kies je het tweede item "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
Dan krijg je een lange alfabetische lijst, gan daar op zoel naar ".pps" . Wat staat daar onder de kolom "Huidig standaardprogramma"? Als het niet Powerpoint is , moet je dat met de knop bovenaan "Ander programma" terug instellen.

Of werk je nog met Windows XP en gebruik je Outlook Express??? Ik kan dat niet meer nazien, maar ik denk dat je via Configuratiescherm - Internetopties, ook op een analoge manier aan de programma instellingen moet komen.

bibi4you
Lid geworden op: 21 nov 2004, 08:52
Locatie: Oostende

15 mar 2014, 10:22

beste, ik gebruik W8.Vroeger gebruikte ik Microsoft PowerPoint 97-2003.Nu heb ik "libre Office(gratis).Maar op eender welk progje dat ik mijn PPS zet,-zoals jij mij beschreven hebt-blijf er onderaan in de balk :"wil je ***** opslaan?", en dan kan ik nog kiezen tussen 'opslaan' en 'opslaan als', daar waar vroeger dus' openen' erbij stond...Thats the problem.
Grtz.
EricK.
De Gustibus Non Est Disputantum...Ik laat iedereen vrij in hun keuze;laat mij ook vrij!
Profiteer van dit kort aards bestaan en leef van dag op dag...

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

15 mar 2014, 12:31

Probeer eens
Download de Powerpointviewer 2007 van de Microsoft site ( zeker niet van Softtonic)
Ga dan op een pps staan, klik rechts, openen met, en duidt PPvieuwer aan.
Klik ook op " deze extensie altijd openen met ditprogramma"

Indien dit nog niet werkt, dan moet er in her register iets aangepast worden.
Maar dan moeten we zeker weten dat u met register overweg kan, wanthet is op eigen verantwoordelijkheid.


Het is echter goed om weten dat het altijd de bedoeling van Microsoft geweest is om de Pps op te laten slaan en dan pas te openen.

bibi4you
Lid geworden op: 21 nov 2004, 08:52
Locatie: Oostende

15 mar 2014, 16:58

Aangaande de "2007" :"deze app kan niet worden uitgevoerd op uw PC".....is het antwoord na de download; maar ik weet niet of dit, of een ander programma, invloed heeft op de baar onderaan-zoals eerder beschreven-want daar veranderd er nx ,met eender welk programma dat ik gebruik voor het openen van de PPS. En tis daar dat de verandering(openen ipv opslaan)moet gebeuren. Maar mss komt er nog iets uit de bus.
Alvast bedankt voor de tips, maar aan het register zal ik niet komen:
daar ben ik een newbie voor.
Groetjes
De Gustibus Non Est Disputantum...Ik laat iedereen vrij in hun keuze;laat mij ook vrij!
Profiteer van dit kort aards bestaan en leef van dag op dag...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

17 mar 2014, 09:46

bibi4you schreef:beste, ik gebruik W8.Vroeger gebruikte ik Microsoft PowerPoint 97-2003.Nu heb ik "libre Office(gratis).Maar op eender welk progje dat ik mijn PPS zet,-zoals jij mij beschreven hebt-blijf er onderaan in de balk :"wil je ***** opslaan?", en dan kan ik nog kiezen tussen 'opslaan' en 'opslaan als', daar waar vroeger dus' openen' erbij stond...Thats the problem.
Grtz.
EricK.
Nu weten wij nog altijd niet hoe je je mails leest. Er zijn binnen een Win8 machine nog 101 (allez, een beetje minder) mogelijkheden om dat te doen.

bibi4you
Lid geworden op: 21 nov 2004, 08:52
Locatie: Oostende

17 mar 2014, 18:40

Ik begrijp je vraag niet goed : hoe lees ik mijn mails.
Zoals eerder reeds vernoemd, lees ik nog altijd mn mails via 'outlook'.
Een paar weken terug kon ik nog gewoon de PPS die verzonden werd downloaden en "openen", en nu alléén maar "opslaan" of "opslaan als" en DAN maar pas openen...
Als ik ze dan niet meer wil,moet ik ze uit mijn mails verwijderen en dan nog eens gaan zoeken in de "downloadmap" om ze daar dan ook nog eens te verwijderen;een paar is geen groot probleem, maar ik krijg soms zo'n 50-tal,en dat is lastiger,niet?
PS:en rechts klikken erop doet nx.
Grtz.
De Gustibus Non Est Disputantum...Ik laat iedereen vrij in hun keuze;laat mij ook vrij!
Profiteer van dit kort aards bestaan en leef van dag op dag...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 mar 2014, 09:53

bibi4you schreef:Ik begrijp je vraag niet goed : hoe lees ik mijn mails.
Zoals eerder reeds vernoemd, lees ik nog altijd mn mails via 'outlook'.
Een paar weken terug kon ik nog gewoon de PPS die verzonden werd downloaden en "openen", en nu alléén maar "opslaan" of "opslaan als" en DAN maar pas openen...
Als ik ze dan niet meer wil,moet ik ze uit mijn mails verwijderen en dan nog eens gaan zoeken in de "downloadmap" om ze daar dan ook nog eens te verwijderen;een paar is geen groot probleem, maar ik krijg soms zo'n 50-tal,en dat is lastiger,niet?
PS:en rechts klikken erop doet nx.
Grtz.
Vooruit, ik ga het eens uitspellen. In Windows XP (en voordien) bestond er een e-mail programma "Outlook Express". Sedert Windows 7 (en al vanaf Vista??) bestaat deze naam niet meer en heet het programma "Windows Live Mail" en in Win8 is het de "Mail" app.
Maar jij spreekt verder over Outlook, dus is mijn vermoeden dat jij het volgende doet: je kiets voor Internet Explorer en je startpagina brengt je op "Outlook.com" en van daaruit ga je je e-mail behandelen.
In dat geval moet je in je in de *Internet opties (waarschijlijk het tandwieltje) op zoek gaan naar de instellingen van de gebruikte prgramma's . Ik heb zelf geen Win 8, dus zal iemand anders beter geplaatst zijn om je te helpen mocht je in de internet opties verdwalen. Maar je zult daar ergens toch moeten instellen dat je voor .pps bestanden LibreOffice Impress opent.

bibi4you
Lid geworden op: 21 nov 2004, 08:52
Locatie: Oostende

18 mar 2014, 18:32

dank voor je geduld. Het eerste deel van je antwoord is juist. Het tandwieltje heeft geen antwoord bijgebracht en nu heb ik de vraag doorgespeeld aan 'Microsoft Community'.Mss kunnen zij me helpen. We zien wel;ik hou je op de hoogte.
De Gustibus Non Est Disputantum...Ik laat iedereen vrij in hun keuze;laat mij ook vrij!
Profiteer van dit kort aards bestaan en leef van dag op dag...