Wat heb je nodig voor een website

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Loekii
Lid geworden op: 20 mar 2014, 14:36

20 mar 2014, 15:26

Ik heb altijd al interesse gehad in internet en alles wat er bij komt kijken. En ik zag dit onderwerp en dacht hoe werkt dit eigenlijk? Ik heb al even gegoogled, en ik kwam op een server, domein en kennis van programmeren. Is het mogelijk om hier als beginner mee aan de slag te gaan? En zijn er nog meer dingen nodig of heb je met deze drie zaken voldoende?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

20 mar 2014, 21:28

Beste Loekii,

Dat zijn de zaken die je nodig hebt:
1- web(site)server maar om te beginnen kan je eventueel de gratis webruimte gebruiken die je internetprovider je aanbiedt zoals Telenet, Skynet, ... (als dit in je abonnement zit)

2- domeinnaam of je kan gebruik maken van de subdomeinnaam van je internetprovider (Telenet --> users.telenet.be/naam - Skynet --> users.skynet.be/naam - , ...)

3- een ftp client programma om je bestanden naar de webserver op te laden.
vb. FileZilla (gratis)

4- kennis van html of php, ...
Je kan ook gebruik maken een wysiwyg programma dat voor jou de html code genereert bv. SharePoint Designer (gratis) of ander

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.