DVD-speler voor afspelen DVD-diskette met enkel audio

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

22 apr 2014, 18:26

Hallo,

Ik heb, als onderdeel van mijn (oude) hifiketen, een CD-speler waarmee ik via de tuner o.a. CD's afspeel met daarop enkel zelf samengestelde muzieknummers afspeel.
Ik heb, als onderdeel van diezelfde hifiketen ook een DVD-speler waarmee ik via het TV-scherm o.a. zelfgemaakte fotoreportages met achtergrondmuziek afspeel.

Ik zou nu echter graag een DVD (i.p.v. een CD) branden met louter muzieknummers (audio), omdat op een DVD een veel groter aantal muzieknummers kan gebrand worden.

Onlangs kreeg ik een tweedehands DVD-speler (Philips HTS 3610 - DVD Home Theater System) met bijhorende speaker. Hierop testte ik probleemloos enkele van mijn (zelf samengestelde) muziek-CD's.
Vervolgens brandde ik met NERO (als test) enkele muzieknummers op een DVD ... plaatste de DVD in de vermelde DVD-speler ... doch blijkbaar herkent de DVD-speler de DVD met mijn muzieknummers niet, want op het schermpje verscheen "no disc". :cry:

Ik behoor tot de generatie die een CD-speler kent om muziek af te spelen en een DVD-speler beschouwt als een toestel om enkel beeldmateriaal (fotoreportages, films, video-opnames) weer te geven via een (TV)-scherm. :oops:

Daarom mijn vraag : bestaan er (geen) DVD-spelers die (ook of enkel) DVD's afspelen met daarop louter zelfgebrande muzieknummers (MP3, WMA, ...) ? ... m.a.w. bestaan er geen DVD-spelers die functioneren als een CD-speler ?

Hopelijk heb ik mij hierbij niet te sterk geout als 'super nerd' inzake CD en DVD (spelers). :wink:

Bedankt voor enige uitleg ... en mocht je een goed toestel (merk/type) kennen ... laat maar weten via een persoonlijk bericht (want ik vermoed dat op het forum geen publiciteit mag worden gevoerd).

Prutser
Willen is Kunnen

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

22 apr 2014, 22:42

De Dvd die u gebrand had, had u die afgesloten?
Als de speler cd met mp3 afspeelt, dan zou hij ook dvd moeten afdraaien

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 apr 2014, 08:41

In hoeverre ben je zeker dat die DVD-speler het formaat (DVD-R of DVD+R of DVD-RW....) van je DVD aankan???

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

25 apr 2014, 10:36

Beste Paullamb en HViaene,

Bedankt voor jullie reacties.

De "audio DVD" (DVD+R) die ik als testcase via Nero (multisessie) had gebrand had ik in eerste instantie bewust niet afgesloten ... vervolgens getest ... zonder resultaat ... dan enkele nummers eraan toegevoegd en afgesloten ... opnieuw getest ... nog steeds zonder resultaat.
Dan ben ik op internet op zoek gegaan naar de specificaties van dit type toestel (Philips HTS 3610) en daar lees ik het volgende :

Speelt alles af :
films : DVD, DVD +R/RW, (S)VDC, DivX, MPEG4
muziek : CD, MP3-CD, CD-R/RW en Windows Media Audio
foto-CD (JPEG) met muziekweergave (MP3).

Ik veronderstel dat ik hieruit mag afleiden dat ook dit (gekregen) toestel geen (zelf gebrande) Audio DVD's afspeelt.

M.a.w. ik ben nog altijd zoekend naar een DVD-toestel dat gewoon DVD's afspeelt met enkel muzieknummers (audio) erop ...

Blijkbaar zijn er enkel DVD-spelers op de markt die louter audio CD's afspelen en geen audio DVD's ... tenzij de audio (de muzieknummers) gekoppeld zijn aan videoclips en deze DAN WEL afspeelbaar zijn via een TV (of ander) scherm ... Of ben ik verkeerd ????

Mochten er personen zijn die weet hebben van DVD-players die (louter) audio-DVD's afspelen (zonder bijhorende videoclips)... dan ben ik één en al oor.

Vriendelijke groeten,

Prutser
Willen is Kunnen

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

25 apr 2014, 13:31

Prutser schreef:.

M.a.w. ik ben nog altijd zoekend naar een DVD-toestel dat gewoon DVD's afspeelt met enkel muzieknummers (audio) erop ...
Blijkbaar zijn er enkel DVD-spelers op de markt die louter audio CD's afspelen en geen audio DVD's ...
prutser
dat komt waarschijnlijk omdat audio dvd's niet bestaan
ge probeert ze zelf uit te vinden door een audio cd te branden maar als drager een dvd schijf te gebruiken
dat werkt niet hoor, cd en dvd zijn totaal verschillend, als is dat met het blote oog niet direct zichtbaar
wil je absoluut muziek op dvd doe dan het volgende
open een videomontageprogramma
zet op de tijdlijn geen beelden
voeg op het geluidsspoor wel muziek toe
sla op als avi en brand op dvd
je hebt dan een film zonder beelden maar het geluid speelt perfect

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

25 apr 2014, 16:34

Beste Hollygan,

Bedankt voor je antwoord ...

Ik gebruik het programma "ProShow Gold (PSG) om fotoreportages met achtergrondmuziek te maken, eventueel nog gecombineerd met videoclips.

Ik heb op basis van uw reactie getracht om een reportage te maken, enkel met audio (muziek) maar dat lukt niet omdat ik blijkbaar moet vertrekken van minstens 1 beeld (waaraan ik dan een tijdsduur toewijs van bvb. 2 uur/7200 seconden). Pas dan kan ik voor die ingestelde tijdsduur eenzelfde 'tijdsduur' audio eraan vastkoppelen ... maar toen ik dan de 'reportage' via PSG wou branden kreeg ik de melding dat het geheel de opslagcapaciteit van de DVD overschreed.
Ik kon dan eventueel de tijdsduur terugschroeven (en dus ook het aantal muzieknummers), maar op die manier lijkt het mij beter om gewoon een CD'tje te branden met mijn voorkeurmuziek.

Ondertussen ben ik, via een lange zoektocht op internet ook tot de bevinding gekomen dat er blijkbaar geen DVD-players zijn die (louter) audio-DVD's afspelen (een bevestiging van wat jij hebt geschreven) en denk ik dat het beter is om mij, zoals tot nu toe het geval was, te houden aan (qua capaciteit) kleinere CD's om muziek te branden en te beluisteren.
Een audio-DVD als alternatief voor een aantal audio-CD's is dus blijkbaar nog toekomstmuziek.

Topic (voor mij) gesloten ... en iedereen nog eens bedankt voor de info en het helpen zoeken naar een mogelijkheid ...

Vriendelijke groeten
Willen is Kunnen

drefacteur
Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:42
Locatie: Zoersel

25 apr 2014, 19:05

Ik heb een dvd speler van Philips DVP3350.Heb een dvd gebrand met "Nero".Wel mp3 en gebrand als data.Niet als audio dvd.Speelt probleemloos af.Staan 424 liedjes op en ongeveer voor 24 uur muziek.En 3,21 gb gebruikt.Zodus,er konden nog wel enkele liedjes bij.
Groeten,
Dré.
HP 24-g011nb All-in-One
Windows 10 Home 64-bit
Intel Core i5 6200U @ 2.30GHz
Totaal fysiek geheugen 8.00 GB

drefacteur
Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:42
Locatie: Zoersel

25 apr 2014, 19:11

Dubbel gepost.
Laatst gewijzigd door drefacteur op 28 apr 2014, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
HP 24-g011nb All-in-One
Windows 10 Home 64-bit
Intel Core i5 6200U @ 2.30GHz
Totaal fysiek geheugen 8.00 GB

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

28 apr 2014, 09:04

hollygan schreef:
Prutser schreef:.

M.a.w. ik ben nog altijd zoekend naar een DVD-toestel dat gewoon DVD's afspeelt met enkel muzieknummers (audio) erop ...
Blijkbaar zijn er enkel DVD-spelers op de markt die louter audio CD's afspelen en geen audio DVD's ...
prutser
dat komt waarschijnlijk omdat audio dvd's niet bestaan
ge probeert ze zelf uit te vinden door een audio cd te branden maar als drager een dvd schijf te gebruiken
dat werkt niet hoor, cd en dvd zijn totaal verschillend, als is dat met het blote oog niet direct zichtbaar
wil je absoluut muziek op dvd doe dan het volgende
open een videomontageprogramma
zet op de tijdlijn geen beelden
voeg op het geluidsspoor wel muziek toe
sla op als avi en brand op dvd
je hebt dan een film zonder beelden maar het geluid speelt perfect
DVD Audio bestaat wel degelijk (http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio) maar is niet het DVD equivalent van een audio CD.[/b]
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

28 apr 2014, 09:24

Beste Dréfacteur,

Bedankt voor uw antwoordje ...

Maar ikzelf heb dus al geprobeerd om een DVD te branden via Nero in multisession (zowel de mogelijkheid nog openlatend om 'nummers nog toe te voegen' als 'volledig afgesloten'.
Maar de DVD-speler waarover ik beschik (Philips HTS 3610) herkent de gebrande DVD niet ... ook niet als ik de muzieknummers als 'data' heb gebrand.
Op mijn PC kan ik die DVD nochtans perfect afspelen ... M.a.w. de nummers zijn goed gebrand. Er is dus enkel geen compatibiliteit (of hoe moet ik het noemen) tussen de DVD (de schijf) en de DVD-speler (het toestel).

Ik heb reeds gezocht via het internet maar blijkbaar zijn er niet echt DVD-spelers (toestellen) die audio DVD's (dragers) afspelen.
Ook het feit dat je al 'trucs' moet uithalen (met name audio branden als data) wijst een beetje in diezelfde richting.

Ik zal dus maar verder doen met mijn minder 'volumineuze' CD's af te spelen zolang er geen echte DVD-spelers op de markt zijn die gemaakt zijn om 'zuivere' audio DVD's af te spelen (wat mij eerlijk gezegd toch wel een beetje verwondert, want daar moet toch een afzetmarkt voor zijn ?).

Vriendelijke groeten,
Willen is Kunnen

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

28 apr 2014, 10:11

Er zijn redelijk wat Universele spelers die DVD-Audio afspelen, maar u dient hiervoor in eerste instantie te zoeken bij de Blu Ray spelers.
Maar zoals gezegd, DVD-Audio is niet het grote broertje van een CDR. Het gaat hier dus niet om een DVD-R die u even thuis brandt ! Desalniettemin is het geen enkel probleem om muziek als data op een DVD-R te branden. U dient alleen te zien dat u over een toestel beschikt dat het formaat kan afspelen (bv mp3).
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird