kan PPS niet openen

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

elisabeth60
Lid geworden op: 07 apr 2009, 21:59
Locatie: de Turnhoutse Kempen

30 mei 2014, 11:54

Beste seniorennetters, wie kan mij helpen aub.
Sinds ik mijn nieuwe PC heb met windows 7 en windows live mail kan ik de mails die mij toegestuurd worden met een PPS bestand niet meer openen.
Wat kan ik hier aan doen?

groetjes
Elisabeth
Lenovo/ Windows 10 /Malwarebytes Premium / gmailaccount

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

30 mei 2014, 14:41

Welke boodschap krijgt u?

Zijn uw pps(x) gekoppeld aan Powerpoint of Powerpointvieuwer?

Sla eens een pps op . Ga dan naar de pps, klik rechts, openen met...... En duidt dan Powerpoint of powerpointvieuwer aan.

Indien de pps opent, maar niet in de mail, dan moet er in het register iets veranderd worden

elisabeth60
Lid geworden op: 07 apr 2009, 21:59
Locatie: de Turnhoutse Kempen

30 mei 2014, 15:37

Beste Paul,
Dank voor uw antwoord, doch als ik klik op openen met staat hier geen PowerPoint bij en door een ander programma wordt dit niet ondersteunt.
Ik kan het dus helemaal niet openen.
Wat nu?

m vr groeten
Elisabeth
Lenovo/ Windows 10 /Malwarebytes Premium / gmailaccount

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

30 mei 2014, 17:36

U kan de Powerpointvieuwer 2010 Nederands downloaden en installeren ( gratis) van de Microsoft site.
Als die geïnstalleerd is , doet u hetzelfde. Ga op een pps staan, klik rechts. Openen met. En duidt PPvieuwer aan en zet een vinkje bij " altijd openen met dit prog"

Opgelet, heeft u misschien Open Office staan? Daar zit Impress ( of Sempress) in. Die openenen ook pps jes. De twee samen werken niet zo goed samen, ( maar u moet dit maar afwachten, want uitzonderingen bevestigen de regel)

elisabeth60
Lid geworden op: 07 apr 2009, 21:59
Locatie: de Turnhoutse Kempen

31 mei 2014, 12:08

Bedankt Paul, dit zal ik direct doen.
En sorry voor mijn late reactie, maar ik zat tot gisteravond laat zonder internet wegens storing op de lijn.
We zitten hier dan ook bijna in niemandsland dus gebeurt dit wel vaker.

vr groeten
Elisabeth.
Lenovo/ Windows 10 /Malwarebytes Premium / gmailaccount

amjjf
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:35

31 mei 2014, 17:03

Als ik een PPS niet kan openen met Microsoft Office Powerpoint, gebruik ik LibreOffice Impress, wat in de meeste gevallen wel lukt.