website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

joke2
Lid geworden op: 15 jun 2014, 09:29
Locatie: antwerpen

15 jun 2014, 09:40

ik zou heel graag een eigen website maken op het net maar weet niet hoe eraan te beginnen.
wat mij vooral bezighoudt is de vraag of en hoe ik alles goed terug kan verwijderen indien blijkt dat ik het niet helemaal goed heb gedaan.
bijvoorbeeld ik heb een zekere hoeveelheid ruimte van mijn internet-provider maar als ik nu iets op het net gezet heb en later voldoet het niet - ben ik dan mijn beschikbare ruimte voor altijd kwijt ? idem voor mijn domeinnaam ?
hartelijk dank bij voorbaat voor deze info
joke2

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 jun 2014, 23:22

Beste Joke2,

Dat zijn de zaken die je nodig hebt:
1- web(site)server (betalend/gratis) maar om te beginnen kan je eventueel de gratis webruimte gebruiken die je internetprovider je aanbiedt zoals Telenet, Skynet, ... (als dit in je abonnement zit)

2- domeinnaam of je kan gebruik maken van de subdomeinnaam van je internetprovider (Telenet --> users.telenet.be/naam - Skynet --> users.skynet.be/naam - , ...)

3- een ftp client programma om je bestanden naar de webserver op te laden.
vb. FileZilla (gratis)

4- kennis van html of php, ...
Je kan ook gebruik maken een wysiwyg programma dat voor jou de html code genereert bv. SharePoint Designer (gratis) of ander



Je kan ten allen tijde al hetgeen je naar de webhostserver hebt opgeladen terug verwijderen met het ftp client programma.
Een domeinnaam moet je aanvragen en moet jaarlijks/2-jaarlijks/... betaald worden of deze vervalt.

Hopelijk heb ik je iets meer wegwijs gemaakt :smile:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.