De verrijzenis van het lichaam en het eeuwig leven

hier is plaats voor alle wereldreligies

Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?

Ja
2
12%
Neen
15
88%
 
Totaal aantal stemmen: 17

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

20 jun 2014, 11:06

Namaskar, zijnde:
"Ik eer de plaats
in jou waarin het hele universum
woont."
"Ik eer de plaats in jou,
dat is de liefde. van de waarheid,
van licht en vrede."

Angelica @
Een hele boterham hé Janx.
En wat is die schijnwereld dan hier,
wat houdt die in en wat is dat
werkelijke dat wij nog niet kunnen
zien omdat we er niet aan toe zijn.

Ik zal het je ineens zeggen, want het klinkt mysterieuzer dan het is. Die schijnwereld, is die wereld die we voor onszelf hebben opgebouwd, we zien de dingen niet zoals ze zijn, maar vanuit onze eigen interpretaties die gebonden zijn aan onze conditionering. We zien elk door het gekleurde brilletje dat gemaakt en in stand gehouden wordt door ons persoonlijke verleden.

janx,
tot zover kan ik met je mee gaan echter met de toevoeging dat die materiele en schijnwereld opbouw een noodzakelijk iets is om ooit te kunnen ervaren dat het niet de werkelijkheid kan zijn maar enkel als gereedschap ( middel) om een bewustzijn te kunnen opbouwen middels de vele levenscyclussen van de mens op aarde.

angelica @
En wat is dan die werkelijkheid? Dat is het leven dat we soms niet aanvaarden kunnen of willen omdat onze egootjes dit belemmeren, omdat onze persoonlijke conditionering het onmogelijk maakt. Omdat de realiteit vaak als te pijnlijk ervaren wordt en geluk in de wereld om ons heen gezocht wordt en overschat wordt. Het leven hier is als de slinger van een klok, steeds heen en weer tussen voorspoed en tegenslag, geluk en verdriet. Het gaat erom een middenweg te vinden en niet meer zodanig onderhevig te zijn aan deze twee uitersten, een soort van innerlijke rust te ontwikkelen.
Dat koninkrijk waar de bijbel zo van spreekt, dat zit in ons eigen kopke en hart.

janx,
Inderdaad ons ego doet en wil, veroorzaakt door dat deeltje leven waaruit we zijn voortgekomen vanuit het grote alles omvattende leven.
En ons leventje moet en zal zich ontwikkelen
omreden dat het daarom gaat. En alles is daar tendienste van, hoe raar het ook lijkt voor velen.
Echter die ontwikkeling zal door eigen ondervindingen moeten worden opgedaan een andere manier, of betere manier, is er niet.
Dus 'oorzaak en gevolg' als de universele wet voor elk leven waarin de tijd op zich geen rol speelt. Tijd is enkel dat stukje weg van het ene naar het andere het is maar waar je het aan wilt relateren.
Daarom zijn er ook zoveel niveaus in bewustzijn staat binnen de gehele mensheid omdat prakties niemand synchroon met de ander in die ontwikkeling mee gaat wat zorgt dat we nooit identiek aan elkaar zullen worden.
We zullen ieder zelf onze liefde. van de waarheid, van licht en vrede moeten moet eigen maken is mijn denken en ander kan het niet voor je doen, enkel steun geven waar het kan en goed is.
Namaskar!
Laatst gewijzigd door janx op 23 jun 2014, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

20 jun 2014, 14:54

Inderdaad.

Wij zeggen in feite hetzelfde , maar met andere woorden. :) Kan me hier perfect in je uitleg vinden. Dit voelt goed aan.

namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

20 jun 2014, 14:55

Enkel nog een opmerking : er niet zoiets als "ons" leventje, want wij "zijn" het leven. :)

namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

20 jun 2014, 23:30

Óke Angelica mee eens hoor. ik bedoelde met "ons" elk leventje dat voort ploetert. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

21 jun 2014, 01:58

Wat betreft reïncarnatie, ik vond een mooie verklaring van wat dat zou zijn :

door Jalal ad-Din Muhammad Rumi : poet, jurist, theologian sufi mystic.



"I died as a mineral and became a plant.
I died as a plant and rose to animal.
I died as an animal and I was Man.
Why should I fear? When was I less by dying?
Yet once more I will die as Man to soar with angels blessed, but even from angelhood I must pass on. all exept God does perish.
When I have sacrificed my angel-soul I shall become what no mind ever conceived. Let me not exist For non-existence proclaims orrgan tone, to Him we hall return. "

Dit is hoe we reïncarnatie zouden moeten begrijpen.

namaskar[/i][/b]
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

21 jun 2014, 18:41

...alleen is de vraag wie/wat het dan precies is als 'wij' het Leven zelf zijn..

'Het Leven' is er maar 1

Toch? :wink:

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

21 jun 2014, 21:58

Correct ja, er is maar één.
Het leven is het dynamische, beweging, voortspruitende vanuit het statische, de ruimte/stilte.

:)
namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Avelivloms
Lid geworden op: 18 mei 2013, 21:37
Locatie: Rotselaar

21 jun 2014, 22:00

:?:
Vlaanderen onafhankelijk !

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

21 jun 2014, 22:10

wat :?:
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

21 jun 2014, 23:29

k zelf denk dat het anders is angelica,
in grote stappen gezien aldus;

Ik ben geboren uit het leven zelf
Ontdeed mij van mijn eerste kleed.
dat kleed nog vol van leven
heeft het dierenleven gegeven.
ook daar werd het laatst verlaten kleed
naar de plantenwereld verheven.
Door rotting en bederf, is het insect verwerft.

made by janx één van uit het leven.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Avelivloms
Lid geworden op: 18 mei 2013, 21:37
Locatie: Rotselaar

21 jun 2014, 23:33

janx schreef:k zelf denk dat het anders is angelica,
in grote stappen gezien aldus;

Ik ben geboren uit het leven zelf
Ontdeed mij van mijn eerste kleed.
dat kleed nog vol van leven
heeft het dierenleven gegeven.
ook daar werd het laatst verlaten kleed
naar de plantenwereld verheven.
Door rotting en bederf, is het insect verwerft.

made by janx één van uit het leven.
Ik snap er geen k***** van !
Vlaanderen onafhankelijk !

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

21 jun 2014, 23:41

Ik snap er geen k***** van !
Is ook niet echt nodig hoor! Je kunt gewoon je leven verder leven en maak gebruik van je k***** dat is wel te snappen denk ik. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

22 jun 2014, 02:41

Is toch niet zo erg, ik heb geen k***** en ik snap het wel. :) Dus : het begrip reïncarnatie luidt als volgt : je leeft vele levens, je bent een manifestatie in allerlei vormen : als mineralen, als plant, als dier, om tenslotte ook als mens verder te evolueren, om tenslotte op dat niveau je bewust te worden van wat je in wezen bent : zuiver bewustzijn, ... de illusie van het "ik" wordt geleidelijk aan opgeheven, doorprikt als een zeepbelletje... Uiteindelijk gaat alles weer naar die oorsprong, die bron, die je in feite zelf bent : leegte/ruimte/stilte...
Maar tot zover heb ik talrijke interpretaties/visies van reïncarnatie gelezen en gehoord, en iedereen kiest er eentje uit die het beste in zijn of haar kraam past. Daarom alleen al heb ik er mijn twijfels over.... . Die versie die ik citeerde, leek me dan het meest aannemelijke. Maar we zullen het dan wel zien zeker? Ik wil niet claimen de waarheid te kennen, want ik kan ook niet voor de volle 100 pct zeggen dat ik die ken. De ene gelooft graag zus en de andere zo.... tja. Een ding is wel zeker : als er al rechtvaardigheid is, dan is het alleen door reïncarnatie.

namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

22 jun 2014, 09:09

angelica schreef:Dus : het begrip reïncarnatie luidt als volgt : je leeft vele levens, je bent een manifestatie in allerlei vormen : als mineralen, als plant, als dier, om tenslotte ook als mens verder te evolueren, om tenslotte op dat niveau je bewust te worden van wat je in wezen bent : zuiver bewustzijn, ... de illusie van het "ik" wordt geleidelijk aan opgeheven, doorprikt als een zeepbelletje... Uiteindelijk gaat alles weer naar die oorsprong, die bron, die je in feite zelf bent : leegte/ruimte/stilte...
met alle respekt voor deze zienswijze, die veel weg heeft van 'de leer van Blavatsky' binnen de theosofie, maar ook dat is een niet bewezen waarheid evenmin die zoals ik momenteel het in grote trekken kan overzien.

Ik ga uit van een begin die inhoudelijk alles al in zich had. Niet direct in de vorm zoals we dat nu kennen en zien, maar toch alles als potencieel bezit. Het is ooit tot ontplooiing gekomen.
Het dichtste bij het begin, wat zichtbaar is gemaakte, aangaande die begin energieën dmv een kleurenspectrum, tot binnen een seconde na die zo genoemde big bang, ziet er zo uit zegt de huidige wetenschap:
Afbeelding
Foto

Deze energieën zijn nog geen mineralen of wat dan ook, het is een uiting van "Leven" denk ik zelf.
Een begin van nog te vormen levensdeeltjes en materie.

Echter voor dit, wat de wetenschap door middel van een kleurenspectrum zichtbaar voor de mens heeft gemaakt, moet er natuurlijk een voorgeschiedenis zijn geweest welke dit fenomeen in werking heeft doen komen.
Het wezen daarvan is niet te bevatten door de mens denk ik maar zal toch een intelligentie moeten bevatten die al die verdere ontwikkelingen middels gestelde wetmatigheden heeft doen voortgaan.

Ook is het moeilijk te begrijpen dat alles wat was, is en zal zijn één ruimte is die niet omsloten is door wat dan ook.
Dat alles is een oneindige macro zijnde iets en daar is geen buiten om of wat dan ook.

Door en gedurende enorme tijdperken hebben die energieën zich verdicht tot levenskiemen en materie ten behoeve voor al die oneindige hoeveelheid levensvonken denk ik zelf, het ene nooit los van het andere.
Zonnen en planeten hebben zich kunnen vormen ook dit voor de te ontstane levengraden die het wezen van datgene, van voor die zogenaamde big bang, in zich heeft, en is.
In feite kun je de macros zien als een lichaam die levens is gaan baren.

Immers, als je de ruimtelijke verhouding van alle lichaamsatomen tot de grote van de eicel atomen neemt en dit te samen miljarden keren uitvergroot, dan zweeft die eicel atomen ook als stelsels te midden van een atomair lichamelijk kosmos stelsel.

Daarom zie ik kosmos als een lichaam waarin het leven zich kan vermeerderen en uiten.
Het kleine is overeenkomstig het grote.

En in grote trekken zie ik dit ook zo vanuit die eerste levenscel waarin al die onderliggende levengraden vanuit 'de mens als levenskern' zijn voortgekomen en de mens volgt op zijn evolutie pad.

Natuurlijk zullen velen dit absurd vinden omdat we als mens hebben geleerd dat alles is opgebouwd vanuit het kleine. Ik denk dat het anders om is. Het micro is vanuit de macro voort gekomen.

Raar? ach .... het is maar hoe je het zelf kunt aanvoelen denk ik zelf maar ook dat is een ontwikkeling op zich..
Alles is Één en die Éne is Alles.