Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 jul 2014, 22:54

ja en dan zijn we in de fase van drie jaar later beland.
blijkbaar zitten we in tegenstelling tot vorig jaar in een dipje
het ging goed en dus dacht de huisarts dat het misschien wel de moment was dat de antidepressiva konden afgebouwd
misschien ben ik niet geleidelijk genoeg gegaan, alhoewel
misschien had ik toch beter gewoon door blijven nemen tot augustus zoals de luisterdokter in januari voorstelde
misschien was dat beter geweest

nochtans het was weer een jaartje om u tegen te zeggen
in november vorig jaar werd de compromis getekend voor de verkoop van mijn moeders' huis, ik blij, eindelijk van al dat over en weer gerots naar ginder vanaf
dat was even heel erg buiten de waard gerekend…
er werd vastgesteld dat de stookolietank niet officieel buiten dienst gesteld was en zo simpel was dat nu weer niet om dat in orde te krijgen
enfin, veel centjes armer en een boel wetten over sanering van bodem en grondwater wijzer is de zaak nog niet uit de voeten
stookolietank is weg, sanering is in orde, notarissen liggen dwars: er moet een nieuw bodemattest en welke instantie geeft een bodemattest OVAM
nu zijn die verwonderd dat dit dossier langs hen moet passeren, ja zeg…
ik hoop van harte dat de akte kan verleden worden want we hebben wel een vervroegde sleuteloverdracht gedaan met de nodige garanties langs beide zijden en de kopers zijn al bezig met de verbouwingen, maar zie motsen uit hun vorig huis uit en die zijn vindingrijke oplossing een chaletje gaan huren en hebben dat op de grond gezet tijdterwijl om in te wonen. Goed dat het zomer is, maar ik hoop toch dat ze in de winter in hun huis kunnen.

Ik ben dan ook begonnen met het afbreken van de Märklintrein waar Hugo de laatste winter en lente nog veel aan gewerkt heeft, niet gemakkelijk, ik heb al meer met de sporen in mijn handen zitten wenen dan wat anders
nu moet ik wachten op een van de zonen om de rest voor eind september af te breken want de schilder komt hopelijk

Ik heb ook veel pijn delaatste tijd en dat maakt me bokkig.

Maar ook dat zal wel weer voorbijgaan zeker? Hoop ik.