Kan PPS niet meer openen.

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

14 jul 2014, 12:56

Hallo,

Ik zit met een probleem, en zeg meteen "mea cumpa".

Ik werk met Windows 8.1 en Microsoft PowerPoint 2003.

Ik ontving een PPS van een kennis, zonder muziek, probeerde met volgende link deze leesbaar te krijgen: http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... aspx?id=13

Dan kreeg ik volgende schermen die ik activeerde:

Afbeelding

en

Afbeelding

Sindsdien kan ik geen enkele Powerpointvoorstelling nog rechtstreeks openen en vertonen de de gekende icoontjes een blanco veld zoals voorbeeld hieronder:
Afbeelding

in plaats van de gekende:
Afbeelding

Intussen verwijderde ik reeds die PowerPointViewer, doch er veranderde niets,wat staat mij te doen.
Dus alle opgeslagen PPS-bestanden in mijn mappen vertonen hetzelfde "blanco-icoontje" en kan ik niet openen.
Het systeem vraagt mij met welke APP ik het wil openen, doch PowerPoint staat niet in de keuzes !!

Graag een eseintje a.u.b.

RMO.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

14 jul 2014, 15:41

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet vertrouwd ben met de 8.1, maar ik kan u wel in de richting duwen.

De powerpoint 2003 die u heeft is echt verouderd en opent niet alle ppsx ( gemaakt vanaf 2007) De powerpontvieuwer die u installeerde was wel de goede, maar die komt soms in conflict met de vieuwer die ingebouwd is in de 2003.
U heeft drie opties

U koopt een Office 2010 home en student
Of
U verwijdert de 2003 ( maar dan heeft u geen word meer) en installeert terug de Powerpointvieuwer. Die moet u wel koppelen aan de pps bestanden
Of
U installeert opnieuw de vieuwer en koppel die aan de pps bestanden ( in win 7 is dat, ga op de pps staan.... Klik rechts.... Open met en dan de vieuwer aanduiden. Maar hoe het in de 8 gaat weet ik dus niet.

De eerste optie werkt altijd en kost zo een 90 euro.
De anderen zijn gratis, maar ik kan niet garanderen dat het werkt.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

14 jul 2014, 18:29

Hallo Paullamb,

Volgens mij zijn die problemen er gekomen na de installatie van de PowerPointViewer.
Zou ik het probleem kunnen oplossen met een systeemherstel op Windows 8.1 ?

Graag een seintje a.u.b.

RMO.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

14 jul 2014, 19:31

Zoals ik al schreef, met de 8.1 heb ik geen ervaring. U kan altijd proberen, maar op datum van Voor het downloaden van de vieuwer.

Ik blijf wel bij het standpunt dat uw PP2003 echt verouderd is en dat ge daar niet veel plezier meer gaat aan hebben.