GEVEN

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

24 aug 2014, 18:23

Ebenhaezer probeerde er zich de zoveelste keer uit te lullen met de volgen de onzin:

De HELE geschiedenis lezen PAULKE , dan zul je het pas begrijpen ! Als je van je ma op je broek kreeg , wist je waarschijnlijk wel waarom , of niet ?

Voor de zoveelste keer een komplete afgang hé sukkel ...... bewijs maar eens dat wat ik hier geschreven heb NIET IN DE BIJBEL STAAT

en ook hetvolgende van de "goede god" : Maakt de slachting voor zijn kinderen gereed, om hunner vaderen ongerechtigheid wil; dat zij niet opstaan, en de aarde erven, en de wereld vervullen met steden;


Fazal

24 aug 2014, 19:23

Ach Paul, laten we die mensjes toch geven waar ze recht op hebben.
Het is toch nutteloos om tegen zulke hardnekkigheid in te gaan.
Als zij zich daar goed bij voelen, laat hen dan maar zeveren, maar dan liefst onder elkaar.
Dit moest hier een gesloten clubje zijn, dan zouden zij geen tegenstand krijgen.
Maar het lijkt wel alsof zij daar naar vragen.

Dus ebenhaezer, bluevelvet en consoorten, maar er een verplicht registratieclubje van.
Dat heb ik al meermaals aangeraden in het verleden.
O.a. ik, zal zeker niet zo gek zijn, daar aan toe te treden. Dan kunnen jullie onder elkaar 'blijven' zeveren, en hoeven jullie geen tegenstanders meer te vrezen.

Jullie mogen uw god hebben, en hem desnoods onder elkaar verdelen.
Wees er maar gelukkig mee. :wink:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 aug 2014, 11:22

Dat is wel wat gezever hé Fazal wat je nu uitkraamt ? Een clubje kunnen we bekomen zonder dat dat apart moet 'gesticht' worden. Blijf op een religie item allemaal weg of dat ieder het 'VRIJ' houdt voor ebenhaezer, mezelf en consoorten 8)
T'is nie moeilyk, t'is makkelyk :)
Fazal

25 aug 2014, 11:34

Misschien dan beter een paar wachten zetten hier aan dat poortje he bluevelvet!
Ken je niet een paar engelen die dat als vrijwilligers zouden willen doen??? :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

25 aug 2014, 12:01

bluevelvet schreef:Dat is wel wat gezever hé Fazal wat je nu uitkraamt ? Een clubje kunnen we bekomen zonder dat dat apart moet 'gesticht' worden. Blijf op een religie item allemaal weg of dat ieder het 'VRIJ' houdt voor ebenhaezer, mezelf en consoorten 8)
T'is nie moeilyk, t'is makkelyk :)
Welke wetenschappelijke boeken heb je al gelezen i.v.m. religie heb je al gelezen ? Kun je dit nog eens herhalen ? :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 aug 2014, 18:39

Silver Wolf schreef:Ebenhaezer schreef: Janx , dat ik dat zo zeker weet , komt eenvoudig , omdat ik OVERTUIGD ben dat Gods Woord waarheid is ! Natuurlijk geeft mij dat een goed gevoel , of liever een gelukkig zijn , maar dat is de reden niet van mijn geloof , ik vertrouw God omdat ik Hem steeds beter leer kennen als de God van WARE LIEFDE !
EINDE CITAAT
Om nu eens de woorden van EB niet fout te interpreteren, heb ik ze letterlijk gekopieerd! En om ze in een goed daglicht te stellen, haast ik me om ze NU nog te plaatsen, voor het donker wordt. :wink:

Als het woord van die god waar EB zo zot van is, waarheid is....
In welke taal heeft die god dan zijn waarheid verkondigd?
Hieronder een klein idee over de talen....
http://levenslangleren.be/taal.php/hoev ... _de_wereld
en ook deze link vertelt erover....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... _de_wereld

M.a.w. nogal wat onwetenden (om weer EB te citeren) dolen op deze planeet rond en zullen dus nooit haar liefde voor haar god kunnen delen.
Maar... zo moet EB-tje ook niet te snel jaloers worden! :wink:

sw

Bedankt SILVER WOLF , voor de ' moeite ' die je voor mij doet !
Toch stel je daar een domme vraag , weet je , VOOR GOD ZIJN TALEN GEEN PROBLEEM ! Hij geeft zijn gedachten door , via zijn Geest , aan zijn volgelingen , IN DE TAAL DIE ZIJ SPREKEN natuurlijk ! zo simpel is dat .

Ieder mens heeft dezelfde kansen , keuzes zijn vrij , en niemand hoeft onwetend te zijn : HET EVANGELIE WERD REEDS IN HAAST HEEL DE WERELD VERSPREID !Dus zeker geen reden om jaloers te zijn hé !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 aug 2014, 18:45

Paul Siemons schreef:Ebenhaezer probeerde er zich de zoveelste keer uit te lullen met de volgen de onzin:

De HELE geschiedenis lezen PAULKE , dan zul je het pas begrijpen ! Als je van je ma op je broek kreeg , wist je waarschijnlijk wel waarom , of niet ?

Voor de zoveelste keer een komplete afgang hé sukkel ...... bewijs maar eens dat wat ik hier geschreven heb NIET IN DE BIJBEL STAAT

en ook hetvolgende van de "goede god" : Maakt de slachting voor zijn kinderen gereed, om hunner vaderen ongerechtigheid wil; dat zij niet opstaan, en de aarde erven, en de wereld vervullen met steden;





Zeg PAUL , heb ik gezegd dat jouw geciteerde tekst NIET in de Bijbel staat ? Ik zei dat je de HELE geschiedenis moet lezen , dat wat ER VOOR staat , en soms ook nog daarna . Jij haalt er gewoon een stukje uit dat jou goed past , en kraait daarmee victorie ! Maar zo werd ons dat in school niet geleerd toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

25 aug 2014, 18:53

Fazal schreef:Misschien dan beter een paar wachten zetten hier aan dat poortje he bluevelvet!
Ken je niet een paar engelen die dat als vrijwilligers zouden willen doen??? :roll:
Waarom wachten zetten ? Discipline is al wat nodig is, we zijn toch grote mensen onder elkaar, alhoewel :roll: :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

25 aug 2014, 19:31

ebenhaezer schreef: Zeg PAUL , heb ik gezegd dat jouw geciteerde tekst NIET in de Bijbel staat ? Ik zei dat je de HELE geschiedenis moet lezen , dat wat ER VOOR staat , en soms ook nog daarna . Jij haalt er gewoon een stukje uit dat jou goed past , en kraait daarmee victorie !
Dat is precies wat jij hier al de tijd doet !
Maar zo werd ons dat in school niet geleerd toch ?
Dat heb ik al kunnen merken. Bij de nonnekes zeker ?

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

26 aug 2014, 17:24

EB schreef
Bedankt SILVER WOLF , voor de ' moeite ' die je voor mij doet !
Toch stel je daar een domme vraag , weet je , VOOR GOD ZIJN TALEN GEEN PROBLEEM ! Hij geeft zijn gedachten door , via zijn Geest , aan zijn volgelingen , IN DE TAAL DIE ZIJ SPREKEN natuurlijk ! zo simpel is dat
.

EINDE van dit slimme of... geslepen "antwoord"!
AfbeeldingMijn buurvrouw ging dus allicht vergeefs naar de NKO-dokter.
Die stomme arts zei, dat ze "tinnitus" had en ik haast me nu om haar te vertellen,
dat het gewoon de god van EB is, die zijn gedachten via zijn GEEST doorgeeft.
Mogelijk is er wat fout gelopen met de golflengte van de vertaling!?

sw
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 28 aug 2014, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 aug 2014, 16:18

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Zeg PAUL , heb ik gezegd dat jouw geciteerde tekst NIET in de Bijbel staat ? Ik zei dat je de HELE geschiedenis moet lezen , dat wat ER VOOR staat , en soms ook nog daarna . Jij haalt er gewoon een stukje uit dat jou goed past , en kraait daarmee victorie !
Dat is precies wat jij hier al de tijd doet !
Maar zo werd ons dat in school niet geleerd toch ?
Dat heb ik al kunnen merken. Bij de nonnekes zeker ?

Sorry hoor TALISMAN , ik ging niet naar een nonnekensschool , maar naar een vrije Gemeenteschool en later naar een Rijks Kon. Atheneum ! Al vergeten misschien ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 aug 2014, 16:24

Silver Wolf schreef:EB schreef
Bedankt SILVER WOLF , voor de ' moeite ' die je voor mij doet !
Toch stel je daar een domme vraag , weet je , VOOR GOD ZIJN TALEN GEEN PROBLEEM ! Hij geeft zijn gedachten door , via zijn Geest , aan zijn volgelingen , IN DE TAAL DIE ZIJ SPREKEN natuurlijk ! zo simpel is dat
.

EINDE van dit slimme of... geslepen "antwoord"!
AfbeeldingMijn buurvrouw ging dus allicht vergeefs naar de NKO-dokter.
Die stomme arts zei, dat ze "tinnutus" had en ik haast me nu om haar te vertellen,
dat het gewoon de god van EB is, die zijn gedachten via zijn GEEST doorgeeft.
Mogelijk is er wat fout gelopen met de golflengte van de vertaling!?

sw

Ho SILVER WOLF , wat is daar nu slim of geslepen aan ? 't Was zelfs niet eens ingewikkeld !
Zeg maar aan je buurvrouwtje dat ze naar haar dokter moet luisteren , ook hij kreeg zijn hersenen van de Schepper !
Onze dokters zijn trouwens ook nodige gaven die God ons GEGEVEN heeft in zijn voorzienigheid ! Wees dankbaar daarvoor .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

28 aug 2014, 16:53

:roll: Nu ik in de aanloop van een herfst en winter met mogelijke elektrische black-out(s) een grote doos kaarsen heb gekocht, zal ik eerder een bougieke aansteken, dan naar een dokter te gaan :idea:
Alleen weet ik niet zeker of dat dan een gewijde en/of een noveenkaars moet zijn :!: :?:

sw