Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
janieburton

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 28 Jul 2014, 23:17  Onderwerp: PIN en PUK code
Volgende vraagjes:

1.
Als men een nieuwe identiteitskaart aanvraagt, daar de oude is vervallen, verloren of beschadigt krijgt men dan een nieuwe PUK en Pin code?

2.
Ik denk dat ik mijn Pin code heb verandert, maar ben niet zeker; kan ik dat ergens testen?
janieburton

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 29 Jul 2014, 13:28  Onderwerp: Re: PIN en PUK code
janieburton schreef:
Volgende vraagjes:

1.
Als men een nieuwe identiteitskaart aanvraagt, daar de oude is vervallen, verloren of beschadigt krijgt men dan een nieuwe PUK en Pin code?

2.
Ik denk dat ik mijn Pin code heb verandert, maar ben niet zeker; kan ik dat ergens testen?

Niemand die een antwoord weet?
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 29 Jul 2014, 13:35 
Bel of ga naar je gemeentehuis.
janieburton

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 29 Jul 2014, 22:50 
Prima Vera schreef:
Bel of ga naar je gemeentehuis.

Ok.
hjb

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 29 Jul 2014, 23:45 
dit kan ook:

http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id=2698&L=1
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
janieburton

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 03 Aug 2014, 11:15 
hjb schreef:
dit kan ook:

http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id=2698&L=1

Waarom ik deze vraag stelde is het volgende:

Ik ben verhuist(en ben al ingeschreven) en blijkbaar om mijn ID kaart aan te passen aan mijn nieuw adres in de nieuwe gemeente moet mijn de PIN code hebben( begrijp het niet goed want het is de gemeente die toch de aanpassing doen)

Begin volgend jaar vervalt mijn ID kaart en moet ik een nieuwe krijgen tegen het tarief dat de gemeente heeft bepaald.

Nu als men bij een nieuwe ID kaart ook een nieuwe PUK en PIN code krijgt dan kan ik nu mijn huidige ID kaart zogezegd verliezen en moet ik niet de 5¤ betalen(tenslotte het is crisis voor iedereen) die mijn gemeente vraagt om de nieuwe PIN code te kunnen verkrijgen(men moet dit betalen zelfs als men die via het internet aanvraagt bij de FOD)
kombucha

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 02 Sep 2014, 23:06 
in de eid viewer kan je in het tabje card/PIN een verify PIN doen.
Een andere manier is gewoon in een beveiligde website inloggen
www.mybelgium.be bijvoorbeeld of om het even welke met eID inlog.

Je hebt 3 pogingen, daarna is de kaart, net zoals bij een bankkaart wat certificaten betreft geblokkeerd. Om ze terug vrij te maken via de PUK een nieuwe PIN genereren, of de correcte PIN code (reset PIN), beide op het gemeentehuis uit te voeren!

De PIN code is nodig om het nieuwe adres in de chip van de eID te schrijven. Er staan geen directe sancties tegenover, maar banken bijvoorbeeld kunnen heel lastig doen als het adres niet klopt.

Ga naar: