Te zware pps-voorstelling.

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

02 sep 2014, 11:32

Hallo,

Mijn probleem bestaat al lang, en geraakt maar niet opgelost.

IK ontving een PPS, met onder- en boven water beeldjes, met maar liefst 82 beeldjes, met zeer goede kwaliteit (zie bijlage) met een grootte van amper 5.10 MB, muziek inbegrepen !!

Ik maakte een PPS (met reeds verkleinde beelden) van 32 dia's, en deze is reeds onverzendbaar met 19.50 MB (muziek inbegrepen).
Mijn kwaliteit is lager dan bovenvermelde PPS.

Hoe doen ze het ??

In bijlage : 1 dia (onder water) waarvan sprake in de onder water beeldjes,
1 dia van mijn montage (groene wandeling).


Graag uw reactie a.u.b.

RMO AfbeeldingAfbeelding

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2014, 15:20

Wilt u deze totale pps eens sturen naar mijn mail adres

Klik onderaan mijn naam op email
Dan kan ik het totaal eens bekijken

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 sep 2014, 17:39

Bestanden van dergelijke afmetingen kunnen meestal niet ter verzending gebracht worden, waarschijnlijk ook niet naar de mailbox van Paullamb :wink:

Gebruik daarom het programma wetransfer, zie http://www.digitale-foto.be/wetransfer.php

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2014, 21:29

Het was de totale pps van 5 Mb die ik bedoelde Danny
88 beelden en met muziek.

Hij is binnen gekomen op mijn tablet.
Ik kijk er straks nog naar op pc. En laat iets weten.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 sep 2014, 23:31

RMO
De zeer goede kwaliteit van de beeldjes moet u een beetje nuanceren.
Ik moet zeggen dat de auteur er in geslaagd is om er mooie beelden uit te kiezen.

het zijn waarschijnlijk ooit echte fotos geweest . Maar het zijn gifs geworden, met hier en daar een jpg . Grootte 48 tot 80 kb.maar op het scherm tonen ze mooi.
Ook in de muziek heeft de maker het klaar gespeeld een goed geluid te bekomen met een wave van 561 kb waar er anders een 2MB voor nodig is.

Ter info Uw beeld is een echte foto van 204 kb.

Vuistregel voor een goed en boeiende pps Maximum 20 fotos en een muziekje van 2,5 MB.


Terloops, de maker van Onder water heeft ook wat fouten gemaakt hoor.
Geen automatische voorstelling omdat hij teveel vinjjes gezet heeft. Maar daar gaan we niet over struikelen. Hij of zij heeft mooie beelden gevonden en er een passende muziek op gezet.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

03 sep 2014, 11:58

Dag paullamb,

Het verwondert me, dat u mijn e-mail ontvangen hebt, ik heb 2 pogingen ondernomen om u mijn e-mails te versturen, doch telkens met een antwoord als "verzending gefaald" (zie bijlage).

Het is pas deze morgen dat ik u met een derde poging, de PPS van "Onder water" heb kunnen versturen, zonder deze melding van "failed" te hebben ontvangen, dus ik veronderstel bij u aangekomen.

Ik las uw commentaar, OK. ik heb het begrepen, doch ik weet uit ervaring, als ik een foto van /- 3 MB comprimeer naar /- 300 kB., ik een een zeer slecht beeld bekom, onwaardig om er een PPS van te maken en deze dan nog eens door te sturen.

Enfin, ik vind het en zeer geslaagde PPS dat aan iedereen mag gezien worden.

Groetjes en bedankt.

RMO. Afbeelding

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 sep 2014, 12:58

Ik had de mail gisteren al goed ontvangen hoor, en vandaag ook.

Maar ik moet zeggen dat uw foto er toch helemaal niet slecht uitziet.