Sinterklaas en Zwarte Piet

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

23 okt 2013, 14:19

Goede namiddag.

En wat is jullie gedacht aangaande het volgende bericht. De betreffende dame mogen ze van mij een enkele reis naar de maan aanbieden.

http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/ai ... ernij.aspx
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

23 okt 2013, 14:21

Wat heetf dit met racisme te maken????

Volgens mij is de Sint en de Piet beide blank maar wordt deze zwart door door de schouw te kruipen. En ik ken maar één schouw die witte rook uitlaat en dat is die van het Vatikaan.

Laat onze kindjes toch nog verder geloven in deze beide figuren die al zo lang bestaan, in hun originele kleuren.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

23 okt 2013, 22:29

dat van die schouw klopt niet, want hij heeft altijd propere kleren aan. Volgens mij is het een zwarte van uit de oorlog of een afstammeling ervan. Dus zeker ne racist! :wink:
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 okt 2013, 16:16

Mathieu schreef:Goede namiddag.

En wat is jullie gedacht aangaande het volgende bericht. De betreffende dame mogen ze van mij een enkele reis naar de maan aanbieden.

http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/ai ... ernij.aspx
Die is gewoon jaloers, omdat zij gene zwarte Piet heeft! :wink:

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

28 okt 2013, 18:34

Overigens, waarom spreekt men steeds over een 'dame blanche'. is dat geen racistische benaming voor een ijskoud dessert met hete ZWARTE chocolade?
Waarom spreekt men over 'negerinnetetten' als men het over een bijna hol chocolade snoepje heeft?
Puur racisme volgens mij.

en daarbij, hebben de zwarte pieten wel een zwarte piet? Ik denk het niet!
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

28 okt 2013, 20:46

[
en daarbij, hebben de zwarte pieten wel een zwarte piet? Ik denk het niet![/quote]

Misschien wel, tenzij ze onder de middag naar huis gaan eten .... :wink:

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

05 nov 2013, 17:59

Ik zou dat die zwarte pieten niet durven vragen want dan ben ik ook een racist zeker?????
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
MaLoReg

06 nov 2013, 09:28

Zo te lezen in verschillende topics wordt Zwarte Piet hoe langer hoe populairder. Een echte BN (bekende neger) Oeps dat mag ook al niet meer gezegt worden. :oops: hahahahaha.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

17 sep 2014, 12:26

Maar die bekende neger krijgt het nog steeds klaar om voor tweedracht te zaaien bij de Hollanders. Ik hoop alleen maar dat ze hier dat voorbeeld niet volgen en onze zwarte piet hier ook zo mag blijven heten en zeker zijn kleur mag blijven dragen.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie