ongewenste objecten of personen verwijderen van een foto

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

49vj19
Lid geworden op: 20 feb 2013, 18:54
Locatie: Lembeke

10 jan 2014, 19:59

Hallo, kan er mij iemand helpen voor het volgende :
Men heeft een foto genomen en op het zelfde moment loopt er iemand juist voorbij - bestaat er geen gratis en duidelijk programma waar men dit object of deze persoon kan verwijderen?
Dank bij voorbaat.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

11 jan 2014, 01:23

Een gratis wel, Gimp.
Maar als u er nog niet mee gewerkt heeft, dan is dat niet zo simpel.

Als het maar eenmalig is, wil ik het wel voor u doen.
Mijn mail adres staat onderaan
Klik daaro en stuur de foto mee als bijlage. De foto mag wel niet verkleind zijn.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

11 jan 2014, 10:27

Om dit op een quasi perfecte manier te doen heb je 2 tot 5 foto's nodig van dezelfde plaats met korte tussenpauze.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Rizze
Lid geworden op: 30 sep 2006, 18:41
Locatie: Leuven

14 jan 2014, 09:45

Jacky,

Post hier eens zo'n foto, dan kunnen we zien wat we kunnen doen.

Rizze
We willen allemaal graag oud worden, maar niemand is het graag!
948 Hewlett-Packard, Intel(R) Core(TM) i5-3230M CPU @ 2.60GHz, 2594 MHz, AMD
Windows 10, NL, HDD:488 GB, C:\, NTFS, -151 MB RAM,
Firefox 88.0.1 (64 bits)

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

29 sep 2014, 11:57

Hallo, Heeft iemand ervaring met het terughalen van foto's van een geheugenkaartje van een fototoestel dat zich opeens volledig leeg heeft gemaakt ?
Omdat ik geen foto's meer kon plaatsen in Ifoto , op mijn (intussen 11 j oude) IMac, stond mijn geheugenkaartje vol (mijn zoon ging er eens wat aan doen). Om toch nog enkele foto's te kunnen nemen, heb ik hier en daar een minder belangrijke foto gewist....maar opeens waren alle beelden weg (alles van bijna één jaar)
Aangezien ik reeds hoorde van het terughalen van gegevens van een gewiste harde schijf v/d computer, dacht ik dat het misschien mogelijk zou zijn ook deze foto's terug op te halen.
Naar het schijnt, kunnen bepaalde gratis programma's gedownload worden van internet om zo de foto's terug te halen, als dit zo is......
Hoe ga ik dan veilig tewerk om zo weinig mogelijk foto's te verliezen ? Ik heb wel de fout gemaakt (uit paniek) om terug te proberen fotograferen (5 foto's) en vervolgens weer te wissen, misschien is het nu wel hopeloos ?
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

29 sep 2014, 13:17

Hallo, Heeft iemand ervaring met het terughalen van foto's van een geheugenkaartje van een fototoestel dat zich opeens volledig leeg heeft gemaakt ?
Omdat ik geen foto's meer kon plaatsen in Ifoto , op mijn (intussen 11 j oude) IMac, stond mijn geheugenkaartje vol (mijn zoon ging er eens wat aan doen). Om toch nog enkele foto's te kunnen nemen, heb ik hier en daar een minder belangrijke foto gewist....maar opeens waren alle beelden weg (alles van bijna één jaar)
Aangezien ik reeds hoorde van het terughalen van gegevens van een gewiste harde schijf v/d computer, dacht ik dat het misschien mogelijk zou zijn ook deze foto's terug op te halen.
Naar het schijnt, kunnen bepaalde gratis programma's gedownload worden van internet om zo de foto's terug te halen, als dit zo is......
Hoe ga ik dan veilig tewerk om zo weinig mogelijk foto's te verliezen ? Ik heb wel de fout gemaakt (uit paniek) om terug te proberen fotograferen (5 foto's) en vervolgens weer te wissen, misschien is het nu wel hopeloos ?
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.