foto's linken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

11 okt 2014, 14:35

ik ben - als aanhangsel van mijn genealogisch programma - een site aan het bouwen waarop alle personen die in mijn gemeente begraven zijn kunnen opgevraagd worden inclusief een foto van de gedenksteen. Nu zijn dat meer dan 3300 foto's. Deze kan ik niet allemaal op een site zetten. Daarom dacht ik de foto's alleen op een bepaalde server te zetten en vanuit mijn site naar die bepaalde server een link te maken indien ik een bepaalde foto nodig heb.

http://fjb.site90.net/Houthalen.html


op bovenstaande url, kies je BV voor de letter A en dan verschijnen de familienamen die met een 'A' beginnen. Links van dit record zie je een icon. Indien je hierop drukt kom je op een pagina die de details van de begraven persoon toont. In het eerste veld staat een fotonr. Indien je nu in het linker frame de benodigde foto klikt zou die onder de data moeten verschijnen. Op dit ogenblik heb ik maar enkele foto's gelinkt om te testen!! dus kies tussen 1 en 12 aub!!

Die link heb ik nu naar de foto op mijn site gemaakt, maar ik zou die link naar de foto op een andere server willen leggen. Dit om te vermijden dat ik voor alle foto's een aparte pagina moet aanmaken om deze te kunnen oproepen.

is dat mogelijk? Ik lukt er op dit ogenblik niet in! :oops: :oops:

de foto's ben ik nu aan het uploaden naar de server:
http://fjb.890m.com/plublic_html/HC_foto

paco :x

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 okt 2014, 15:20

Beste paco,

Momenteel wordt je website overwoekerd door popups van je webhost Hostinger waardoor heel veel wegvalt van je website waardoor links, tekst, foto's niet meer zichtbaar zijn voor de bezoeker.

Ik veronderstel dat je website met PHP + database werd opgesteld.
Houd er rekening mee dat
1- vele webhostservers geen directe links toelaten naar andere servers
2- dat het aanroepen in PHP naar een andere server om veiligheidsreden afgezet werd.
3- de meeste webhostservers geen opslag van alleen grote hoeveelheden foto's toelaten.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

12 okt 2014, 21:48

Beste paco,

Rechtstreekse link naar server waar je je foto's naar upload IS NIET voor bv. foto HC_0001jpg
http://fjb.890m.com/plublic_html/HC_foto/HC_0001.jpg

MAAR
http://fjb.890m.com/HC_foto/HC_0001.jpg


mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

13 okt 2014, 09:50

Bedankt voor de reactie!

Mogelijk was ik aan het testen op het ogenblik dat jij op de site ging kijken. Normaal gezien heb ik geen problemen bij het controleren of alles naar wens verschijnt!

ga eens verder puzzelen en mijn data bestand verder aanvullen.

ik werk met het programma WYSIWYG Web Builder. Om mijn data bestand uit te lezen maak ik gebruik van de extensies DBTS CVS List (voor het volledige bestand) en DBTS CVS View om een bepaald record met al zijn data te tonen. In het 1ste veld van zo'n record staat de naam van de daarbij horende foto van de gedenksteen.
Enig idee of ik deze foto ook automatisch kan laten verschijnen? Ik heb nu een bestand gemaakt met de naam van de foto en leg een link naar de foto op de server. Maar het zou makkelijker zijn mocht de foto automatisch getoond worden bij het oproepen van het record.

groetjes,,,,,,,

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 okt 2014, 14:40

Beste paco,

Werk je met de scripttaal PHP en database (= zgn. flat file = tekst bestand) om de gegevens uit te lezen en te tonen?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

13 okt 2014, 16:01

De genoemde extensie heeft PHP 4.3 of hoger nodig!

indien gewenst kan ik je een pdf file met de nodig uitleg laten geworden. Ik dacht niet dat ik die - als bijlage - bij dit bericht mee kan sturen? Of toch, laat het dan weten hoe.....

salukes,,,,,,,,

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 okt 2014, 16:06

Beste paco,

Open het *.cvs bestand en voeg achteraan voor elke foto (elke rij) de rechtstreekse link naar de foto toe. Vergeet de delimeter niet te plaatsen.
Bij het weergeven roep je deze kolom met respectievelijke foto op op de plaats waar je die wil tonen net zoals je de gegevens uitleest.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

14 okt 2014, 10:09

Bedankt, zal het eens uittesten...........

groetjes,,,,,,,,,,, :P

mogelijk tot dit weekend in Genk op de50+ beurs..... :?: