Kan mentale angst een einde nemen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 nov 2014, 13:45

floopiedoopie schreef:d'er komt hier terug wat leven in de brouwerij zien ik. Dat doen ik terug wat mee, want alleen tegen een levende dode als YYZ is er uiteindelijk weinig aan. Kan ik evengoed in het wassen museum tegen die beelden gaan spreken. Ah, gij zit dien leegloper die onderstaande 'hoog intelligente' opmerking eerder maakte waar ik al op reageerde en nu nog is. Da's waar jong, gaat gewoon aan de toog hangen en pakt nog een pint. Zolang ge dat kunt doet het geen zeer. Als ge geluk hebt kunt ge ook op uw kop vallen en blijven botsen zoals YYZ. Dan blijft ge eeuwig onzin uitkramen en o.a. verhalen vertellen dat iemand in uw familie doctoreert rondom het theme 'speelsheid'. De iets belezener mensen weten natuurlijk al lang dat kinderen en gekken de waarheid zeggen. Maar nen echte zot gelak YYZ is - of hij het nu geworden is of zo geboren - hoort daar niet bij. Daar hij anderen, ook graag antagonisten noemt, noem ik hem dan de protagonist, gewoonlijk de 'held' van het verhaal. Den tragische 'held' van de fora is hij wel ja! Buiten dit forum weet ik er geen waar hij ofwel geblokkeerd wordt, al dan niet geïsoleerd. Overal zijn ze hem beu. Nee, da's juist, op politics-be laten ze hem nog vrijelijk zeveren voor zover ik weet. Maar ikke niet zenne YYZ, alias Tandem of prosument, ik ben u nog niet beu. 't is te zeggen wat ge er allemaal eindeloos opnieuw uitschijt lees ik al lang niet meer, maar 'k vind het wel plezant als er anderen meedoen in een topic u achter uw veren te zitten. Ne kalkoen proberen af te schieten is bij tijd en wijle is geestig.
Vergeten kan verschillende oorzaken hebben. Het kan een gevolg zijn van een gebrekkige opslag van informatie (ook wel codering of inprenting genoemd), het niet kunnen vasthouden of niet meer kunnen terugvinden van informatie. Informatie wordt beter opgeslagen of 'gecodeerd' als het een bepaalde betekenis voor ons heeft (bijvoorbeeld door een woord met iets anders te associëren). Het vasthouden van informatie kan op twee manieren worden belemmerd. Indrukken of kennis kunnen passief vervagen, of kunnen op een meer actieve manier door interferentie met andere informatie uit het geheugen verdwijnen. Iets wat recent is geleerd kan bijvoorbeeld iets anders dat wij vroeger hebben geleerd weg- of onderdrukken, men spreekt dan van retroactieve inhibitie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vergeten

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 nov 2014, 14:36

floopiedoopie schreef:Een 'spuit en een dwangbuis' dringend gevraagd voor forumlid YYZ. Anders gezegd: Isolatie op zijn minst, blokkeren van zijn account nog beter op dit forum. Aan de heren moderators: Neem een voorbeeld van al twee andere fora waar hij na veel geduld van de beheerders niet meer geduld word hetzij vanuit zijn virtuele isolatie-cel nog wat mag kakelen ter vermaak van toevallige bezoekers zoals op het vrijdenkersforum www.freethinkers.nl De virtuele isolatie cel op een forum prefereer ik wel, want voor nieuwelingen op fora wel is leuk om uit te zoeken of YYZ ofwel de protagonist hetzij de antagonist is. Soort detective spelletje. Voor diegenen die hem al een tijdje kennen zoals ik is het af en toe nog is hilarisch even met de katapult op hem te schieten.
Als gevolg van assimilatie en accommodatie ontstaan er tijdens de ontwikkeling steeds complexere structuren. Piaget was ervan overtuigd dat fundamentele eigenschappen van kennis ervoor zorgen dat ontwikkeling zich in verschillende (meestal vier) niveaus manifesteert. Er bestaan volgens Piaget dan ook kwalitatieve verschillen tussen kinderen die zich in verschillende niveaus bevinden. Piaget wist vrij nauwkeurige leeftijdsgrenzen vast te stellen voor deze niveaus, al zijn andere wetenschappers er nog niet over uit of ze wel echt bestaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kiekeboe_(spel)
Gast

03 nov 2014, 16:18

Vesselin of floopiedoopie

Zou je niet eens beginnen met naar jezelf te kijken vooraleer je begint met iedereen te beschuldigen van datgene wat je zelf doet!
Het is beschamend wat jij hier allemaal neerpoot tegenover YYZ en nog anderen.
Akkoord met Cappa, bol het af, pas dan zal deze topic terug het lezen waard worden.
Als er iemand een dwangbuis nodig heeft zul jij het toch wel zijn, wie schrijft nu afwisselend als Vesselin en dan weer als floopiedoopie, het is wel duidelijk dat je YYZ echt van het forum wilt zien verwijderen.
Ben je niet beschaamd om op de moderators te roepen om iemand te laten verwijderen, ik hoop dat ze tijdig inzien wie er in feite best zou gebannen worden.
Gewoon schandalig waar jij mee bezig bent, heb je nu echt niets anders te doen!!!!
Gast

03 nov 2014, 16:32

Ik verdedig YYZ niet maar jij bent bezig dit forum te verzieken.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

03 nov 2014, 16:38

*Leah* schreef:wie schrijft nu afwisselend als Vesselin en floopiedoopie
Mevrouw, die is een ernstige beschuldiging en volkomen onwaar!
Ik zal dit melden aan de moderatie, die heel gemakkelijk kan constateren dat ik en 'floopiedoopie' twee verschillende personen zijn!
Ik eis excuses!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

03 nov 2014, 16:43

Ook een zakdoek hebben? :lol:
Jawatte
Gast

03 nov 2014, 16:45

Doe vooral wat je niet laten kunt!!!!
Gast

03 nov 2014, 16:47

Ik heb net gestreken cappa, ik kan vele zakdoeken aanreiken!! :lol:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

03 nov 2014, 17:25

cappa schreef:Ook een zakdoek hebben? :lol:
Nee, maar dat die mevrouw mij zomaar onbezonnen beschuldigt van te schrijven onder twee nicknames is ook weer een bewijs van het kinderachtige hypocriete niveau van dit forum.
Maar nogmaals: moeten we daar aan toegeven?
Het zijn niet alleen maar de dommeriken die hier reageren die dit forum lezen hoor.
Het verstandigste is natuurlijk om niet te schrijven.
Maar ingewikkelde ideeën proberen verstaanbaar uiteen te zetten is een creatieve uitdaging.
Al het geschermutsel in het struikgewas neem ik er bij. Ik ben niet zo teergevoelig meer als een paar jaar geleden.
Ik hoop dat Swakke fair is en Madame *Leah* - die beter Madame Blanche zou heten - op de hoogte brengt van het feit dat ze ernaast zit met haar glazen bol! 8)
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

03 nov 2014, 17:44

of mentale angst al dan niet een einde neemt ,laten we in het midden.
Dit topic is zo danig off-line dat het beter gesloten kan worden, het hoort stilaan thuis bij kolder.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet