foto's zwarte zijbalken

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

19 jan 2015, 16:16

Ik heb hier foto's van mijn vader, die waarschijnlijk niet in 16:9 getrokken zijn, nu hoe krijg ik die zwarte zijbalken weg. Ik wou het proberen met ze bij te snijden in photoshop maar daar zijn die balken niet zichtbaar, ze zijn wel zichtbaar in movie maker e.d. Hoe zou ik dat kunnen oplossen?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 jan 2015, 18:26

Niet zichtbaar in Photoshop? Wat ziet u dan?

In Paint kan u zelf ook bijsnijden

pitke
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:09
Locatie: Schelle

19 jan 2015, 18:33

Ik wil zeggen dat de foto wel zichtbaar is in photoshop maar daar heb ik geen zwarte balken, daar is de foto goed maar zodra ik ze in movie maker open dan zie je de foto met de zwarte zijbalken. Ik dacht als de balken ook zichtbaar waren in photoshop dan was er geen probleem dan kon ik ze bijsnijden. Nu weet ik niet als ik de diashow maak met de foto's met zwarte zijbalken met de bedoeling ze te bekijken op tv, missschien zie je de zwarte balken dan niet omdat dat toch 16:9 is, ik weet het niet ... :(

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 jan 2015, 19:17

Open de foto eens in paint.
Ik ken movie maker niet zo goed, maar misschien hebben die kaders een andere verhouding.

Photoshop laat de foto in zijn ware grootte zien.
Geen balken te zien? Dan zullen er geen zijn. Maar indien u een diashow gaat maken ,moet u wel zorgen dat alle foto's hetzelfde formaat hebben. Dat is het best te controleren en aan te passen in Photoshop of een ander photo bewerkingsprogje .

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

20 jan 2015, 08:34

Je zult MovieMaker wel kunnen instellen op de beeldverhouding 4:3 i.p.v. 16:9 zoals die blijkbaar nu staat.
Maar dan zul je op je TV toch weer die zwarte balken krijgen, omdat je beelden en het scherm nu eenmaal een verschillend formaat hebben.
Je kunt waarschijnlijk op je TV ook aan de formaten kunnen sleutelen, maar dan ga je
ofwel de beelden in de breedte uitrekken, wat niet mooi is, zeker voor mensen
ofwel ga je langs de onder- en bovenkant van je beeld verliezen.