Blijvende Blog of website maken kan dat ?

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

01 mar 2014, 10:09

Het is mijn plan om het verhaal van een artiest, die overleden is, te schrijven, samen met foto's van zijn werk. Graag wil ik dit op het internet publiceren.
Ik weet dat providers gratis webspace aanbieden, maar wanneer het emailadres verdwijnt zal die website ook verdwijnen neem ik aan.

Gezien mijn ouderdom vraag ik me af of er een mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat die informatie "eeuwig" op het internet beschikbaar blijft, zonder dat mijn kinderen, kleinkinderen, of wie dan ook, hiervoor actie moeten ondernemen. Ik kan uiteraard abonnementsgeld betalen, maar wil dat niet opleggen aan mijn ergenamen, met het risico dat die dat niet gaan doen.

Alvast bedankt voor alle advies.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

02 mar 2014, 23:33

Beste Saradee,

"Eeuwig"... ??? Alles verandert en soms zelfs zeer snel vooral in de pc , laptops, tablets, iPhones, ... en internet gebeuren. Vandaag gekocht is morgen weeral verouderd en wachten er weer andere (snellere, betere, ...(?)) middelen, methodes. Internet providers en webproviders komen en gaan dus ik vrees dat hetgeen je vraagt niet haalbaar tot onmogelijk is.

Wat je misschien kan doen is een pagina aanmaken op Wikipedia (= soort online encyclopedie) maar of die morgen, volgend jaar, binnen 20 jaar nog zal bestaan is een groot vraagteken!!!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

04 mar 2014, 09:12

Hallo Coderunner,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Uw Wikipedia suggestie is toch wel een goed idee; had ik nooit aan gedacht.
Zal vermoedelijk, door de uitgebreidheid, toch wel langer blijven bestaan dan een pagina op een eigen website.

Nog een fijne dag!
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 mar 2014, 18:01

Beste Saradee,

Dat was met alle plezier gedaan en bedankt om dit te laten weten.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

08 mar 2014, 18:13

google zal wel nog een kleine eeuwigheid meegaan, schat ik zo...
gratis blog aanmaken:

https://support.google.com/blogger/answer/1623800?hl=nl

seniorennet heeft ook zo zijn eigen blogs:

http://blog.seniorennet.be/

hier nog eentje:

http://nl.wordpress.com/

en zo zijn er nog meerdere. als u dus echt op zeker wil spelen, maak dan op meerdere platforms een blog aan.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

17 okt 2014, 16:27

Dank u wel. Ik zal ze zeker bekijken. Maar ik ga eerst gewoon een pagina toevoegen aan mijn bestaande website, en als die mooi weergeeft op het internet ga ik, zoals jullie voorstellen, op meerdere publiceren, en denk ook op Wikipedia.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

18 dec 2014, 09:40

Wikipedia: klopt het dat iedereen een artikel op Wikipedia kan aanpassen ?
Dit is bij niet de bedoeling.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 dec 2014, 16:34

Beste Saradee,

Inderdaad, dat klopt!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

budegra
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:29
Locatie: Brecht

19 jan 2015, 12:24

Beste
Evenals u Saradee wil ik een website maken om mijn zelfgemaakte postzegelalbums te laten "vereeuwigen". Deze zijn namelijk gemaakt in Excel en in pdf vorm onder Windows 7.
Ik ben er niet zo goed van op de hoogte.
Welk is de beste methode/provider om dit waar te maken?
Is het ergens mogelijk Excel gegevens te kopiëren zonder verlies van gegevens?
Er is bij sennet een blog ( http://www.bloggen.be ) om dit waar te maken maar alleen bij het toevoegen van een bijlage van het gehele bestand in kwestie.
Bloggen is geen echte website als ik het goed begrijp. Je zou er geregeld iets moeten veranderen - dagelijks of wekelijks. Als je dit niet doet wordt je dan van het net gehaald na een zekere tijd of is dat niet zo?

alvast bedankt

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

19 jan 2015, 17:53

Beste Budegra,

Het spijt me, maar daar ben ik helemaal niet mee vertrouwd. Ik heb een Dreamweaver cursus gevolgd en zo een website gemaakt.

Momenteel staan de foto's van het te "vereeuwingen" deel op Picasa. Ik moet daar ook nog achterhalen wat er gebeurd indien er geen beweging meer is.

Ik hoop dat anderen u kunnen helpen.

Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

19 jan 2015, 18:09

is Picasa een 'website'???
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 jan 2015, 22:26

Beste budegra,

Niets is "eeuwig" dus ook je postzegelverzameling zal nooit "vereeuwigd" kunnen worden. Elke server kijkt af en toe (afhankelijk van elke server) de websites na en verwittigt hen die lange tijd niet meer bezocht/aangepast zijn. Bij geen reactie worden deze websites verwijderd wat eigenlijk normaal is. Als er op een bepaald moment niet meer naar gekeken wordt, is het toch normaal dat deze verwijderd worden.
Websiteserver gaan en komen en/of veranderen van eigenaar die dan weer andere normen hanteren. Dus "vereeuwigen" zit er niet in.

Je zou je postzegelverzameling op een betalende webserver kunnen zetten en zolang je ervoor betaalt, zal deze blijven bestaan ((als de webserver niet stopt natuurlijk). Maar stopt de betaling dan zal ook dit verdwijnen ...

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

19 jan 2015, 22:48

of niets eeuwig is? het Internetarchief heeft alvast die bedoeling:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Archive

een citaat:


"De collectie omvat:
Kopieën van websites op het World Wide Web (Wayback Machine)
Films
Geluidsopnames, waaronder opnames van liveconcerten van bands die dit toestaan
Boeken
Software"
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

22 jan 2015, 00:26

Belangrijke zaken voor "eeuwig" bewaren ?

1-Maak regelmatig back-ups. Een back-up van uw apparaten op een regelmatig schema. Idealiter moet je er meer maken dan één, bewaren op een externe locatie.
2-Maak archieven. Bewaar foto's -video- audio -documenten, op flash of traditionele harde schijven. Test deze kopieën ten minste elke twee jaar, migreer deze archieven naar verse (of misschien andere) media om de drie tot vijf jaar.
3-Kopieën maken. Maak meer dan een kopie van uw archief. Overweeg het gebruik van verschillende opslagmedia voor verschillende exemplaren.
Clooud-opslag : jaarlijks 100€ voor 50 GB.
4-Bewaar uw archieven op een koele, droge plaats : grote veranderingen in temperatuur en vochtigheid verminderen de media levensduur.
5-Vraag regelmatig back-ups van je sociale media activiteiten. Bewaar ze met uw gearchiveerde bestanden : Google, Twitter en Facebook bijv..
6-Omzetten van documenten en media uit de open-source maken meer kans te worden ondersteund in de verre toekomst.
7-Overweeg het versleutelen van uw archief. Dit heeft een potentieel enorme nadeel: als je je wachtwoord kwijt bent - of of decryptie software is niet beschikbaar in de toekomst - verlies je alles. Maar, als het goed gebeurt, ben je niet kwetsbaar als uw archief wordt verloren of gestolen.
8-Wat bewaren betreft, is de koploper : Library of Congress.
Kan je heel wat opsteken over de voors en tegens over bestandsformaten van archieven.
http://www.loc.gov/

Eén jaar is al onnoemlijk lang in computerland, eeuwigheid is nog iets... ?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/