Wetenschappelijk onderzoek naar leven na dit leven

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

18 feb 2015, 11:31

zotspook schreef:Ik denk wat er na de dood komt, dit moet iedereen afwachten, er is nergens een bewijs van dat er iets is, maar er is ook geen bewijs dat er niks is. We zullen het allemaal moeten afwachten wat hier na komt. En al die theorien en fantasieën en godsdiensten dienen om de mensen te paaien om een doel te geven aan het leven. Want wat is het doel ervan? Het is en blijft een mysterie. Het zijn vele veronderstellingen en wat is er juist en wat niet?
Zotspook .... wat met al die martelaren de dag van vandaag in het Oosten, morsdood.... geen paradijs zeker weten en al die godsdiensten tja.... ze houden de mens wat voor om hem te sussen; de terroristen dat is andere koek, in naam van..... gebeuren dan weer de vreselijkste dingen , bah 8O
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

22 feb 2015, 09:23

zotspook schreef:Ik denk wat er na de dood komt, dit moet iedereen afwachten, er is nergens een bewijs van dat er iets is, maar er is ook geen bewijs dat er niks is. We zullen het allemaal moeten afwachten wat hier na komt. En al die theorien en fantasieën en godsdiensten dienen om de mensen te paaien om een doel te geven aan het leven. Want wat is het doel ervan? Het is en blijft een mysterie. Het zijn vele veronderstellingen en wat is er juist en wat niet?
Zeer goed samengevat!... En dat door een "zot spook"! :lol:

Ik speculeer ook niet meer. Er zijn horden en horden mensen die beweren "ervaringen" gehad te hebben die hun overtuigen van een "leven na dit leven".
Ikzelf heb niets van die dingen meegemaakt.
Als de materialistische wetenschap gelijk heeft, kun je de dood zelfs niet meemaken.
Blijk je toch een "ziel" te hebben, zal dat dan wel duidelijk worden
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain