Golfers leven langer

Samen van het leven en van sport genieten, dat is Sportelen. Ben je de vijftig voorbij en heb je geen zin meer om elke week door weer en wind te gaan sporten?

picavet
Lid geworden op: 19 mar 2015, 14:12

19 mar 2015, 16:43

Het is niet echt mijn bedoeling van langer te leven, maar wel van zo lang mogelijk gezond te leven.

Het is al bewezen dat golfers langer leven http://www.ergogenics.org/golfers-leven ... anger.html

En als ik op Golfclub Beveren het aantal mensen boven de 60 tot 89 jaar oud zie die elke week nog een tot drie maal golfen kan men niet anders dan besluiten dat men er tot op hoge leeftijd gezond bij blijft.

Op zondag 19 april 2015 organiseert Vlaanderen opnieuw een Start to Golf dag. Iedereen die langer gezond wil leven zal er die dag aan beginnen.

Ja toch?[/u]
Om fysiek en mentaal gezond te blijven speel ik golf.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 mar 2015, 17:59

Is de ware reden van die gezondheid van golfers niet het feit dat in deze elitaire wereld de meesten fysiek gene klop gedaan hebben in hun leven en niet in een ongezonde werksfeer moesten werken.

picavet
Lid geworden op: 19 mar 2015, 14:12

19 mar 2015, 18:14

voorn schreef:Is de ware reden van die gezondheid van golfers niet het feit dat in deze elitaire wereld de meesten fysiek gene klop gedaan hebben in hun leven en niet in een ongezonde werksfeer moesten werken.
Dat zegde men 20 jaar geleden van de tennis ook en er zullen vandaag nog wel "exclusieve" golfclubs zijn, zoals er exclusieve clubs zijn van allerlei aard.

Ben je ooit al langs geweest op de "inclusieve" club die Golfclub Beveren is? Welkom. Je zal er de mensen leren kennen die veel eelt op hun handen hebben, die in de bouw actief zijn of waren, of politieman zijn, bootsman, loods, of in het onderwijs staan, of profvoetballer geweest zijn, en inderdaad ook mannen en vrouwen die in jouw ogen "geen klop gedaan hebben in hun leven". Je mag het hen vragen ... Maar op de golf zie je daar niets van hoor.

Veel liefs.
Om fysiek en mentaal gezond te blijven speel ik golf.

theor950
Lid geworden op: 13 feb 2015, 17:17

19 mar 2015, 20:15

@Picavetje , ik denk niet dat daar een gewone werkman tussenloopt , als het er eentje tussenloopt die in de bouw gezeten heeft , zal het wel eentje een Naessens geval ! en sommige mensen hebben ook eelt van veel op het voorhoofd te wrijven en afvragen of ze niet teveel werken . Hier in Belgie is het een dikke nek club ! In UK is het meer pay&play ! 19£ per sessie ! en van dat langer leven , ik ken mensen die kettingroker zijn en nu 83 jaar en de dokter zegt hem dat ie niks mankeert ! en ik ken jonge mensen of beter gekend , die zijn er niet meer ! ik denk dat je hier meer op promotie uit ben omdat je er de plaats bij noemt ! :twisted:

picavet
Lid geworden op: 19 mar 2015, 14:12

19 mar 2015, 23:21

theor950 schreef:@Picavetje , ik denk niet dat daar een gewone werkman tussenloopt , als het er eentje tussenloopt die in de bouw gezeten heeft , zal het wel eentje een Naessens geval ! en sommige mensen hebben ook eelt van veel op het voorhoofd te wrijven en afvragen of ze niet teveel werken . Hier in Belgie is het een dikke nek club ! In UK is het meer pay&play ! 19£ per sessie ! en van dat langer leven , ik ken mensen die kettingroker zijn en nu 83 jaar en de dokter zegt hem dat ie niks mankeert ! en ik ken jonge mensen of beter gekend , die zijn er niet meer ! ik denk dat je hier meer op promotie uit ben omdat je er de plaats bij noemt ! :twisted:
Probeer gelukkig te zijn. ;-)
Om fysiek en mentaal gezond te blijven speel ik golf.