DVD branden windows 7

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

tobe
Lid geworden op: 08 dec 2014, 10:28
Locatie: Poederlee

08 dec 2014, 11:57

Hallo
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Via Movie maker heb ik oude video"s bewerkt en via DVD maker een DVD gebrand. Alleen de intropagina's zien er normaal uit maar de scenes zelf zijn te smal en hoog met twee zwarte balken aan de zijkant. De films heb ik opgeslagen in MP4 wide screen.
Wat doe ik fout?
Als de DVD gemaakt wordt via Movie maker ziet het er wel normaal uit maar wordt hij niet herkent in een DVD speler.
m.vr.gr.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 dec 2014, 08:59

tobe schreef:Hallo
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Via Movie maker heb ik oude video"s bewerkt en via DVD maker een DVD gebrand. Alleen de intropagina's zien er normaal uit maar de scenes zelf zijn te smal en hoog met twee zwarte balken aan de zijkant. De films heb ik opgeslagen in MP4 wide screen.
Wat doe ik fout?
Als de DVD gemaakt wordt via Movie maker ziet het er wel normaal uit maar wordt hij niet herkent in een DVD speler.
Eerste punt: je schrijft: oude video's: die zijn dus waarschijnlijk nog gemaakt in het oude 4:3 formaat. Ze als wide screen opslaan zal daar niets aan verhelpen, en je zult dus altijd zijdelings zwarte benden hebben. Het kan natuurlijk wel dat je TV dit formaat niet juist herkent, en ze nog eens extra samendrukt. Probeer eens om het formaat via je afstandsbediening niet op "Automatisch" te zetten.
Tweede: als je die DVD in je computer steekt en via de Verkenner bekijkt, wat zie je dan?

tobe
Lid geworden op: 08 dec 2014, 10:28
Locatie: Poederlee

25 mar 2015, 15:25

Dank je voor de reactie. Het probleem is opgelost! oorzaak de DVD speler.
:D
m.vr.gr.

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

02 apr 2015, 20:18

Tobe ; kan U eens melden wat er verkeerd was met uw dvd speler .

Als ik een film brand die met movie maker gemaakt is , speelt die ook niet op mijn dvd speler .
Wel op de laptop en via usb op tv

Ik zet wel het vinkje bij cd-dvd speler branden, maar kan met W8.1 niet
naar de instelling Pal .

Dank bij voorbaat
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??