HAZA-DATA 7.1

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Brabo
Lid geworden op: 06 dec 2005, 23:51
Locatie: Antwerpen

28 mar 2015, 16:30

Ik werk nog steeds met Haza-data 7.1 op mijn laptop ! Ik vind/vond het een makkelijk programma maar de laatste tijd krijg ik het zééér moeilijk opgestart ! Wat er aan de hand is weet ik niet ! Ik vrees dat ook ik ooit zal moeten overschakelen naar een ander genealogisch programma !
Ik wil best geld uitgeven voor een ander programma aan te schaffen !
ik heb me laten wijsmaken dat haza-21 niet eenvoudig in gebruik is , is dat zo ?
Hebben jullie wat info of tips voor mij ?

Dank bij voorbaat

Brabo

tosca1000
Lid geworden op: 15 okt 2010, 13:54
Locatie: knesselare

07 apr 2015, 20:29

inderdaad Haza Data was tot nu toe het BESTE stamboomprogramma dat ooit gemaakt is. Maar ook ik heb met heel veel spijt moeten afscheid nemen van dit programma. Ik heb mij laten overtuigen om over te stappen naar de Hz 21 versie, zelfs privé cursus gekregen van een Nederlandse gebruiker, maar neen.... het programma trekt op niks en is helemaal niet gebruiksvriendelijk.
Na een paar jaar sukkelen ben ik dan toevallig terecht gekomen op TNG = The Next Generation. Dit programma is eigenlijk bedoeld om te fungeren als website. Maar ik gebruik het op mijn computer met behulp van Wamp Server en dat werkt heel heel goed, ik heb het gevoel van weer op de goede weg te zitten.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre u iets kent van Pc en Wamp Server. Ik had het geluk dat mijn zoon van 22 jaar dit kon installeren voor mij.
TNG is min of meer gelijkaardig aan Haza Data met als grote voordeel dat het werkt onder windows en is heel gebruiksvriendelijk.
ik wens u nog veel succes in uw zoektocht want het is echt niet makkelijk.

Brabo
Lid geworden op: 06 dec 2005, 23:51
Locatie: Antwerpen

07 apr 2015, 22:15

Ahaa ! Toch één iemand met een antwoord ! Ik had de moed al opgegeven !

Ik ben niet echt "een krak" te noemen met de PC maar de schoonzoon kan zo'n programma wel installeren ! Ik denk wel dat dit gaat lukken !

Is dit programma gratis en zoniet wat is de prijs , waar kan ik het aanschaffen ? Kan ik al mijn haza-data gegevens (en dat zijn er nogal wat) makkelijk overzetten naar TNG ?
Is het in de Nederlandse taal want mijn Engels is niet "je dat" !

Toch ben je 1000 keer bedankt tosca1000 ! :wink: Nu weet ik al wat meer !

Brabo

tosca1000
Lid geworden op: 15 okt 2010, 13:54
Locatie: knesselare

08 apr 2015, 12:24

hoop doet leven!!! nooit opgeven....
het programma is NIET gratis maar al bij al valt de kostprijs heel goed mee.
het is een Amerikaans programma, Darrin is alleen engelstalig maar die is echt zeer zeer hulpvaardig. Eens dat je het programma geïnstalleerd hebt, kan je heel makkelijk omzetten naar Nederlands. Je kan kiezen uit heel veel talen.
Je maakt een Ged-com vanuit Haza Data en installeert die in het nieuwe programma en je bent weer op weg!

als je hulp nodig hebt, mag je mij altijd mailen. ik zal je nog een privéberichtje sturen met mijn gegevens.
succes!

Brabo
Lid geworden op: 06 dec 2005, 23:51
Locatie: Antwerpen

08 apr 2015, 14:55

bedankt tosca1000 ! :D

Brabo