Foto's wijzigen

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

04 apr 2015, 16:46

In mijn afbeeldingen map staat er een foto van mij en de vrouw en die wil ik gebruiken later voor persoonlijke reden.

Dik wil die knippen zodat ik er alleen opstaan en ook wil ik die achtergrond wegwerken want nu staan er stoelen en andere personen op.

Met welk programma kan ik dit doen ? Ik heb alleen micro soft office power point 2007,kan dat met dit programma ?
Of een ander gratis dowloaden zoals picasa,instantmask of nog een ander.

Ook de foto's die op de pc staan overzetten naar een stick of gsm kan dat ?
Dit om dan die in kruidvat te laten maken.

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

05 apr 2015, 21:52

Je kan dat met PAINT ook doen. De foto downloaden in Paint links boven klik je op selecteer en selecteer met de kader rond de foto die je wil hebben. Is dat stuk geselecteerd, ga links boven en kies voor nieuw. De vraag wordt gesteld of de foto moet opgeslagen worden zeg neen en druk nu op plakken en uw gewenste foto staat erop.
Aanbeveling maak toch maar een kopie van de originele foto als er iets mocht mislopen dan heb je nog de originele foto. succes.
Laptop: MD95500 - centrino 1733 mhz - hd 100giga - 2giga ram ddr2 667- win xp-home
Desktop :Intel Core2 quad Q9550 socket 775 2,83 Ghz DDR2 4096 Mb NVIDIA Geforce 9600 GT - Windows 7

Witse
Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
Locatie: dicht bij Gent

16 apr 2015, 17:24

ok ik zal het eens nazien en proberen maar nu gaat het niet door gezondheidsproblemen

bedankt

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 apr 2015, 08:34

Begin maar al met van al uw foto's een kopie te maken op een externe harde schijf of zo, of in de cloud.
Als uw computer crasht, riskeert ge ze kwijt te zijn.

Want als u de vraag stelt of u foto's op stick kan zetten om ze te laten printen, lijkt het mij dat u zo ver nog niet bent.

Printen kunt ge ook online laten doen, dan moet ge de deur niet meer uit.
Op stick zetten en naar de Kruidvat lopen is ouderwets.

Een heel goed programma om foto's te bewerken is GIMP.
Het is gratis te downloaden, maar wel niet eenvoudig.
Ge moet er eerst een beetje leren mee werken.
Ondank is 's werelds loon

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

17 apr 2015, 08:55

maior domus schreef:... dan moet ge de deur niet meer uit.
Op stick zetten en naar de Kruidvat lopen is ouderwets ...
Zeer interessant, maar hoe komen die dan bij mij terecht ?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

22 apr 2015, 05:11

Danny. schreef: Zeer interessant, maar hoe komen die dan bij mij terecht ?

Groetjes

Danny
Ge kunt die gaan afhalen in de winkel van keuze (zo werkt Hema bijvoorbeeld) ofwel sturen ze het op met de post.

Die service hangt af van waar ge laat printen en dat moet ge dan eerst even navragen.
Ondank is 's werelds loon