Vindbaarheid site via Google

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Hendrico
Lid geworden op: 23 apr 2015, 20:56

23 apr 2015, 21:07

Hallo,

Ik zou graag mijn/de site www.voetbalbelgie.be beter vindbaar maken via Google, en bij Google nieuws. Momenteel worden we volledig geband bij Google Nieuws om lachwekkende redenen. We zijn toch een nieuwssite zijn, hoe komt dit denken jullie? En wat zouden jullie verbeteren? U kan de broncode raadplegen door op de site rechts te klikken en 'Bekijk de broncode' te selecteren.

Alvast bedankt!

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 apr 2015, 22:39

Beste Hendrico,

Ik weet niet wat je juist wil, maar als ik bv. voetbal belgie en bv. voetbal babes intijp, staat je website als eerste in de zoekresultaten dus .?.
En welke reden geven ze dan om niet in Google Nieuws opgenomen te worden?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

24 apr 2015, 15:28

Hendrico,

Hoe je in Google Nieuws kunt terechtkomen lees je hier: https://support.google.com/news/publish ... ic=4359866

Een van de voorwaarden is " Zorg er daarom voor dat uw URL's uniek en permanent zijn en ten minste drie cijfers bevatten".

De artikel URL's in uw website zijn niet uniek. Ze zijn allemaal het zelfde.
namelijk: href="/nl/article.php. De querystring ("?id=94766") die er aangeplakt is, en het artikel id aangeeft, behoort niet tot de eigenlijke URL.

Wat Google News verwacht is zoiets als: href="/nl/article/94766"

Als uw website wordt aangestuurd door een CMS (Drupal, Wordpress, Joomla ...) dan kan je daar mogelijk ergens instellen instellen dat clean-URL's moeten gebruikt worden.

Van Drupal weet ik het, andere cms's niet.

mvg,
hovel