Zo wil ik niet leven

Hier is de plaats voor discussie en vragen over euthanasie.

betty.nicole
Lid geworden op: 03 feb 2012, 21:43

03 feb 2012, 22:17

Mijn nicht ligt al 20 jaar met ms te bed, kan niet zien, niet praten geen reaktie wordt kunstmatig gevoed, heeft doorligwonden, handen in vuist, zodat ze niet kunnen gewassen worden(ruiken). Is het niet vraakroepend dat zo iemand moet blijven leven? tot last en kost van de gemeenschap!
Ik weet zeker dat zij dat nooit zelf zou gewild hebben.
Zo wil ik niet leven, ik vind dat in zo'n geval euthanasie moet kunnen.
Gast

04 feb 2012, 16:04

ja inderdaad betty.nicole,het is een verschrikkelijke toestand,en ik denk dat niemand in zo'n situatie wil staan,en net daarom is het van belang je papieren in orde te brengen, om zo'n toestanden te vermijden.

Ik wens je veel sterkte

Nietje :wink:
Gast

08 feb 2012, 22:27

Vreselijk .
Moest dat bij een geliefde persoon van mij zijn, dan kwam die euthanasie er! en desnoods zou ik er zelf voor zorgen (pillen geven of zo iets). Straffe taal maar op dat moment zou ik niet aan de gevolgen voor mezelf denken, maar alleen willen helpen.
Ik zal dus nooit in zo'n situatie komen want onze intenties staan al op papier moesten wij ooit in zo'n toestand komen.
Gast

08 feb 2012, 22:34

Forantje schreef
Straffe taal maar op dat moment zou ik niet aan de gevolgen voor mezelf denken, maar alleen willen helpen.
t'ja Forantje,moeilijk onderwerp hoor,dat *helpen*
Het is van groot belang,dat alles voordien geregeld wordt,maar soms is het al dikwijls te laat é,en dan begint de lijdensweg.

Nietje :wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

11 feb 2012, 16:29

Betty Nicole, er moet zeker een dokter te vinden zijn die je in dit verschrikkelijk geval wil helpen.
Dit is een lijdensweg die men zich moeilijk kan inbeelden: je kan niemand zien, niemand horen: alleen de folterende gedachten zijn er , terwijl niemand je kan helpen.
Zoek eens op internet: daar ga je zeker iets vinden.
Dokters die euthanasie doen zijn al meerdere keren in het nieuws geweest.
Doe uw best, er gaat zeker een oplossing komen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

25 feb 2012, 16:04

U kan bijkomende info vinden bij:
http://www.leif.be/
en ook op
http://www.rws.be/

SW

lionben
Lid geworden op: 10 jul 2015, 19:56
Locatie: Heverlee

12 jul 2015, 12:18

Anonymous schreef:Vreselijk .
Moest dat bij een geliefde persoon van mij zijn, dan kwam die euthanasie er! en desnoods zou ik er zelf voor zorgen (pillen geven of zo iets). Straffe taal maar op dat moment zou ik niet aan de gevolgen voor mezelf denken, maar alleen willen helpen.
Ik zal dus nooit in zo'n situatie komen want onze intenties staan al op papier moesten wij ooit in zo'n toestand komen.
Zin om een paar jaar in den bak te zitten, iedereen leest deze forums??????
joviaal persoon

lionben
Lid geworden op: 10 jul 2015, 19:56
Locatie: Heverlee

12 jul 2015, 12:21

betty.nicole schreef:Mijn nicht ligt al 20 jaar met ms te bed, kan niet zien, niet praten geen reaktie wordt kunstmatig gevoed, heeft doorligwonden, handen in vuist, zodat ze niet kunnen gewassen worden(ruiken). Is het niet vraakroepend dat zo iemand moet blijven leven? tot last en kost van de gemeenschap!
Ik weet zeker dat zij dat nooit zelf zou gewild hebben.
Zo wil ik niet leven, ik vind dat in zo'n geval euthanasie moet kunnen.

U SCHRIJFT ZO WIL IK NIET LEVEN........GAAT HET OVER U OF OVER U NICHT......als tante hebt u over u niets niet te beslissen en kan enkel haar zussen broers, of ouders of echtgenoot iets ondernemen
joviaal persoon