Roxio niet compatibel met windows 8.1

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

01 okt 2015, 21:45

Elk jaar maak ik een fotoreportage van onze reis met moviemaker . Ik zet die dan om in een mp4 film en brand hem daarna op een dvd-r schijf. Ik gebruik daarvoor het programma Roxio. Als ik RoxioMyDVD open en klik op: nieuwe film toevoegen krijg ik de melding: Het bestand dat u wilt gebruiken kan niet worden bewerkt en is niet toegevoegd. Ik heb dan mijn film op DVD gezet gewoon via rechts klikken en kiezen voor kopieren naar DVD-station. Kreeg melding dat het in de wachtrij stond. Dan kreeg ik de keuze of ik hem wou branden voor op de pc ofwel om af te spelen op een DVD speler. Ik koos uiteraard voor dit laatste. Op 1, 2, 3 (eigenlijk veel te vlug als je vergelijkt hoe lang het duurt met Roxio) was deze fotoreportage gebrand en ik kon ze afpelen op de pc, maar niet op mijn DVD speler. Kreeg telkens de melding dat hij de schijf niet erkende. Ik herinner mij dat ik vorig jaar zeker 3 schijfjes verknoeid heb met dezelfde film op te nemen en die ik enkel op de pc kan afspelen. Daarna is het me wel gelukt en ik dacht met Roxio, maar toen had ik ook al mijn windows 8. Nu heb ik de dvd gebrand met roxio maar op een laptop van de vereninging waar ik in het bestuur zit en dat is een windows 7. Ik vermoed dus dat Roxio niet meer compatibel is met windows 8.1, al is het me vorig jaar uiteindelijk wel gelukt maar ik weet niet meer hoe. Je kan zeggen: probeer het eerst op een DVD-RW schijfje, die kan je terug wissen, maar dan weet ik nog niet of het werkt, want mijn DVD speler kan geen RW afspelen. Dus ik moet telkens weer nieuwe schijfjes DVD-R verknoeien. Kan iemand me zeggen wat de goede manier is om een film gemaakt met movie maker en met de extensie mp4 te branden op een DVD-R schijfje en met windows 8.1 zodat ik hem wel kan afspelen op een DVD speler.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

01 okt 2015, 22:15

Heb deze link ook al gevonden op internet. Ikzelf heb volgende versie:
Roxio Creator Business HD.
Ik vrees dat dit allemaal betalende updates zijn. Hoop eigenlijk om gratis aan mijn trekken te komen voor die ene keer in het jaar dat ik zo'n dvd wil branden.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

01 okt 2015, 22:26

Probeer is DVD Flick , die is gratis .

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

01 okt 2015, 22:40

Heb juist DVD Flick gedownload, maar als ik mijn gemaakte film wil gebruiken dan krijg ik de melding: .......Italie 2015.mp4 is not a valid DVD FLick project file.
Ik zal hem dus maar terug verwijderen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

01 okt 2015, 23:13

Heb juist ontdekt dat het vorig jaar wel gelukt is met Roxio en toen had ik ook al een windows 8.1 maar nu zie ik dat mijn films die ik toen maakte met movie maker de extensie wmv hadden en niet mp4. Dus vermoedelijk ligt het hieraan. Ik zal dus een manier moeten zoeken bij moviemaker om mijn project op te slaan als wmv en niet als mp4, dan zou het moeten lukken. Ik zoek verder.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

01 okt 2015, 23:17

als je je project wilt opslaan als film bij movie maker dan kom je in een venster terecht en daar kan je met het keuzepijltje achter de titel van wat je wilt opslaan kiezen voor mp4 of wmv. Ik zal dus in de toekomst voor die wmv moeten kiezen en dan zal het wel lukken. Kan het nu niet proberen want mijn film is al gebrand met de laptop waar windows 7 opstond. Maar zal dit moeten onthouden voor volgende keer. Bedankt om mee te denken en tips te geven.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 okt 2015, 09:48

Ik heb al verschillende keren problemen gehad met DVD-R op diverse DVD spelers, dat ik die opgegeven heb en alleen nog maar DVD+R gebruik. DVD-R gebruik ik nog alleen (als ik er al heb) voor backups/kopies.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

02 okt 2015, 09:57

Sorry voor mijn schrijffout .....het zijn inderdaad DVD+R die ik ook altijd gebruik. Ik koop nooit DVD-R, maar ik had er niet opgelet toen ik mijn topic maakte. Je bent zo gewoon om over DVD R of DVD RW te spreken dat ik op het koppelteken niet gelet had. Maar ik gebruik altijd +. Die werken inderdaad op alle toestellen. Bedankt toch.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem