Backup WordPress site

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

24 apr 2015, 11:53

Hallo,

Ik zou een backup willen maken van een WordPress site.
Via Wordpress kan ik wel de gehele inhoud exporteren maar ik veronderstel dat dit geen back up is:
Als je op onderstaande knop klikt, zal WordPress een XML-bestand aanmaken dat je op je computer kunt opslaan.
Dit format, dat we WordPress eXtended RSS ofwel WXR noemen, bevat al je berichten, pagina's, reacties, extra velden, categorieën en tags.
Als je het gedownloade bestand hebt opgeslagen, kun je de importeerfunctie van een andere WordPress installatie gebruiken om het bestand te importeren in die site.
Via FileZilla heb ik dan de map public_html gevonden maar hoe moet ik die downloaden?
Is dit bestand -> exporteren?

Dan moet ik blijkbaar ook nog een backup van de Wordpress database maken? Is dit nodig?

Met vriendelijke groet,

Jos

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

24 apr 2015, 14:09

Beste _Jos_,

Neen bij FileZilla doe je hetzelfde als opladen maar nu in tegenoverstaande richting (sleep de map public_hml of www naar linker vak = je harde schijf) ...

Ja je moet ook een backup maken van je database.

Lees hoe je dit doet op onderstaande link:
>> Hoe maak je een backup van een Wordpress website <<

Succes!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

25 apr 2015, 10:13

OK, ik kreeg wel enkele meldingen van afbeeldingen met dezelfde bestandsnaam.

Met een oudere pc heb ik ooit na een back up de melding gekregen dat McAfee een deel van de broncode vernietigd had omdat er een trojaans paard in zou zitten. Niet dus. En de hele backup om zeep.

Deze keer is het in no time helemaal gelukt.

Dank voor de info.

Jos

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

25 apr 2015, 15:02

Beste_Jos_,

Bedankt voor de update en ik blij voor jou dat het je deze keer wel gelukt is :wink:
Houd deze backup op een veilige plaats bij zodat je deze steeds kan terugzetten wanneer er iets met de server zou gebeuren!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

27 apr 2015, 20:55

Nu blijkt dat de emails (POP 3) via die site morgen zullen gewist worden door die update. Is er nog een manier om die snel naar mijn pc te downloaden? Vroeger kon dit eenvoudig door Outlook Express in te stellen maar met mijn nieuwe pc kan ik blijkbaar geen emails maar downloaden naar de pc, enkel nog online bekijken via Outlook.

Mvg

Jos



Microsoft Windows 8.1
Processor Intel(R) Core(TM) i7-4510U CPU @ 2.00GHz, 2601 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

27 apr 2015, 20:58

Ze gaan de server dus updaten :x

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

28 apr 2015, 09:27

Ik ben deze nacht nog bezig geweest met een oude pc gebruiksklaar te maken zodat ik die emails nog gewoon naar de pc kon downloaden. Dat is dan uiteindelijk nog gelukt.

Deze vraag hoorde misschien thuis op een ander forum maar meestal zijn er verschillende problemen..

Zo ook opletten voor het installeren van de gratis FileZilla. Deze probeerde mijn startpagina te veranderen. Mijn pc vroeg of ik dit wilde toestaan. Nadat ik op NEE klikt werd de startpagina gewoon ingesteld.

Na het terug instellen van de juist startpagina krijg ik nu de melding dat ik bij beveiliging "TLS 1.0 1.1 en 1.2 gebruiken" terug moet aanvinken. Als ik daar ga kijken staan die gewoon aangevinkt.
Zal wel allemaal Microsoft logica zijn zeker?

Microsoft Windows 8.1
Processor Intel(R) Core(TM) i7-4510U CPU @ 2.00GHz, 2601 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)

Absoluut ontevreden over deze pc, gekocht bij Mediamarkt: traag en onlogisch. Afrader (Pc + Mediamarkt).

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 apr 2015, 19:04

Ja beste _Jos_ je laatste vraag i.v.m. je e-mails had je misschien beter in het topic E-mails geplaatst dan had je beslist een antwoord gekregen. Maar nu lijkt het toch ook tijdig opgelost te zijn, niet?

Waarschijnlijk heb je FileZilla niet van de officiële website gedownload, dan had je dat probleem waarschijnlijk niet gehad. :cry:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

28 apr 2015, 19:42

Ik heb deze gedownload via http://filezilla.nl.softonic.com/

Gevonden via google:

https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=filezilla

Er staat bovenaan nog een koppeling met FileZilla in de url, is dit dan de officiële site?

Als ik FileZilla dot com ingeef kom ik op een voodoofiles site terecht...

Mvg

Jos

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 apr 2015, 19:53

Beste _Jos_,

Dat is dus de verkeerde en dat is om problemen vragen maar dat wist je natuurlijk niet.

De officiële link is https://filezilla-project.org/

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

05 okt 2015, 22:11

Hier ben ik weer.

Ik heb de back up nu nodig maar vraag me af hoe ik die back up van de Wordpress database moet terugzetten. Is daar ergens een Nederlandstalige uitleg over te vinden?

Het controle panel van de hostingaccount ziet er na een update ook helemaal anders uit waardoor ik er niet meer uit kom...

Jos

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 okt 2015, 22:55

Beste _Jos_,

Je kan alvast volgende links raadplegen
- Tomz.nl (Ned)
- WP Handleiding ((Ned)
- PLint talk (Eng)
- How to Restore WordPress Database from Backup (Eng)
- WP Beginner (Eng)
- ...

Anders in Google intikken -> "wordpress database terugzetten".


mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.