relatie met stiefkinderen

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Leentje58
Lid geworden op: 27 jan 2015, 15:32
Locatie: Brecht

27 jan 2015, 16:16

Lieve mensen,
mijn man is in september overleden. Een kwartier na zijn dood deelden zijn kinderen mij mee dat ze een eigen notaris gingen aanstellen, "kwestie van zich veilig te stellen". Ik begreep er niets van, maar er ging al ergens een alarmbel af! Tijdens zijn ziekte hebben ze zo goed als niet naar hun vader omgekeken, terwijl ze goed wisten dat hij stervende was! Hun papa had daar zo'n verdriet over en was erg teleurgesteld in zijn kinderen!Mijn man en ik hadden alles besproken en geregeld, en toen ik hem in die laatste weken vroeg wat ik moest doen indien zijn kinderen zouden vragen "om hen uit te kopen", antwoordde hij dat hij hoopte dat ze het fatsoen zouden hebben om dat niet te doen, om mij met rust te laten, en indien ze dat toch zouden vragen, moest ik hen maar laten vallen. Later verzekerden mijn stiefkinderen mij dat ze écht geen geld wilden, maar vorige week kreeg ik bij de notaris te horen dat ze vragen om uit onverdeeldheid te treden. Vermits het hier de gezinswoning betreft, hebben ze niets te willen, maar mijn vertrouwen is weg. Wat moet ik nu doen... ze betalen en uit mijn leven bannen, of alles gewoon zijn gangetje laten gaan? Bij mijn eigen kinderen komen ze er alvast niet meer in! Die vinden dat ze tegenover mij geen enkel respect tonen.
Heeft iemand ervaring met dit soort situatie?

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

08 feb 2015, 10:56

Beste Leentje,

Ik begrijp wat een opdoffer u krijgt, naast het verdriet om het overlijden van uw man.
Ik kan u niet helpen maar wil u wel sterkte toewensen. Gelukkig heeft u nog uw eigen kinderen waar u liefde en steun van krijgt.

En als u toch één troost heeft, het zijn niet uw eigen kinderen die u 'de duvel aandoen'.
Ik zit in een situatie dat wij ons huwelijkscontract al hebben laten aanpassen om ons te beschermen tegen onze eigen kinderen. Niet omdat we we zeker weten dat het nodig zal zijn, maar omdat we toch geen risico willen nemen. Dat is ook een zeer pijnlijke zaak.

Voor mij zijn uw stiefkinderen mensen die de nagedachtenis van hun vader besmeuren en niet waard zijn 'kinderen van' genoemd te worden.

Laat het u toch goed gaan

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

08 feb 2015, 14:08

leentje laat lopen dat volk ge zult er altijd miserie mee hebben en waar ge geen vriendschap van hebt kunt ge beter aan de kant laten liggen; uw man heeft he tu toch gezegd en hij had gelijk. Vooral dat ge eigen kinderen hebt en het is alleen dat die telt.
Ik wens u niettegenstaande het verlies van uw man nog veel plezier met uw kinderen.

Groetjes gerarda

bomma camping
Lid geworden op: 12 aug 2015, 16:45
Locatie: Leopoldsburg

15 nov 2015, 18:17

Lieve dame, eerst wil ik je mijn christelijk medeleven aanbieden. Ik begrijp in welke vervelende situatie je verkeert. Mijn schoonvader was zelf weduwnaar met een zoon en is met een weduwe, met ook een zoon, hertrouwd. Samen hadden zij nog een dochter. Ik zeg ,hadden want mijn schoonmoeder is ondertussen ook overleden. Het probleem daar was dat ze in haar huis, dat ze samen met haar eerste echtgenoot heeft gebouwd, woonden. Haar zoon had recht op het deel van zijn vader maar gezien het de gezinswoning betreft kan hij mijn schoonvader niet op straat zetten. Hij was amper negen toen mijn schoonvader met zijn moeder huwde. Hij heeft mogen studeren en is apotheker geworden. Bij het overlijden van zijn moeder heeft hij via de notaris zijn stiefvader de helft van de huurwaarde van de woning doen betalen. Dit blijkt wettelijk te zijn. Hij moet zelfs alle onderhoud rond de woning doen. ondertussen is mijn schoonvader bijna 92 en moet mijn man het onderhoud gaan doen waar mijn schoonvader niet meer toe in staat is. Zij waren wel met een contract met scheiding van goederen gehuwd. Bevraag u goed bij uw notaris om zeker te zijn wat uw rechten zijn want je kan niet zeker genoeg zijn. Ik wens je nog enkele fijne jaren toe. Groetjes van de bomma.
Even nadenken voor je een reactie geeft, dan kwets je niemand.