pps en telenet webmail

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Hermat
Lid geworden op: 24 aug 2008, 16:08
Locatie: GEEL

06 dec 2015, 10:41

Goedemorgen iedereen.

Vrienden sturen mij al eens mail met een pps. Ik ontvang die mail via telenet webmail en download de ppS. Bijna onmiddellijk krijg ik onderaan de melding dat de download voltooid is en de knop "openen". Na klikken op "openen" krijg ik alleen de muziek van de pps. en die blijft zich herhalen. Om te stoppen klik ik rechts bovenaan op het afsluitkruisje. Inplaats van af te sluiten begint de pps nu met klank en beelden te spelen. Ook dat blijft zich herhalen tot ik er op rechtsklik en voorstelling beëindigen aanklik, dan sluit de pps en webmail af

Open ik via de download gebeurt juist hetzelfde. Nergens vind ik de mogelijkheid de pps op te slaan.

Pps voorstellingen die ik opgeslagen had op mijn vorige laptop en welke nu op de nieuwe staan laten zich normaal openen en spelen<.

Wie weet raad? Doe ik iets fout of moet ik in telenet webmail iets aan de instellingen doen?
Acer E5 772G
Windows 10
Office 2013
Windows Edge
Windows Mail
Avast int. sec.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 dec 2015, 12:30

Heeft u geen gewoon @.telenet.be?

Hermat
Lid geworden op: 24 aug 2008, 16:08
Locatie: GEEL

07 dec 2015, 16:23

Wat bedoelt u met "gewoon

Die 1 staat er omdat er bij telenet nog eentje is met dezelfde naam heeft iemand mij eens gezegd.
Laatst gewijzigd door Hermat op 09 dec 2015, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Acer E5 772G
Windows 10
Office 2013
Windows Edge
Windows Mail
Avast int. sec.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 dec 2015, 16:56

U zou eerst uw mail adres moeten verwijderen op dit forum
Het antwoord " ja" was voldoende geweest.

U kan dus ook uw post ontvangen via uw gewoon adres.
Wat gebeurt er daar met de pps?

( een webmail adres is een hulpmiddel om in het buitenland uw mail te lezen en antwoord te geven). Het waarom en oplossing van uw probleem, dat heb ik niet direct een oplossing voor.
Maar de pps via uw gewoon mail programma zou in feite geen problem mogen geven

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 dec 2015, 09:50

Hermat schreef:Goedemorgen iedereen.

Vrienden sturen mij al eens mail met een pps. Ik ontvang die mail via telenet webmail en download de ppS. Bijna onmiddellijk krijg ik onderaan de melding dat de download voltooid is en de knop "openen". Na klikken op "openen" krijg ik alleen de muziek van de pps. en die blijft zich herhalen. Om te stoppen klik ik rechts bovenaan op het afsluitkruisje. Inplaats van af te sluiten begint de pps nu met klank en beelden te spelen. Ook dat blijft zich herhalen tot ik er op rechtsklik en voorstelling beëindigen aanklik, dan sluit de pps en webmail af

Open ik via de download gebeurt juist hetzelfde. Nergens vind ik de mogelijkheid de pps op te slaan.

Pps voorstellingen die ik opgeslagen had op mijn vorige laptop en welke nu op de nieuwe staan laten zich normaal openen en spelen<.

Wie weet raad? Doe ik iets fout of moet ik in telenet webmail iets aan de instellingen doen?
Gokje: staat die niet gewoon in de map "Downloads"? Anders moet je eens in de instellingen van Edge kijken waar die de downloads opslaat.

Hermat
Lid geworden op: 24 aug 2008, 16:08
Locatie: GEEL

08 dec 2015, 16:15

Ik gebruik webmail omwille van de voor mij betere leesbaarheid.

Bij de downloads heb ik hetzelfde probleem. Ik heb nu alles, mail, download verwijderd en aan mijn correspondent gevraagd die pps nog eens te sturen. Zal dan eerst kijken op "mail".
Acer E5 772G
Windows 10
Office 2013
Windows Edge
Windows Mail
Avast int. sec.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

08 dec 2015, 16:31

Hermat,
Verwijder eerst ook eens uw mailadres.
Dat kan u of een moderator.

Ga op uw antwoord staan en dan ziet u rechtsboven een knop " wijzigen" dan kan u het adres wegdoen

Hermat
Lid geworden op: 24 aug 2008, 16:08
Locatie: GEEL

10 dec 2015, 11:43

Eureka!

In Windows Mail rechtsklikken op de bijlage en opslaan. In webmeil rechtsklikken op de naam van de pps en doel opslaan kiezen. In beide gevallen gebeurt het afspelen zoals beschreven in het eerste bericht.

Na die opslag ga ik via "Alle apps" naar Ofice 2013 > PowerPoint 2013 > zoek de opgeslagen pps en krijg de foto's te zien. Nu via "bestand" opslaan als aanklikken en de pps opnieuw opslaan als PowerPoint voorstelling.
Deze opent en speelt dan zoals het hoort.

Hermat
Acer E5 772G
Windows 10
Office 2013
Windows Edge
Windows Mail
Avast int. sec.