Hoe kan ik video inpassen met Joomla in eigen website?

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

hdr
Lid geworden op: 13 mei 2005, 17:04

17 nov 2015, 16:46

Ik werk nu zo'n acht jaar met Joomla, een websitebouwende software. Ja, Drupal blijkt performanter te zijn maar ook ingewikkelder. In vergelijking met Drupal is Joomla net iets eenvoudiger maar vereist toch ook een goede basiskennis.
Tot hiertoe heb ik mijn video's geüpload naar YouTube om ze daar af te spelen. Dat is eenvoudig en je wint er heel wat plaats mee op je eigen website. Het volstaat immers om de identiteitscode in de tekst van je artikel te laten voorafgaan met {youtube} en te laten volgen met {/youtube}.

Maar kent er iemand een methode om zelf video's op je website te zetten met Joomla, dus niet via Youtube ?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 nov 2015, 17:09

Beste hdr,

Misschien heb je hier iets aan:
>> How to embed videos in Joomla <<
of
>> Embedding a video in Joomla <<
of
>> Embedding YouTube Videos in Joomla <<

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

hdr
Lid geworden op: 13 mei 2005, 17:04

30 jan 2016, 10:09

@Coderunner
Beter laat dan nooit een reactie op je suggesties. Deze slaan echter op "embedding" wat betekent dat een video, die op een andere site is opgeslagen, zoals YouTube of Vimeo, kan ingepast worden in je eigen website.
En dat laatste is precies wat ik doe.
Ik kan wel de video opladen in mijn website maar kan hem daar niet afspelen en moet dus steeds de video opladen in YouTube en vie embedding hem laten afspelen in mijn website.
Trouwens in de oudere versie van Joomla (1.5) kon je dat dus wel, maar deze versie wordt niet meer ondersteund door Joomla.
Toch bedankt voor je reactie.