Get off of my Claud !!

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

02 feb 2016, 19:55

De eerste Rolling Stones-song die ik van mijn vriend Pablo te horen kreeg was 'Get off of my Cloud'. Ik was toen dertien en studeerde Latijn-Grieks in een streng paterscollege.

Die song maakte van mij direct een vurige Stonesfan. Zij waren voor mij immers de perfecte uitlaatklep tussen alle Latijnse verbuigingen en vervoegingen door. Enkele van mijn medestudenten kregen het Stones-virus ook te pakken en zo werden we een select rebels clubje...

Jaren later toen ik alle Stones-platen grijs had gedraaid ontmoette ik mijn jeugdliefde Evelyn. Zij hield echter van muziek à la George Michael en kon mijn idolen maar matig appreciëren.

Haar ouderwetse vader was tegen onze 'relatie' want ik bedroog Evelyn aan de lopende band. Toch hield ik van haar, de ene dag soms wat meer dan de andere.In de buurtcafé waar wij ons vaak bedronken liet zij het dan ook niet na om een scène te maken als ze mij zag flirten met andere meisjes ! Ze was ziekelijk jaloers.

Toen ik na een avondje stappen met een knappe brunette in mijn bed was beland, trapte Evelyn woedend de slaapkamerdeur in en schreeuwde: Hey you you, get off of my claud !!

Maar ook ik schreeuwde: It's all over now, stupid girl ! You're out of time !

Nooit heb ik Evelyn nog teruggezien.
En ik glimlachte:You can't always get what you want !

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

02 feb 2016, 23:03

Met een glimlach gelezen!

Janina
.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,
laten we zacht zijn voor elkander, kind. (A.R. Holst)