Schoonheidsfoutje op website via Chrome

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

07 mar 2016, 12:55

Beste,

Ik heb vorig jaar een website gemaakt voor de winkel van mijn vrouw en er staat nog steeds een klein schoonheidsfoutje in dat ik er niet uit krijg. De fout treedt alleen op als je de website via Google Chrome bekijkt. Via Explorer of Edge is dat niet het geval.

Het gaat hier om : op www.arte-mio.com staan bovenaan een aantal keuzemogelijkheden. Als je op "Contact" klikt, dan verspringen alle keuzemogelijkheden onverklaarbaar een regeltje lager. Dit is enkel het geval als je op Contact klikt. Alle andere selecties (home, about, shop ...) geven geen probleem. In IE geeft dit ook geen probleem.

Kan iemand mij helpen om dit schoonheidsfoutje definitief van de baan te vegen ?

Alvast bedankt,

Bojangles

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

07 mar 2016, 14:56

Beste bojangles,

Ik heb je website bekeken in de laatste versie van Edge, IE, FF, Chrome, Opera en Safari en zie geen verspringingen, m.a.w. de website is goed in al deze browsers (geen verspringing).

Heb je de tijdelijke internetbestanden al eens verwijderd met vb. CCleaner?
Bekijk dan je website nogmaals met Chrome.

Houd ons op de hoogte.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

07 mar 2016, 16:54

Beste bojangles,

Ik heb uw website bekeken op mij iPad. Ik zie de verspringing niet alleen bij de keuze CONTACT maar ook bij andere. Soms wordt het menu goed weergegeven maar bij het herladen van de pagina treed de verspringing op. Dit doet zich voor zowel bij Firefox als bij Safari.

Ik zie nog andere dingen:

Op de HOME pagina veronderstel ik dat de foto van de dame met handtas rechts boven moet worden weergegeven. Op mijn iPad staat die links onder het logo.

Ik veronderstel ook dat het gekozen menu item in het vet moet worden weergegeven, normaal doet men dat zo, bij u is altijd HOME in het vet.

Verder zijn er nog fouten in sommige embedded stijl items.
bvb max-width:96% moet zijn max-width=96%.
Zo zijn er meerdere fouten. Ik kan nu niet zeggen wat het effect hiervan is.

Ik ben nu op verlof en ik heb mijn laptop niet bij, enkel mijn iPad, ik kan zodoende niet onderzoeken wat er exact fout is en wat de oplossing moet zijn.

In elk geval heb je toch nog wat werk om uw website correct te maken.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

07 mar 2016, 17:15

Beste bojangles,

Ik moet inderdaad zoals hovel hierboven aangeeft melden dat ik deze verspringingen ook heb op de iPad (had dit niet nagekeken) ... mijn excuses ... ik had blijkbaar te snel gereageerd. Ook bij de laptop verspringt de menubar af en toe een regel lager. Er staan idd. fouten (zie hovel) in je css en html.

Haal je pagina's eens door een html validator om de fouten te vinden.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

08 mar 2016, 11:03

Oké, merci. Ik zal alle pagina's eens door een html-validator halen en de fouten aanpassen. Ik had dit nog niet eerder gedaan. Ben een auto-didact, 't is allemaal gemaakt met vallen en opstaan en een beetje zelfstudie html. Maar het resultaat vind ik toch behoorlijk, voor iemand die niet-professioneel bezig is.

Ik laat wat weten als 't klaar is.

Thanks,
Bojangles

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

08 mar 2016, 15:00

Ik heb de files door een online html-validator gedraaid en de meeste foutmeldingen aangepast. Een aantal foutmeldingen heb ik niet aangepast (bijvoorbeeld height="28%" in een tabel) omdat de tekst bij publicatie dan schots en scheef kwam te staan. Hovel, ik heb ook je opmerking ivm het oplichten van de selectie ter harte genomen en deze fout er uitgehaald.

Maar de fout waarover deze post gaat blijft zich voordoen. Als ik op "contact" klik dan verspringen mijn selecties een lijntje lager.

Coderunner, je hebt me vroeger al eens geholpen, misschien weet jij waaraan dit ligt. Moet er in het script iets gezet worden zodat Chrome mijn website correct weergeeft ?

Fortes fortuna adjuvat !

Groeten,
Bojangles

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

08 mar 2016, 23:59

Beste bojangles,

Zoek op elke pagina naar

Code: Selecteer alles

<div class="header">
en wjzig dit eens met
<div class="header" style="display:block;">
Ik weet niet of dit het probleem zal oplossen maar het is het proberen waard.

mvg,
Coderrunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

09 mar 2016, 09:22

Coderunner, het werkt nog niet. Ik heb de pagina's aangepast, maar het probleem blijft zich voordoen. Eerst dacht ik dat het opgelost was, maar als je nu 2x op Contact klikt, verspringen de lijnen weer.

Heb je nog een ander voorstel ? Zou het met het contactformulier kunnen te maken hebben ? Da's met php gemaakt (geplukt ergens van het internet) en enkel in de contact.html pagina verwijs ik naar het php formulier.

Groeten,
Bojangles

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

09 mar 2016, 15:45

Okay we zoeken verder ...

Schakel de rode tekst uit in het bestand style.css zie hieronder hoe je dat doet (open bestand in bv. kladblok of in je websiteprog.) en wijzig de blauwe tekst
.header div ul {
font-size:12px;
float: right;
list-style: none;
margin: 21px 0 0;
padding: 0;
}
.header div ul li:first-child {
list-style:none;
}
.header div ul li {
color:#fff;
float:left;
/*list-style-position:inside;*/
/*list-style-type:disc;*/

margin:0 0 0 10px;
position:relative;
}
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

10 mar 2016, 09:34

Coderunner, je bent een krak ! Ik heb de style.css gewijzigd en als ik nu op de link van Contact klik, dan blijft alles netjes op één rij staan. Super ! Enkel de bolletjes (de list-style) vóór het woord in de link is verdwenen, maar dat vind ik niet erg.

Wreed bedankt ! Mijn vrouw zal content zijn ...

Groeten,
Bojangles

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 mar 2016, 11:24

Beste bojangles,

Als het om die punten tussen de menu opties gaat, plaats er dan zelf een gewoon punt (zie code: let op de spaties!) (best:kopieer en plak)

Code: Selecteer alles

	  <ul>
				<li>
					<a href="http://eshea.us/index.html">Home&nbsp;</a>
				</li>
				<li>
					<b>.</b> <a href="about.html">&nbsp;&nbsp;About&nbsp;</a>
				</li>
				<li>
					<b>.</b> <a href="#">&nbsp;&nbsp;Collections&nbsp;</a>
					<ul>
						<li>
							<a href="jewels.html">Jewels</a>
						</li>
						<li>
							<a href="handbags.html">Bags</a>
						</li>
						<li>
							<a href="fashion.html">Fashion</a>
						</li>
					 </ul>
				  </li>
				        <li>
					<b>.</b> <a href="shop.html">&nbsp;&nbsp;Shop&nbsp;</a>
				</li>
				<li>
				    <b>.</b> <a href="http://eshea.us/contact.html">&nbsp;&nbsp;Contact</a>			      
				</li>
		</ul>
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

10 mar 2016, 14:26

Zal ik niet doen, Coderunner. Ik vind de website mooier zonder die punten. Nogmaals wreed bedankt voor je hulp.

Ik ga nu het contactformulier eens proberen te beveiligen. Het werkt perfect, maar je kan een mailtje versturen zonder de velden in te vullen, en da's niet de bedoeling.

Groeten,
Bojangles

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 mar 2016, 15:04

Beste bojangles,

Okay, geen probleem. :wink:
Bedankt voor de update en succes met de beveiliging van je formulier.


mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.