Wodka van het zuiverste water

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

29 apr 2015, 06:18

WODKA VAN HET ZUIVERSTE WATER

In de winter van 1978 was de familie bij tante Berna uitgenodigd om samen Kerst te vieren. Het had die dag hevig gesneeuwd. Toen we bij Berna's woonst aankwamen gooide vader dus met veel enthousiasme sneeuwballen naar oom Marc. Oom Luc zou later op de avond langskomen.

Mijn broer en ik zaten vol spanning naar de ingepakte cadeau's te loeren want we wisten dat tante Berna een kei was in het kiezen van de juiste geschenken. Maar eerst de Nieuwjaarsbrief voorlezen natuurlijk...

Mijn broer die toen nog droomde om piloot te worden kreeg een legpuzzel met een foto van een cockpit. En omdat mijn ouders wensten dat ik later dokter werd, had tante Berna mij gelukkig gemaakt met een bouwdoos van een plastic menselijk lichaam.

Twee uurtjes nadien belde oom Luc aan. Hij was verkleumd van de kou. Oom Marc bood hem dus een glaasje wodka aan, Lucs favoriete drankje. Luc ontdooide al snel. Hij vroeg gauw een tweede glaasje, een derde en nog eens een vierde tot hij na de vijfde dronken in slaap viel. Oom Marc kreeg daarbij plots een enorme grijns op zijn gezicht.

Even later schonk vader een glaasje wodka in voor zichzelf.
'Maar dat is zuiver water, Marc ! ' merkte vader op met een grimas.

Marc grinnikte: ' Inderdaad, ik zag te laat dat de fles wodka van gisteren leeg was. En omdat ik vanwege het barre weer niet naar de winkel kon gaan om Lucs favoriete drank te kopen besloot ik om water in de lege fles te gieten ! Slim hé? '

'Zeg dat wél, hij heeft niet eens het verschil geproefd ! '

We lachten allen uitbundig, behalve oom Luc natuurlijk want die sliep zijn roes uit.
Laatst gewijzigd door Claudio op 05 jun 2016, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

denook
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:25
Locatie: Vlaams-Brabant

29 apr 2015, 20:39

hallo Claudio,

welkom bij Poëzie en Proza.
Las je stukjes en vind je een aanwinst hier.
Eén opmerking ...
zou je niet een titel zoeken om al je werkjes
in één topic onder te brengen.
Kies een titel en vraag dan aan de moderator
om al je schrijfsels daarin onder te brengen.
Dat gebeurt hier zo bij iedereen,

groetjes,
denook

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

30 apr 2015, 06:15

denook schreef:hallo Claudio,

welkom bij Poëzie en Proza.
Las je stukjes en vind je een aanwinst hier.
Eén opmerking ...
zou je niet een titel zoeken om al je werkjes
in één topic onder te brengen.
Kies een titel en vraag dan aan de moderator
om al je schrijfsels daarin onder te brengen.
Dat gebeurt hier zo bij iedereen,

groetjes,
denook
Ok !
Hallo iedereen,

Graag wil ik mijn literaire probeersels met jullie delen, hier op Seniorennet

Ik studeerde neuropsychologie en cultuurfilosofie.

Mijn motto: van kritiek kan je veel leren !

Dus: veel leesplezier !

Claudio

Alterego1
Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Locatie: Antwerpen

30 apr 2015, 15:21

Claudio,

OK, zeg je om 6u15 tegen denook in verband met het samenbrengen van je postings op één topic,maar om 7u49 plaats je dan het knappe gedicht
'Ouwe single' weer op een nieuwe topic.

Dit is geen verwijt hoor,totaal niet,ik wil je hier enkel attent maken op het feit dat je zelf al je titels in één topic kan onderbrengen,zonder hulp van de moderator.

Een aanwinst voor deze Poëzie- Prozarubriek ben je alvast.
En 'wie schrijft,die blijft'.

Vriendelijke groetjes van ons beiden,

Bosrankje en Alterego
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

30 apr 2015, 15:36

Ik dacht dat de moderator alles zou regelen. Met mijn excuses. Ik zal trachten alles in orde te brengen !
Alterego1 schreef:Claudio,

OK, zeg je om 6u15 tegen denook in verband met het samenbrengen van je postings op één topic,maar om 7u49 plaats je dan het knappe gedicht
'Ouwe single' weer op een nieuwe topic.

Dit is geen verwijt hoor,totaal niet,ik wil je hier enkel attent maken op het feit dat je zelf al je titels in één topic kan onderbrengen,zonder hulp van de moderator.

Een aanwinst voor deze Poëzie- Prozarubriek ben je alvast.
En 'wie schrijft,die blijft'.

Vriendelijke groetjes van ons beiden,

Bosrankje en Alterego
Laatst gewijzigd door Claudio op 05 jun 2016, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

02 mei 2015, 23:48

Claudio,
Geamuseerd gelezen!
Je hebt schrijfstijl!
Ik ben benieuwd naar meer!

Doen!
MVG, Janina
.....en daarom, voor we elkander weer vergeten,
laten we zacht zijn voor elkander, kind. (A.R. Holst)

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

03 mei 2015, 08:39

Janina schreef:Claudio,
Geamuseerd gelezen!
Je hebt schrijfstijl!
Ik ben benieuwd naar meer!

Doen!
MVG, Janina

Bedankt Janina !
Hallo iedereen,

Graag wil ik mijn literaire probeersels met jullie delen, hier op Seniorennet

Ik studeerde neuropsychologie en cultuurfilosofie.

Mijn motto: van kritiek kan je veel leren !

Dus: veel leesplezier !

Claudio

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

19 mei 2015, 06:48

Dag Claudio.
Fijn je te lezen.
Een jaar of veertig geleden zag ik een gelijkaardig verschijnsel, maar dan minder plezierig. Een oom van m!n overleden vrouw was een alcoholist. Hij dronk jaren de jenever met de "hertenkop". Zo'n vijf dagen voor z'n overlijden goot zijn toenmalige levens- gezellin 's ochtends en voor de rest van de dag enkel water in het borrelglas. Na een slok was hij dan opnieuw dronken
Jouw anekdote deed me daar aan denken.
Je hebt een bevattelijke schrijfstijl.
Welkom
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

20 mei 2015, 14:29

jure schreef:Dag Claudio.
Fijn je te lezen.
Een jaar of veertig geleden zag ik een gelijkaardig verschijnsel, maar dan minder plezierig. Een oom van m!n overleden vrouw was een alcoholist. Hij dronk jaren de jenever met de "hertenkop". Zo'n vijf dagen voor z'n overlijden goot zijn toenmalige levens- gezellin 's ochtends en voor de rest van de dag enkel water in het borrelglas. Na een slok was hij dan opnieuw dronken
Jouw anekdote deed me daar aan denken.
Je hebt een bevattelijke schrijfstijl.
Welkom
Dat is inderdaad ook een mooie anekdote ;-) Bedankt voor je reactie Jure !
Laatst gewijzigd door Claudio op 05 jun 2016, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

21 dec 2015, 05:49

Claudio schreef:WODKA VAN HET ZUIVERSTE WATER

In de winter van 1978 was de familie bij tante Berna uitgenodigd om samen Kerst te vieren. Het had die dag hevig gesneeuwd. Toen we bij Berna's woonst aankwamen gooide vader dus met veel enthousiasme sneeuwballen naar oom Marc. Oom Luc zou later op de avond langskomen.

Mijn broer en ik zaten vol spanning naar de ingepakte cadeau's te loeren want we wisten dat tante Berna een kei was in het kiezen van de juiste geschenken. Maar eerst de Nieuwjaarsbrief voorlezen natuurlijk...

Mijn broer die toen nog droomde om piloot te worden kreeg een legpuzzel met een foto van een cockpit. En omdat mijn ouders wensten dat ik later dokter werd, had tante Berna mij gelukkig gemaakt met een bouwdoos van een plastic menselijk lichaam.

Twee uurtjes nadien belde oom Luc aan. Hij was verkleumd van de kou. Oom Marc bood hem dus een glaasje wodka aan, Lucs favoriete drankje. Luc ontdooide al snel. Hij vroeg gauw een tweede glaasje, een derde en nog eens een vierde tot hij na de vijfde dronken in slaap viel. Oom Marc kreeg daarbij plots een enorme grijns op zijn gezicht.

Even later schonk vader een glaasje wodka in voor zichzelf.
'Maar dat is zuiver water, Marc ! ' merkte vader op met een grimas.

Marc grinnikte: ' Inderdaad, ik zag te laat dat de fles wodka van gisteren leeg was. En omdat ik vanwege het barre weer niet naar de winkel kon gaan om Lucs favoriete drank te kopen besloot ik om water in de lege fles te gieten ! Slim hé? '

'Zeg dat wél, hij heeft niet eens het verschil geproefd ! '

We lachten allen uitbundig, behalve oom Luc natuurlijk want die sliep zijn roes uit.
Laatst gewijzigd door Claudio op 05 jun 2016, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

17 mar 2016, 05:55