Probleem met website bewerken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

11 apr 2016, 10:57

Ik heb een website bij awardspace.net.
Ik gebruik steeds dezelfde html-formule om nieuwe paginas en, op iedere pagina, nieuwe inhoud toe te voegen. Probleem is dat ik bij het rechts-klikken om te kopiëren of te plakken niet steeds het juiste venstertje te zien krijg.

Het is de bedoeling dat dit komt :
Afbeelding

maar meestal komt dit en daar kan ik niks mee beginnen :
Afbeelding

Ik kan toch niet meer doen dan rechts-klikken !
Suggesties ... ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 apr 2016, 13:43

Beste Junior,

Het onderste popup schermpje op de tweede foto lijkt mij van Mozilla Firefox te komen. Sluit Firefox eens af en kijk dan eens of je het tweede popup schermpje van Firefox nog krijgt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

11 apr 2016, 13:54

Ja, dat gaat niet ! Die bewerkingspaginas van die website worden geopend in Firefox.
Het is gewoon altijd maar afwachten welke pop-up het wordt. Zerlfs als ik één of een paar keer de goede pop-up krijg, kan het de volgende keer weer gedaazn zijn. Er zit gewoon geen systeem in.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 apr 2016, 14:23

Beste Junior,

Als ik je goed begrijp open je de webpagina in Firefox. Vervolgens neem je "paginabron bekijken", dan selecteer je de gewenste code, kopieert deze en plak je die in je html-programma, juist?

Probeer eens:
1- webpagina bekijken in Firefox
2- neem "paginabron bekijken"
3- selecteer de gewenste code (blauw maken)
Nu wordt het anders
4- druk de toetsencombinatie ctrl + c in (=kopieer)
5- ga naar je html-programma
6- druk nu de toetsencombinatie ctrl + v in (=plakken)
7- je geseleteerde code staat nu in je html-programma.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

11 apr 2016, 19:18

Nee, het bewerkingsprogramma wordt geopend in Firefox. De stukken worden gekopieerd in het bewerkingsprogramma zelf.
Ik heb het al geprobeerd om te kopiëren van 'paginabron' maar zit dan nog met het probleerm dat om te 'plakken' die juiste pop-up niet wil komen.

Maar ik zal morgen je voorstel om te kopiëren en te plakken met ctrl eens proberen. Dat lijkt me een interessant idee om die verkeerde popups te vermijden !

Ik meld me terug !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 apr 2016, 19:41

Beste Jurion,

Moet je zeker doen kopiëren en plakken met de ctrl methode!

Anders moet je Firefox eens verwijderen van je pc/laptop, ccleaner zijn werk laten doen zodat de resten van Firefox opgekuisd worden en dan Firefox terug installeren.

mvg,
Coderunner


PS Welk html-programma gebruik je?
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 apr 2016, 21:09

dat 2de schermpje krijg je , als je niet op de juiste plaats klikt
eerst ne klik geven op de juiste plaats , daarna op dezelfde plaats ne rechtsklik

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

12 apr 2016, 10:04

@ verhaegen : dat is juist het hele punt... ik kan toch niet meer doen dan op de juiste plaats klikken. Het gaat soms een paar keer goed en dan is het ineens gedaan.

Echter...

@ coderunner : tot nu toe lijkt die methode met ctrl prima te werken !! :)

Het html-programma is dat van de website zelf. Het is niet echt een apart programma.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 apr 2016, 15:24

Beste Junior,

Heb je nu Firefox al eens verwijderd en terug geinstalleerd zoals ik hierboven heb aangehaald?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

13 apr 2016, 19:11

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n liefhebber van dergelijke drastische dingen... lol ! Alles werkt nu prima met die ctrl, dus...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 apr 2016, 19:15

dus ... je probleem is opgelost met de ctrl methode?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

14 apr 2016, 07:17

Inderdaad ! :)
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 apr 2016, 13:09

Beste Junior,

Bedankt voor de update.

Veel geluk en plezier met je website :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.