Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 17 Apr 2016, 17:13  Onderwerp: De grote verdrukking, een kleinschalig gebeuren?
Men spreekt al eens over de grote verdrukking, als je er wat over leest dan lijkt het op een zeer kleinschalig gebeuren omtrent Jeruzalem. Misschien een beetje overroepen dan? Tenzij je daar woont natuurlijk, evident.

Maar wanneer u ziet dat Jeruzalem door legers omsingeld wordt, weet dan, dat haar verwoesting nabij gekomen is. Laten dan degenen die in Judea zijn vluchten naar de bergen; en laten degenen die in het midden [van de stad] zijn er uit trekken. En laten degenen die op het veld zijn niet in [de stad] komen. Want dit zijn de dagen van wrake opdat alles vervuld worden, dat geschreven is. Maar wee de bevruchte en de zogende vrouwen in die dagen, want er zal grote nood zijn in het land, en toorn over het volk. En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard, en als gevangenen weggevoerd worden naar alle volken. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zijn. (Luk. 21:20-24)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Verdrukking
bluevelvet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 18 Apr 2016, 22:12 
Dat wat jij aanhaalt is in vervulling gegaan in 70 n.Chr. Jezus had er tijdens zijn verblijf op aarde voor gewaarschuwd. Flavius beschrijft de gebeurtenissen en er zouden ca. 1.100.000 omkomen. Een kleine 100.000 werden gevangen genomen. De christenen die Jezus raad opvolgden en naar de bergen vluchtten werden gered. Dat kan je misschien kleinschalig noemen ja, maar Jezus had het nog over een veel grotere verdrukking die over de mensheid moet komen.
Hij raadt zijn volgelingen aan om waakzaam te blijven, net als in de eerste eeuw na Christus.
Er is genoeg licht voor hen die willen zien en het is donker genoeg voor hen die dat niet willen. (Blaise Pascal)
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Apr 2016, 5:07 
bluevelvet schreef:
Dat wat jij aanhaalt is in vervulling gegaan in 70 n.Chr. Jezus had er tijdens zijn verblijf op aarde voor gewaarschuwd. Flavius beschrijft de gebeurtenissen en er zouden ca. 1.100.000 omkomen. Een kleine 100.000 werden gevangen genomen. De christenen die Jezus raad opvolgden en naar de bergen vluchtten werden gered. Dat kan je misschien kleinschalig noemen ja, maar Jezus had het nog over een veel grotere verdrukking die over de mensheid moet komen. Hij raadt zijn volgelingen aan om waakzaam te blijven, net als in de eerste eeuw na Christus.

Ben je wel zeker dat het nog moet komen? Wat met de grote verdrukking waar we nu in zitten? Waakzaam blijven?
Dicksy

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Apr 2016, 12:44 
Quote:
nog over een veel grotere verdrukking die over de mensheid moet komen

Quote:
Wat met de grote verdrukking waar we nu in zitten

Deze verdrukking waar U op doelt zal waarschijnlijk niet de verdrukking zijn die bleuvelvet aanhaalt in post.
Ik denk eerder aan een grotere verdrukking die het einde van het menselijk ras zal zijn, misschien wel van elk levend wezen op deze aardbol. Een verdrukking die plots toeslaat, morgen, overmorgen over 1.000 jaar of nog later ? Wie weet het !
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Apr 2016, 12:58 
Dicksy schreef:
Deze verdrukking waar U op doelt zal waarschijnlijk niet de verdrukking zijn die bleuvelvet aanhaalt in post. Ik denk eerder aan een grotere verdrukking die het einde van het menselijk ras zal zijn, misschien wel van elk levend wezen op deze aardbol. Een verdrukking die plots toeslaat, morgen, overmorgen over 1.000 jaar of nog later ? Wie weet het !

Als we het vaag genoeg maken dan kan iedereen blijven raden, om dan stomverbaasd op te kijken dat WOIII al begonnen is. Meestal komt het vuurwerk pas op het einde, hebben dat vorige keer ook gezien. Die 1000 jaar vrede heeft BV ook al over verteld, stellen ons enkel nog de vraag wanneer die periode nu gaat beginnen. Maar wacht even, er komt hier net een helikopter overgevlogen die gevolgd wordt door een massa volk, ben zo terug!!! Het einde is in zicht, laat ons waakzaam blijven. Wink
Dicksy

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Apr 2016, 13:07 
Quote:
WOIII al begonnen is

Zolang de meesten het hier nog goed hebben zal het nog wel een tijdje duren voor het zover is.
Rolling Eyes

Ik zal het eens vanuit de lucht bekijken om een beter overzicht te hebben Wink

YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Apr 2016, 13:15 
Dicksy schreef:
Zolang de meesten het hier nog goed hebben zal het nog wel een tijdje duren voor het zover is.

Ja, dat is het grote gevaar van die grote verdrukking, we hebben het niet eens door omdat we het ondertussen normaal vinden. En de alternatieven kennen we niet, ongekend is dan ook vaak onbemind. Tragisch verhaaltje. Wink
Dicksy

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Apr 2016, 13:33 
Zoals ik eerder reeds schreef ging ik het eens vanuit de lucht bekijken en heb het bekeken. Dit heb ik vastgesteld:

" Er zijn op dit moment zo’n 38 vulkanen op de wereld actief, en is een rivier vlakbij de Yellowstone super vulkaan in de VS onverwachts gaan koken. Als deze vulkaan ooit tot een volledige uitbarsting komt, dan zal twee derde van Amerika worden weggevaagd en onbewoonbaar worden, en het hele noordelijke halfrond jarenlang in schermduister dompelen."

De " grote verdrukking " is gekend alleen nog het tijdstip niet
Shocked
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 19 Apr 2016, 15:32 
Dicksy schreef:
Zoals ik eerder reeds schreef ging ik het eens vanuit de lucht bekijken en heb het bekeken. Dit heb ik vastgesteld:

" Er zijn op dit moment zo’n 38 vulkanen op de wereld actief, en is een rivier vlakbij de Yellowstone super vulkaan in de VS onverwachts gaan koken. Als deze vulkaan ooit tot een volledige uitbarsting komt, dan zal twee derde van Amerika worden weggevaagd en onbewoonbaar worden, en het hele noordelijke halfrond jarenlang in schermduister dompelen."

De " grote verdrukking " is gekend alleen nog het tijdstip niet
Shocked

De natuur zal ons misschien dwingen om samen te werken, laat ons hopen dat er tegen dan al genoeg geld is of we kunnen elkaar niet helpen. Helikopters zijn voor alles goed, nu onze visie nog wat verruimen. Wink

Ga naar: