AROLSEN - alle jaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

thiootje
Lid geworden op: 05 feb 2013, 16:21
Locatie: Geluwe

06 feb 2013, 17:04

Hallo iedereen
Ook ik ben een oud JP-er van Bad-Arolsen, nl bij de Siouxen van den alfa, mortierist bij het 3e peleton. Wij kregen ons BeeDeeke en andere kledij in Turnhout om na enkel dagen af te reizen naar dat verre oort waar niemand van ons wist waar dat ergens te vinden was. In mei van het jaar 1970 was nog veel te zien achteraan het Noord station voor we de trein opgezet werden. Middernacht werden we verwelkomt door Majoor, maar zijn graad was 1e owm. Samen met, ik denk Harmel, zorgden zij ervoor dat we ons GBO-opleiding na 3 maand konden afsluiten om daarna als volwaardige Siouxen opgenomen te worden? Die eerste 3 maanden liepen onder de leiding van Kapt Uyterhoeven en daarna Kapt. Serraes. Verder uit het kader herrinner ik mij Lt. Mille en Dondeyne, en de Owm Hoste en de SSm April. Ook toen reeds was er blijkbaar sprake van besparingen, want bijna geen enkele sektie was voltallig. Door een ongeval van mijn stukcomandant KROO, hem overkomen bij een eerste alarmoefening, was ik op de Three-Seven lange tijd alleen met de chauffeur. Zijn naam ben ik vergeten, zijn voornaam was Johnny, en ik noemde hem mijn Three-Seven-Draiver. Aan hem, maar ook aan tal van andere mede miliciens heb ik wel nog goede herinneringen, trouwens ook aan enkele beroepsmensen uit het kader. Het jaar leek toen eindeloos lang, nu gaat het veel te vlug voorbij en blijven alleen nog de hoofdzakelijke goeie herinneringen over.
Sioux Banzai

thiootje
Lid geworden op: 05 feb 2013, 16:21
Locatie: Geluwe

06 feb 2013, 17:07

Hallo iedereen
Ook ik ben een oud JP-er van Bad-Arolsen, nl bij de Siouxen van den alfa, mortierist bij het 3e peleton. Wij kregen ons BeeDeeke en andere kledij in Turnhout om na enkel dagen af te reizen naar dat verre oort waar niemand van ons wist waar dat ergens te vinden was. In mei van het jaar 1970 was nog veel te zien achteraan het Noord station voor we de trein opgezet werden. Middernacht werden we verwelkomt door Majoor, maar zijn graad was 1e owm. Samen met, ik denk Harmel, zorgden zij ervoor dat we ons GBO-opleiding na 3 maand konden afsluiten om daarna als volwaardige Siouxen opgenomen te worden? Die eerste 3 maanden liepen onder de leiding van Kapt Uyterhoeven en daarna Kapt. Serraes. Verder uit het kader herrinner ik mij Lt. Mille en Dondeyne, en de Owm Hoste en de SSm April. Ook toen reeds was er blijkbaar sprake van besparingen, want bijna geen enkele sektie was voltallig. Door een ongeval van mijn stukcomandant KROO, hem overkomen bij een eerste alarmoefening, was ik op de Three-Seven lange tijd alleen met de chauffeur. Zijn naam ben ik vergeten, zijn voornaam was Johnny, en ik noemde hem mijn Three-Seven-Draiver. Aan hem, maar ook aan tal van andere mede miliciens heb ik wel nog goede herinneringen, trouwens ook aan enkele beroepsmensen uit het kader. Het jaar leek toen eindeloos lang, nu gaat het veel te vlug voorbij en blijven alleen nog de hoofdzakelijke goeie herinneringen over.
Sioux Banzai

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

06 feb 2013, 18:57

Er is één foutje in je verhaal , het was wel Kapt Uyttebroeckx.
Deze leeft nog en woont in Aarlen.

En die Kapt Serraes ,(leeft ook nog) was voordien (in 1969) beheerder van de Mess Off, waar ik als messbediende werkzaam was, doch wel deel uitmakende van esk Alfa (Peleton spec. diensten,)
Serraes ook gene plezante, maakte zich graag interessant tegenover de miliciens

mvg
Boemer
Sioux banzaï
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

spoorlegger
Lid geworden op: 27 mar 2013, 20:50
Locatie: haacht

18 apr 2013, 16:33

Hallo, ik deed mijn legerdienst in 1982 als milicien bij de 14'de genie in Arolsen.ik ken zelf geen een naam nimeer (teveel gedronken ?) alleen,eene Schuddink? was van zaventem en een tijdelijke diee van gent was en den bieb werdt genoemd.moest er iemand dit lezen en zenne frank valt reageer dan aub. Haja, er was ook eene Vroman van koksijde geloof ik.. zelf noem ik paul michiels en had de bijnaam potter voor mijne lach ,naar een britse tv serie.

balcon
Lid geworden op: 14 apr 2013, 22:42
Locatie: naast de gebuur met zijn grote oren

19 apr 2013, 15:27

Ik deed mijn legerdienst in Arolsen Duitsland in 1967 bij de eerste jagers te paard stafcie, ik was kroo - begon mijn legerdienst in Doornik als opleiding kroo in 1966 van juli tot december dan op kerstavond of oudejaaravond (weet niet meer juist) vertrokken van uit Doornik naar Arolsen met de dvd trein, zijn er soms gasten hier op signorennet die daar ook waren in die tijd. :roll:
het is niet makkelijk mij te zijn!!

balcon
Lid geworden op: 14 apr 2013, 22:42
Locatie: naast de gebuur met zijn grote oren

02 mei 2013, 13:40

balcon schreef:Ik deed mijn legerdienst in Arolsen Duitsland in 1967 bij de eerste jagers te paard stafcie, ik was kroo - begon mijn legerdienst in Doornik als opleiding kroo in 1966 van juli tot december dan op kerstavond of oudejaaravond (weet niet meer juist) vertrokken van uit Doornik naar Arolsen met de dvd trein, zijn er soms gasten hier op signorennet die daar ook waren in die tijd. :roll:
zit nog steeds te wachten op een reactie!!!!! :oops:
het is niet makkelijk mij te zijn!!
Gast

02 mei 2013, 19:39

balcon, het kan lang duren :?
Ik wacht hier al twee jaar denk ik en hier nog geen reacties.
Ik denk dat de jagers geen computer hebben :lol:
Heb het al opgegeven :oops:

C75
Lid geworden op: 23 mei 2013, 21:04

26 mei 2013, 20:13

Tja, dan kan ik - C Esk van 1986 tot 1990 - het wel helemaal schudden zeker...
Ik ben dan ook maar 47 jaar.
De Site van Pierre Martens "www.1jp" is na diens pensionering (begin dit jaar) niet langer actief.
Die site had massa's foto's ingezonden door jagers, allemaal weg ...
Of weet iemand waar dat beeldmateriaal van oa CASTEUR F. momenteel nog te vinden is ?
Weet trouwens dat het mutskenteken dat de meesten van jullie droegen niet langer in de eenheid gedragen wordt. Enkel de diaspora draagt dit nog.

Eric nica
Lid geworden op: 27 jun 2013, 19:11
Locatie: oostende

05 jul 2013, 23:26

was van de lichting augustus 67 - eerst 3 maand in Leopoldsburg, daarna 9 maand in Arolsen bij de 1-ste Jagers te Paardm escadron C
't Is al zo lang geleden dat ik zelfs de namen van de O-officieren en officieren niet meer ken
weet enkel nog de namen van enkele kamergenoten zoals michel baert, paul cormeau, stan uit alken denk ik, mathieu die bij caterpilar werkte, . . .
heb na mijn legerdienst geen enkel contact meer gehad - we woonden dan ook allemaal zo ver van mekaar
zou wel tof zijn indien we nog eens contact zouden hebben
weet niet of het mogelijk zou zijn de namen van die lichting te bekomen en dan aan hun adressen te geraken, maar met de wet op de privacy? ? ? ? ?

balcon
Lid geworden op: 14 apr 2013, 22:42
Locatie: naast de gebuur met zijn grote oren

26 jul 2013, 16:46

Halo Eric nica ik was dan juist afgezwaaid toen jij begon, kun jij je die CSM nog herinneren ik weet zijn naam niet meer, maar het was gene gemakkelijke . Ik heb van die man nog een schop onder mijn achterste gekregen.
:lol:
het is niet makkelijk mij te zijn!!

Ludo Odeurs
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:19
Locatie: Sint-Truiden

22 nov 2015, 22:52

Ik was in Arolsen in 1985 bij het 14de Gevechtsgenie. Oud vrienden, laat maar horen

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

03 mei 2016, 11:07

balcon schreef:Ik deed mijn legerdienst in Arolsen Duitsland in 1967 bij de eerste jagers te paard stafcie, ik was kroo - begon mijn legerdienst in Doornik als opleiding kroo in 1966 van juli tot december dan op kerstavond of oudejaaravond (weet niet meer juist) vertrokken van uit Doornik naar Arolsen met de dvd trein, zijn er soms gasten hier op signorennet die daar ook waren in die tijd. :roll:
Ben ook van lichting mei '67, maar zat bij het 16e RECCE opleiding KROO Stockem Arlon.

Slinke
Lid geworden op: 29 aug 2020, 18:48

01 jan 2021, 14:06

de limburger schreef:
19 okt 2010, 22:10
Ik heb mijn legerdienst volbracht in Arolsen 1968-1969 bij de Verkenners ,
1°jagers te Paard,als KROO.Ik heb geen enkel kontakt meer gehad met de
maten van toen.
hh

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 jan 2021, 12:25

Wanneer ben je in Stockem in 68 binnen gegaan en welke opleiding

ferre10
Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
Locatie: berlaar

29 apr 2021, 12:08

thiootje schreef:
06 feb 2013, 17:07
Hallo iedereen
Ook ik ben een oud JP-er van Bad-Arolsen, nl bij de Siouxen van den alfa, mortierist bij het 3e peleton. Wij kregen ons BeeDeeke en andere kledij in Turnhout om na enkel dagen af te reizen naar dat verre oort waar niemand van ons wist waar dat ergens te vinden was. In mei van het jaar 1970 was nog veel te zien achteraan het Noord station voor we de trein opgezet werden. Middernacht werden we verwelkomt door Majoor, maar zijn graad was 1e owm. Samen met, ik denk Harmel, zorgden zij ervoor dat we ons GBO-opleiding na 3 maand konden afsluiten om daarna als volwaardige Siouxen opgenomen te worden? Die eerste 3 maanden liepen onder de leiding van Kapt Uyterhoeven en daarna Kapt. Serraes. Verder uit het kader herrinner ik mij Lt. Mille en Dondeyne, en de Owm Hoste en de SSm April. Ook toen reeds was er blijkbaar sprake van besparingen, want bijna geen enkele sektie was voltallig. Door een ongeval van mijn stukcomandant KROO, hem overkomen bij een eerste alarmoefening, was ik op de Three-Seven lange tijd alleen met de chauffeur. Zijn naam ben ik vergeten, zijn voornaam was Johnny, en ik noemde hem mijn Three-Seven-Draiver. Aan hem, maar ook aan tal van andere mede miliciens heb ik wel nog goede herinneringen, trouwens ook aan enkele beroepsmensen uit het kader. Het jaar leek toen eindeloos lang, nu gaat het veel te vlug voorbij en blijven alleen nog de hoofdzakelijke goeie herinneringen over.
Sioux Banzai
ik was daar lichting 71 . herken nog wel enkele van deze namen.geen goede herineringen aan heel dat spel.
kan me nog vaag herinneren dat (ik dacht) Serraes een zuipschuit was en wij moesten het uitzweten.
ben er ook bijna het leven bij ingeschoten toen we met de camion onderweg naar het station om in verlof te vertrekken gecrasht zijn en enkele meters lager ondersteboven in het water lagen.als het daar een halve meter dieper was geweest waren er 7 of 8 mensen verdronken.
voor mij was Arolsen een hoofdstuk om rap te vergeten
greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.