Dia's scannen met ION FILM2SD

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

15 mei 2016, 13:13

Bijna 6 jaar geleden een ION FILM 2SD (film and slide scanner) gekocht in de Makro. Vandaag uit de verpakking gehaald !! :-) Hopelijk heeft iemand soortgelijk apparaat en kan mij verder helpen. Ik begrijp niets van de handleiding (die er niet bij steekt maar via google gevonden) ofwel is dit toestel kapot. Ik sluit hem aan op mijn pc, maar er gebeurt niets (ik krijg dus geen teken op mijn pc dat dit toestel aangesloten is). Ook niets als ik hem gewoon in stopcontact steek : ik krijg nergens het "menu" open waarvan sprake in handleiding, ik zie geen "pijltje" waar ik mee kan scrollen. Als ik de dia's 'opsla' en nadien de sd kaart in mijn fototoestel steek is het beeld negatief, enz. x 100. Direct in de vuilbak gooien of is er een kans dat ik mijn ca. 5.000 dia's toch ooit correct digitaal op de computer krijg ??
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium