Wat nu ????

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

florence_nightingale
Lid geworden op: 26 okt 2007, 00:07
Locatie: Costa Del Albertino

12 jul 2016, 17:30

Hallo Heren,

Heb reeds gemeld dat ik een matige gebruiker ben van Linux.
Spijtig genoeg heb ik geen hulp meer van de persoon die het heeft geïnstalleerd, zodoende kom ik bij jullie aankloppen.
Wanneer ik Linux-Ubuntu opstart - heb versie 12.4 krijg ik de volgende melding:
"the system is running in low-graphics mode.
Your screen, graphics card and input device settings could not be dedected correctly.
You will need to confire these yourself."

Dan volgt de volgende melding:
"What would you like to do:
- run in low graphics mode for just one session
- reconfigure graphics
- troubleshoot the error
- exit to console login"

Zo, en wat nu????

Ik meld tevens dat Windows Ultimate 7 ook geïnstalleerd werd, en die werkt !!! momenteel wel.

Toegeven een nieuwere LTS versie te installeren , heb ik nog nooit gedaan (gezien de hulp in't verleden).

Hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Alvast hartelijk dank voor de hulp aan "een leek in deze materie".
vrouwen zijn niet curieus, ze weten graag alles!!!

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 jul 2016, 10:03

Als je kiest voor "run in low graphics mode for just one session", kun je dan ermee werken?
Ken je het root paswoord, dan kun je proberen met "reconfigure graphics ". Normaal moet die dan de grafische kaart korrekt identificeren en konfigureren. Als je iets tegenkomt wat je niet kent of vertrouwt, noteer het dan juist, je kunt nog altijd i.p.v. te bevestigen de bewerking "Annuleren" (of Cancel). Je kunt hier dan de info posten en allicht kan iemand je dan verder helpen.

florence_nightingale
Lid geworden op: 26 okt 2007, 00:07
Locatie: Costa Del Albertino

14 jul 2016, 00:11

hviaene schreef:Als je kiest voor "run in low graphics mode for just one session", kun je dan ermee werken?
Ken je het root paswoord, dan kun je proberen met "reconfigure graphics ". Normaal moet die dan de grafische kaart korrekt identificeren en konfigureren. Als je iets tegenkomt wat je niet kent of vertrouwt, noteer het dan juist, je kunt nog altijd i.p.v. te bevestigen de bewerking "Annuleren" (of Cancel). Je kunt hier dan de info posten en allicht kan iemand je dan verder helpen.
Bedankt voor uw reactie.
Ik zal proberen uw instructies uit te voeren.
Lukt het me niet, kom ik hierop terug om verder hulp te vragen.
Groetjes,
vrouwen zijn niet curieus, ze weten graag alles!!!