Heimwee

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

10 jul 2016, 17:27

Heimwee

Beste Albert,

Het leven is een levenslange ervaring van goede en minder goede dingen. Mensen kunnen elkaar bijna niet meer troosten of bijstaan. Ieder is met zichzelf bezig, ook als ze, met de beste bedoelingen, goede raad proberen door te geven. Wat voor de ene helpt, is een horrormiddel voor de ander.
Ik kan best geloven dat er heel wat oudere mensen in deze jachtige wereld verloren lopen. Weg familie die steevast op zondag langskomen, weg echt sociaal contact, weg plekjes waar je jezelf nog echt kan zijn.
Niemand kan in je hoofd kijken en als je hier over je gevoelens praat, dan zijn die zeker ernstig te nemen.
Bij het ouder worden lever je alleen maar in en komt er onvoldoende warmte bij. Een ongelijke strijd die je moet ondergaan. Af en toe zie ik nog families war het nog loopt zoals vroeger, kinderen die voor hun ouders zorgen en ze niet onnodig moeten wegstoppen in een bejaardentehuis, mar ze zijn in de minderheid.
Koester je gevoel van heimwee, het is van jou, je hebt er recht op. Ik kan geen wonderpil geven om heimwee te "genezen", die is er niet. Ik wil ook niet al die mensen eten geven die met dezelfde gevoelens rondlopen, dat zijn er heel wat. Ik hoop dat je toch nog mensen om je heen vindt die warmte en energie geven om je verdere leven zinvol in te vullen.

Groetjes
Littlestar

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

12 jul 2016, 00:53

Gerarda is ook al gaan lopen, ben je verdwaald Gerarda?
Ik laat staan wat staat...

leah.Wilt ge eens goed kijken mijn bericht staat er wel nog.
Maar inderdaad ik zou het wel graag wegdoen .Als de persoon die een tekst begint verdwijnt weten we niet meer op wat we geantwoord hebben.
Ik vind het wel goed als we een tekst kunnen verwijderen als er niemand op antwoord nà een week b.v.

En eventueel als ge juist iets geschreven hebt en ge denkt toch om er niet over te praten met andere,dat ge het direct kunt verwijderen.
Zo zou ik het toch gemakkelijk vinden dat ge het kunt verwijderen. Maar dat gaat niet meer volgens dat ik zie, onderaan of er zou een manier moeten zijn dat ik niet ken.

groetjes Gerarda
Gast

12 jul 2016, 10:08

Gerarda

Ik plaagde u maar een beetje hoor, sorry hé.

Niet aantrekken, laat gewoon staan wat staat.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

12 jul 2016, 10:32

vrede op aarde aan alle mensen :lol:
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

13 jul 2016, 15:50

littlestar schreef:Heimwee

Beste Albert,

Het leven is een levenslange ervaring van goede en minder goede dingen. Mensen kunnen elkaar bijna niet meer troosten of bijstaan. Ieder is met zichzelf bezig, ook als ze, met de beste bedoelingen, goede raad proberen door te geven. Wat voor de ene helpt, is een horrormiddel voor de ander.
Ik kan best geloven dat er heel wat oudere mensen in deze jachtige wereld verloren lopen. Weg familie die steevast op zondag langskomen, weg echt sociaal contact, weg plekjes waar je jezelf nog echt kan zijn.
Niemand kan in je hoofd kijken en als je hier over je gevoelens praat, dan zijn die zeker ernstig te nemen.
Bij het ouder worden lever je alleen maar in en komt er onvoldoende warmte bij. Een ongelijke strijd die je moet ondergaan. Af en toe zie ik nog families waar het nog loopt zoals vroeger, kinderen die voor hun ouders zorgen en ze niet onnodig moeten wegstoppen in een bejaardentehuis, maar ze zijn in de minderheid.
Koester je gevoel van heimwee, het is van jou, je hebt er recht op. Ik kan geen wonderpil geven om heimwee te "genezen", die is er niet. Ik wil ook niet al die mensen eten geven die met dezelfde gevoelens rondlopen, dat zijn er heel wat. Ik hoop dat je toch nog mensen om je heen vindt die warmte en energie geven om je verdere leven zinvol in te vullen.

Groetjes
Littlestar
Gast

14 jul 2016, 11:31

Tilly

Mijn excuses, ik had niet gelezen dat er hier geen discussies mogen gevoerd worden.