Getty images

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Marco V
Lid geworden op: 27 feb 2011, 22:10
Locatie: Limburg

22 aug 2016, 20:48

Ik heb al een paar keer een schrijven gehad en mailverkeer van getty images.
Ik had een piepklein fotootje van een hamster van hun site op mijn website staan zonder dat ik een geldige licentie had.
Ik heb ze namelijk niet van hun site gehaald maar van beestenplaatjes.nl
Nu zou ik eerst 375 € moeten betalen, nu is dat herleid tot 230 €, als ik voor 30 augustus betaal, betaal ik niet dan wordt de zaak doorgegeven en moet ik de kosten betalen.
Maar ik lees er van alles over op internet, nu weet ik niet wat ik moet doen, betalen of zozo laten.
Weten jullie raad ?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 aug 2016, 13:40

Beste marco v,

Ik denk dat je daarvoor beter bij een juridische dienst aanklopt en je probleem daar uitlegt i.p.v. hier raad te komen vragen. De ene zal dit zeggen en de andere dat en je geraakt misscchien nog meer/dieper in de problemen met je uiteindelijke keuze. Ga m.a.w. ten rade bij mensen die dagelijks zich ermee bezighouden.

Dat is mijn mening hierover :wink:.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 sep 2016, 07:43

Ik weet niet of je beter betaalt of niet.
Wat ik wel weet is dat Getty images grote smeerlappen zijn.

Ze hebben de rechten op immens vele foto's, van de meest banale tot historisch waardevolle.
Ze speuren met software constant het net af om foto's te vinden die gebruikt worden zonder hun toestemming.
Dan laten ze die mensen die een foto hebben gepikt (want daar komt het eerlijk gezegd wel op neer) daar zwaar voor betalen.

Fotootjes pikken van het net, dat mag niet.

Maar de werkwijze en mentaliteit van Getty Images, om daar hun inkomstenbron van te maken, is smerig en verwerpelijk.

Ik spreek uit ondervinding: ooit een klein fotootje, niet eens een mooi of van goede kwaliteit, van het net geplukt en op de website gepubliceerd waar ik indertijd webmaster van was. Dat was nogal een grote website, dus kregen we enkele weken later, toen de haaien van Getty het ontdekt hadden, een rekening van 1.000 euro.
We hebben betaald.
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 sep 2016, 08:09

Hier vind je informatie over hun praktijken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Getty_Ima ... _copyright
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 okt 2016, 12:08

Ondank is 's werelds loon