Orgaandonatie wat je ook moet weten

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

10 okt 2016, 16:19

De overheid en de medische zorg belichten orgaandonatie van één kant namelijk die van de ontvanger. Maar wat met de gever?
https://www.youtube.com/watch?v=yTrsrgHpSLM
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

22 okt 2016, 01:24

Praktijk verhaal rondom orgaandonatie:
zie; https://www.youtube.com/watch?v=tz_jXRf ... e=youtu.be
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

21 feb 2018, 21:28

Best de moeite waard om het door te nemen om ook de andere kant van het donorschap te bezien.

http://www.annetwood.nl/brief-aan-de-ministerraad
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 mar 2018, 10:10

janx schreef:Best de moeite waard om het door te nemen om ook de andere kant van het donorschap te bezien.

http://www.annetwood.nl/brief-aan-de-ministerraad


Janx , ik begon ' toevallig ' hier te lezen , en schrok toch heel erg ! Inderdaad zéker de moeite waard om dit te weten . 
Ik wist wel dat er heel veel bedrog en halve waarheden in deze wereld zijn , en over deze zaak had ik ook wel mijn twijfels , maar zo erg had ik het toch niet verwacht , vooral omdat dit gebeurt onder het kleedje van een liefdevolle daad , ik zal dit zeker niet alleen voor mezelf houden ! 
Bedankt Janx , ook hierin is duidelijk dat de Rechtvaardige God alles weet en ziet ! 
Vr. gr. , EB .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

12 mar 2018, 05:46

Bedankt janx voor de interessante links.

Van mijn organen blijven ze af!
Die neem ik mee in mijn graf.
Ik moet ook geen organen van anderen hebben.
Dat is de normale gang van zaken in de natuur.
We moeten ophouden om voor God te spelen!
Ondank is 's werelds loon

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

13 mar 2018, 15:28

maior domus schreef:Bedankt janx voor de interessante links.

Van mijn organen blijven ze af!
Die neem ik mee in mijn graf.
Ik moet ook geen organen van anderen hebben.
Dat is de normale gang van zaken in de natuur.
We moeten ophouden om voor God te spelen!
Voor 100% akkoord!
Organen van de ene in de andere overplanten is totaal onnatuurlijk.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 mar 2018, 17:38

Ja, daar wordt je toch effe stil van, zet je wel tot nadenken.
Zo zie je ook de andere kant van donatie.
Gast

13 mar 2018, 18:27

Over afzienbare tijd, die wij misschien ( gelukkig )niet meer gaan meemaken, zullen we nog smeken om menselijke orgaandonaties.  :lol:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/wetenschap/1.3043980#

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

13 mar 2018, 18:46

Ik snap volstrekt niet wat men tegen orgaandonatie/transplantie kan hebben - uiteindelijk gaat het in ons land jaarlijks maar om een 1000-tal mensen die één of ander orgaan ontvangen en daardoor in leven blijven/betere levenskwaliteit kennen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

14 mar 2018, 01:58

frits1955 schreef:Ik snap volstrekt niet ...
frits, als je die eerste link van janx, dat youtube filmpje, helemaal hebt bekeken, dan moet je het toch snappen?
daarin worden in mensentaal glashelder de argumenten tegen orgaandonatie uiteengezet.

samengevat:

de organen komen niet uit doden, maar worden uit levende mensen gesneden, waarvan de wetenschappers niet eens weten of ze het bewust ervaren of niet.
Zoiets wil ik nooit meemaken, dat ze mij levend en wel aan stukken snijden!
Ik zal u eens iets zeggen: in mijn vriendenkring ken ik iemand die meer dan een half jaar hersendood heeft gelegen in het ziekenhuis nadat hij was overreden door een lijnbus.
Wel, die jongen is tenslotte uit de coma geraakt en leeft nu gehandicapt maar relatief zelfstandig verder in beschermd woonproject.
Je moet er niet aan denken als die zijn ouders toestemming hadden gegeven om hem aan stukken te snijden!!

ten tweede is de desinformatie en de dwingelandij door de overheid stuitend.
Met haar wetgeving verplicht ze eigenlijk iedereen standaard om donor te zijn.
Dat vind ik communisme op zijn best.
Ik ben voor de vrije keuze.
Daarom heb ik mij gisteren bij het gemeentebestuur officieel gaan verzetten tegen orgaandonatie.
Ik wens ook geen organen van anderen in mijn lijf.
ik vind dat mensen die daar wel mee akkoord zijn, dat onder elkaar (donors en ontvangers) maar moeten regelen.
Daar heb ik respect voor, maar anderzijds moeten ze er mij niet ongevraagd bij betrekken.

janx, nogmaals bedankt voor de link.
Ik had er al langer mijn twijfels bij, maar dit heeft mijn ogen helemaal geopend.
Ondank is 's werelds loon

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

14 mar 2018, 11:13

ORGAANDONATIE  WAT JE OOK MOET WETEN .

Ik merk dat verschillende mensen  de waarheid hierover wel inzien !  bedankt Janx.
Ook in Gods Woord werd dit al voorspeld : Openb. 18 : 13 en 15   zegt  dat in de eindtijd ook dit gebeuren zal , nl. het verkopen van ....  LICHAMEN  en zielen van mensen , en dat de kooplieden van deze waren daar RIJK van geworden zijn !
Maar ook dat de gevolgen van deze daden , niet mals zullen beoordeeld worden door Schepper God ! Laat dat een troost zijn , want God die alles ziet en weet , is Rechtvaardig ! 
 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 mar 2018, 16:18

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 mar 2018, 16:22

janx schreef:Best de moeite waard om het door te nemen om ook de andere kant van het donorschap te bezien.

http://www.annetwood.nl/brief-aan-de-ministerraad
Is ivm NL, niks te zien met België....
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 mar 2018, 17:09

pcekspeer schreef:
janx schreef:Best de moeite waard om het door te nemen om ook de andere kant van het donorschap te bezien.

http://www.annetwood.nl/brief-aan-de-ministerraad
Is ivm NL, niks te zien met België....


Hallo Pcekspeer , ik heb de hele Wetgeving gelezen , en moet het bewonderen voor de aan alles denkende beschrijving er van  en alles omvattend ! 
Maar denkt u dat , wat in Nederland ( en andere landen ) , gebeurt , ook hier in Belgie NIET mogelijk is ? De maffia zit overal ! Daarom is dat heel moedig van Janx om dit door te geven ! 
Hoe goed en duidelijk ,  en  zelfs  goed bedoeld , deze wetgeving  vastgelegd werd , en ik respecteer dat ook absoluut  , toch blijven er altijd zwakke plekken waar de ' geldwereld ' ,  altijd wel een gaatje kan vinden  ; bijv. waar hersendood wordt gelijkgesteld aan dood zijn , en zoals ze zeggen , dat daarbij geen vergissing mogelijk is !  Toch zijn er bewijzen van getuigenissen , die  anders klinken , en veel pijn en verdriet veroorzaakt hebben !
Ja , en men kan wel goede  wetten maken  zoals  : dat het wegnemen van organen ZONDER WINSTOOGMERK  moet gebeuren , maar wie geeft de garantie daarvoor ?  Controle kan nooit scherp genoeg zijn in deze wereld  ,  zelfs in  veel  Regeringen zit het kwaad al gehuisvest , dat ontdekt men de laatste tijd steeds meer en meer !  Goddank is het nog geen verplichting , maar tot hoelang nog ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

16 mar 2018, 18:15

Goddank is het nog geen verplichting , maar tot hoelang nog ! 
Gewoon stokoud worden zodat uw organen niet meer gebruikt kunnen worden.  :wink: